امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

تاریخ خبر : ۹۷/۱۱/۱۹
کد خبر : 120071
چاپ خبر :
سردار علی فدوی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران در یادواره ۳۷۲ شهید گلپایگان:

کسانی که امانتدار انقلاب اسلامی هستند و بر اساس احکام الهی و قانون اساسی عمل می نمایند باید سکاندار انقلاب باشند

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: کسانی که در انقلاب اسلامی امانتدار هستند و براساس قانون اساسی و احکام الهی عمل می کند باید سکان دار انقلاب باشند و ما باید در هر لحظه حواسمان باشد بر مبنای انقلاب اسلامی عمل شده است یا بالعکس.

به گزارش خبرگزاری بیان سردار علی فدوی معاون هماهنگ کننده کل سپاه در یادواره ۳۷۲ شهید شهرستان گلپایگان که شامگاه پنجشنبه در مسجد جامع سعیدآباد برگزار گردید بیان کرد: در ایام بسیار ویژه ای هستیم که از یک طرف وقتی که دردانه حضرت رحمت به شهادت رسید مصیبت عالم بر همه شیعیان وارد شد و 1400 سال است بزرگترین مصیبت را شیعیان می کشیدند و باید این مصیبت بزرگ را تسلیت گفت و از طرفی آنچه به صورت مسلم آرزوی دل فاطمه بود به برکت خدا توسط فرزندش امام خمینی محقق شد ، نه تنها آرزوی دل فاطمه بود بلکه آرزوی همه دلدادگان این بود بود که می بایست وعده خدا تحقق پیدا کند و حلاوتی که خدا دستور داده را همه بچشند.

سردار فدوی ابراز داشت : در چنین ایامی، چهل سالگی انقلاب اسلامی تکمیل می شود و به تکیه گاهی دست پیدا می کند که همچنان که وعده داده اند با توجه به 40 سال ایستادگی و استقامت این تکیه گاه ما را به وجهی رساند که این وعده حضرت امام تحقق پیدا کند و انقلاب به صاحب اصلی اش صاحب زمان تحویل داده شود و مردم همه دنیا این حلاوت را بچشند .

وی با اشاره به اینکه در این ایام خاص و مبارک به یاد شهیدان جمع شدیم تصریح کرد: ما به بهانه گرامیداشت یادشهدا دنبال این هستیم که از آنها بهره ببریم چرا که اگر همه عالم جمع شوند که بزرگداشتی برای شهدا بگیرند به لحاظی که خدا انقدر شهید را بالا برده و عظمت به شهید داده می توانیم بهره ببریم . این یادواره ها نه اینکه به شهید بهره برسانند بلکه دلدادگان در راه حق عزیز ترین چیز یعنی جان خود را در راه خدا داده اند و خدا وعده خود را محقق کرده و در قیامت می بینیم وعده خداوند محقق شده است.

وی گفت : بیش از دوهزار شهید دادیم که خمی به ابروی انقلاب نیاید در طول 40 سال به طور مداوم دشمنی علیه انقلاب اسلامی وجود داشته است.

فدوی افزود : وقتی انقلاب اسلامی در 22 بهمن ماه سال 57 به پیروزی رسید دشمنان حتی یک روز تحمل نکردند و روز 24 بهمن ماه مسلحانه به انقلاب اسلامی حمله کردند و از آن روز یک روز نبوده است که این دشمنی وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه در حالی که 40 سال این دشمنی وجود داشته است ما مقتدرانه در اوج قرار داریم عنوان کرد: دشمنان اذعان دارند در طول 40 سال نتوانستند به یک پیروزی دست پیدا کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یاد آور شد : نه تنها در مرکز انقلاب بلکه هر جایی که نفس انقلاب به دلدادگان راه حقیقت خورد همین نتیجه را گرفتند در حالی که اغلب در اقلیت بودند ولی همان نتیجه را گرفتند که انقلاب گرفت.

سردار فدوی اذعان داشت: قوی ترین کسانی که توانمندی مادی و دنیوی دارند توسط این دشمن بزرگ و با حداکثر توانمندی شیطانی، برای هجوم بر انقلاب اسلامی تحریک شده اند.

وی باعنوان اینکه چرا این اتفاق افتاده است ابراز کرد : به سرپرستی شیطان بزرگ امریکا هر کسی سرش به تنش بیارزد در برابر جبهه حق قرار می گیرد ولی چرا برعکس است ؟ چون این طرف هم عاملی وجود دارد که با آن قابل مقایسه نیست.

وی خاطر نشان کرد : وقتی ملتی به هر روشی خود را به قدرت لایزال خداوندی اتصال دهد آیا این قابل مقایسه با قدرت های دیگر است؟
آیا این قدرت ها قابل مقایسه با قدرت خداوند می شود؟

وی با اشاره به اینکه در قرآن آمده که در وعده خدا تخلفی نیست. تصریح کرد : همه وعده های خدا شروطی دارد و شروط مربوط به کارهایی است که بنده باید عمل کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خدا به بنده نظر داشته و محبتش بیشتر از هر کسی است و چون بندگان خودش را عزیز دارد شرط گذاشته است.

وی عنوان کرد: خدا هیچ وقت نمی گذارد بندگان به بن بست برسند و برای هر چیزی راه حل گذاشته است.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با عنوان اینکه آیا طی چهل سال وعده های الهی در انقلاب اسلامی تحقق پیدا نکرد یادآور شد :مردم طی چهل سال وظایف را شناختند و هم به تکلیف عمل کردند و هر کسی در هر جا و پست و مقامی می داند تکلیفش چیست.

فرمانده سابق نیروی دریایی سپاه پاسداران با بیان اینکه کسانی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی تکلیفی برعهده شان است باید به خوبی به وظایف خود عمل کنند اظهار داشت : ما باید به تکلیف خود عمل کنیم و اگر نپذیریم که به تکلیف عمل کنیم چه داعیه ای داریم؟ چرا که اگر به تکلیف عمل نکنیم فردای قیامت باید پاسخگوی خون شهدا باشیم.

وی با اشاره به اینکه چهل سال است در راه انقلاب سختی های زیادی را متحمل شده ایم اذعان داشت : سخت ترین کار این است که انسان باید برای آن جانش را بدهد و طی چهل سال است این جانفشانی وجود داشته است.

سردار فدوی با اشاره به اینکه همه دنیا اعتراف دارند ما پیروز این صحنه نبرد بوده ایم گفت: این انقلاب انقدر قدرت دارد که می توانیم سخت ترین کار را انجام بدیم اما آیا در کارهای دیگر نمی توانیم انجام دهیم؟

وی با تاکید بر اینکه در کارهایی که پای جان در میان نیست باید باقدرت تلاش کرد بیان داشت : آیا می شود برای این کارها دستور و راه حل وجود نداشته باشد؟

سردار فدوی خاطر نشان کرد : خدا آخرین دینش را کامل ترین دین قرار داده و اگر بر اساس دین عمل کنیم موفقیت وجود خواهد داشت.

وی یادآور شد : اگر به قانون اساسی مراجعه کنیم اصل دوم قانون اساسی می فرمایند که این نظام ، نظامی براساس ایمان به اصول اسلام است و همان مقابله کردن با ستمگر و همکاری کردن با مستضعف است.

وی تاکید کرد : در هر زمانی که مردم انقلابی ما قرار بود محک بخورند خیلی خوب محک خوردند ایا در چهل سال مردم ما محک نخوردند؟ ایا بیش از دویست هزار شهید محک نبوده است ؟ محک خون خوردن همچنان برقرار است.

سردار فدوی با اشاره به اینکه دشمنان ما اذعان داشتند نتوانستند کارهای خود را انجام دهد و به نتیجه برسند. خاطر نشان کرد : وزیر دفاع آمریکا می گوید ما و هم پیمانان منطقه ای و فرا منطقه ای باید توانمندی ایجاد کنیم که در برابر ایران بازدارنده باشد.

وی گفت : خدا این باور را در ذهن آنها ایجاد کرده است که بازدارنده هستند این یعنی تحقق وعده خداوند

وی مطرح کرد : آنوقت ما نمی توانیم کارهای خود را حل کنیم؟ و کسانی که در کارهای خود مانده اند برای ما حل کنند؟

وی افزود: چطور فردا روی کسانی که از جان خود گذشتند نگاه کنیم و کارهای ساده را به دیگران بسپاریم

? وی با عنوان اینکه در مورد عدد چهل حرف و سخن بسیار است ابراز داشت : عدد چهل عنایت های ویژه الهی را به همراه دارد و دلدادگان الهی معتقدند بعد از چهل سال عنایت الهی دغدغه مردم طوری رفع می شود که از یادها می رود که چنین مشکلاتی وجود داشته است.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد : وعده است پس از تکمیل شدن انقلاب اسلامی در چهل سالگی خودش عنایت خداوند بیشتر خواهد بود و در همه مطالب بروز پیدا خواهد کرد .

وی اضافه کرد : باید میزان توجه خود به آن چیزی که تکلیف مان هست را بالا ببریم. ما عهد و پیمانی بستیم که از این امانت به بهترین وجه ممکن حفاظت کنیم

وی با بیان اینکه یکی از صد و هشتاد اصل قانون اساسی امانتداری است تصریح کرد : نباید معطل کسانی که مربوط به ما نیستند بنشینم کسانی که باورشان انقلاب اسلامی باید باشد کمک حال ما خواهند بود .

وی عنوان کرد: کسانی که در انقلاب اسلامی امانتدار هستند و براساس قانون اساسی و احکام الهی عمل می کند باید سکان دار انقلاب باشند و ما باید در هر لحظه حواسمان باشد بر مبنای انقلاب اسلامی عمل شده است یا بالعکس.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: چهل سال است جمع شدیم از خوان شهدا استفاده کنیم و این مجلس برقرار است ودر خارج از کشور هم برقرار است و مربوط به یک جا نیست.

فدوی افزود: در یمن نوک پیشانی دو کشور خبیث هستند چطور نتیجه گرفتند چون عصبیت های جاهلی هنوز دارند اگر کسی بخواهد کمکشان کند آن عصبیت نمی گذارد

وی با بیان اینکه هر جا بر اساس قاعده انقلاب اسلامی عمل شد اوضاع تغییر کرده است گفت: همه اذعان دارند آنها که جنگ را علیه مردم مظلوم شروع کردند شکست خوردند

وی با طرح این مسئله که آیا ما به همه شرط های خداوند عمل کردیم گفت: اگر به همه قوانین خدا در همه زمینه ها عمل کرده بودیم تا صاحب انقلاب بیاید خواهد آمد. حال چرا گاهی مصمم هستیم براساس قواعد دیگر عمل کنیم

وی با عنوان اینکه در خصوص ثواب شهادت احادیث فراوانی آمده گفت: وقتی مجاهدان تصمیم به جنگ گیرند خداوند برای آنها رهایی از دوزخ را می نویسد و در خصوص خانواده شهدا آمده است که عده ای از اهل بهشت جزو اهل بیت شهدا هستند.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با عنوان اینکه باید مراقب باشیم که سر چه سفره ای نشسته و چه بهره ای می خواهیم از آن ببریم گفت : طمع بسیار بد است اما باید طمع به خداوند را بالا ببریم.

سردار فدوی در خاتمه با عنوان اینکه امیدواریم خداوند بر ما منت گذارد که خدمتگزار مردم باشیم و عاقبت جزو شهدا قرار گیریم اذعان داشت : طی چهل سال علمای بزرگی همچون آقا سید جمال الدین گلپایگانی خیلی مراتب را طی کردند و به برکت انقلاب اسلامی چنین آدم هایی شناخته شدند وقتی در در شهر خود همشهری اینچنینی داریم باید از او کمک بگیریم ، هرچند چهل سال است در کنار خود بزرگانی داریم که بزرگترین مددکار ما بوده اند

خبرنگار بیان: مریم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات