امروز : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۲/۰۴/۱۵
کد خبر : 178
چاپ خبر :

نهال فرهنگ در میان طوفان های غرب

چگونه باید سر صحبت را آغاز کرد ؟زیرا آنقدر ضعف در ضمینه های فرهنگی می باشد که قلم از نوشتن آن عاجز است! اما با این همه حال نباید تلاش ها و کارهای انجام شده را هم در زمینه های فرهنگی در این چند سال اخیر نادیده گرفت.
موضوع از این قرار است که چند سالی می شود که واردات لباس های متفاوت با انواع سلیقه های سِنی در کشور رو به افزایش می باشد که میان اقشار جامعه بخصوص نوجوانان و جوانان مورد استقبال نیز قرار گرفته است.حال بگذریم از این موضوع که این واردات بی رویه چقدر موجب ضرر و زیان تولید کنندهای داخلی ، سرمایه و نیروی کار می گردد ، که در جای خود بحث و مطالب ناگفته زیاد دارد لذا به اصل مطلب می پردازم و آن چیزی نیست جزء کلمات لاتین (انگلیسی) بظاهر رنگارنگ و با قالبی زیبا اما مفهومی نا هنجار و در بعضی موارد مستهجن و دور از اخلاق و اصول انسانی که بر روی این لباس ها نقش بسته است .اغلب این کلمات بر گرفته از شعار های هم جنسگرایی ، غیر اخلاقی ، شیطان پرستی و حتی تصویر اشخاص خاص و مطرح ، منجمله هنرپیشگان و بازیگرانی که در این زمینه ها فعالیت دارند است که می توان منشاء آن را در شبکه های ماهواره ای یافت .جالب اینجاست در اکثر مواقع زمانی که از فردی که از این لباس ها با این اشعار استفاده می کند می پرسم آیا می دانی معنی جمله ای که بر روی لباست نقش بسته چیست؟ جوابش چیزی نیست جز : نه نمی دانم- اما در فلان شبکه ماهواره ای این شخص را دیدم و یا اینکه بازیگر مورد علاقه ام این پیراهن را پوشیده بود و من هم دوست دارم این پیراهن را بپوشم!
ای کاش قضیه فقط به اینجا ختم می شد ؛ اما متاسفانه این معضل در بین کودکان نیز به روش و متدی دیگر در حال پیشرفت و رایج شدن می باشد که بس جای تاسف دارد.
سوال این است که مگر حداقل بر واردات این نوع لباس ها نظارتی نمی شود ؟کافیست به مغازه های لباس فروشی بروید و در خواست یک تی شرت کنید که بدون کلمه لاتین باشد که با پاسخ عجیب فروشنده مواجه می شوید که دیگر این نوع لباس ها از مد افتاده و در بازار گیر نمی آید! می گویید خب لباس های موجود را بیاور ؛ آن زمان است که یک مشت لباس را با این شعارها برایت روی میز با انواع رنگ ها و قالب های فریبنده می چیند و به دنبال آن کلمه مد روز و جوان گرا را می گوید !!!
این یکی از مصداق های بارز تهاجم فرهنگی می باشد و گویا هیچ کس به خود زحمت پیگری و مقابله با چنین معضل بزرگی را که نوجوانان و جوانان این مرز و بوم را مورد هدف قرارا داده نمی دهد ! اما خب در یک برهه زمانی نیز تعدادی از جوانان با اندک سرما یه ای با چاپ اشعار و تصاویر اسطوره های انقلابی ، معنوی و ایرانی به مقابله با این امر پرداختند که چون حمایت نگردیدند …
به طور حتم خانواده یکی از اساسی ترین راهکار مقابله با این معضل است ؛ لذا تقاضامندم از این پس هنگام خرید لباس برای فرزندانتان دقت و زمان بیشتری را صرف کنید زیرا بطور حتم هیچ خانواده ای دوست ندارد از فرزندش استفاده تبلیغاتی آن هم به این شکل گردد.
در پایان وظیفه خود دانستم تا با بیان این مطالب وظیفه شرعی و انسانی خود را نسبت به آگاهی افکار عمومی انجام داده و نیزتلنگری بر افکار و اعمال فرهنگ دوستان مذهبی و ایرانی منجمله مسئولین محترم داشته باشم تا جهت مقابله با اینگونه تهاجمات فرهنگی محرز برنامه ریزی لازم را داشته باشند و نگزارند کار به جایی برسد که بگوییم دیگر دیر است …
یوسف کامرانی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات