امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

تاریخ خبر : ۹۷/۰۷/۲۰
کد خبر : 118369
چاپ خبر :
 حجت الاسلام شیخعلی امام جمعه موقت گلپایگان:

دشمن تا کشور ما را نابود نکند دست بردار نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شیخعلی بیان داشت:  زمانی گفتند داشتن انرژی هسته‌ای و چرخه کامل سوخت هسته ای بهانه ای است به دست آمریکا این بهانه را از آمریکا بگیریم و گرفتیم و راکتور اراک را بتون ریخته و تعطیل کردیم ، اینها فردا با موشک ما و برد موشکی ما کار دارند از کجا معلوم است که این بهانه ها تمام شود؟؟

به گزارش خبرگزاری بیان حجت الاسلام و المسلمین مصطفی شیخعلی خطیب موقت جمعه  گلپایگان در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن توصیه به تقوای الهی و با اشاره به هفتم ماه صفر روز شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام و در پیش بودن اربعین حسینی، از زائران و کسانی که داری تمکن مالی هستند درخواست کرد جهت کمک به موکب های پذیرایی زوار اربعین کمک کنند تا سهمی از زیارت زائران اربعین برده باشند.

 

وی ضمن گرامیداشت بیست و دوم مهر ماه روز جهانی استاندارد ابراز داشت : متولیان استاندارد کسانی هستند که مهرشان مورد تضمین و  سلامتی کالا و خدماتی است که تایید می کنند.

 

وی با بیان اینکه بیست و چهارم تا سی ام مهر ماه هفته پیوند اولیا و مربیان می باشد تصریح کرد: به نظر می رسد در زمان کنونی دورانی که هم فضای آموزش و هم فضای تربیت و پرورش پیچیدگی های خودش را دارد بیش از هر زمانی نیاز است که خانه و مدرسه بهم نزدیک شوند.

 

خطیب جمعه گلپایگان بیان کرد :  مربیان و معلمان در کنار اولیا می توانند این بار سنگین را  به مقصد برسانند

 

وی با عنوان اینکه مدرسه خانه دوم فرزندان ماست خاطر نشان کرد: آرامش و راحتی و آموزش خوب مستلزم این است که اولیا در کنار مدرسه با کمک های فکری و مالی خود مجموعه های آموزشی را کمک کنند تا انشاالله فرزندان ما در مدارس وضعیت بهتری را داشته باشند.

 

وی با اشاره به شعار این هفته که خانواده دانا , دانش آموز توانا است اذعان داشت: هر چقدر خانواده ها نسبت به فضای مدرسه و کلاس عنایت بیشتری داشته باشند قطعا خروجی بهتری را می توان از مدارس توقع داشت.

 

وی با عنوان اینکه از بیست و چهارم تا سی ام مهر ماه هفته ملی سلامت بانوان است گفت: بانوان هم خود نیمی از جمعیت کشورند و هم نیم دیگر جامعه متاثر از بانوان هستند ، لذا سلامت آنها بسیار مهم است.

 

وی افزود: بانوان نیاز به ورزش و تحرک و تغذیه سالم دارند ، چرا که سلامت یک مادر در خانه سلامت خانواده  و در نتیجه سلامت جامعه است و به این جهت نیاز هست که هم خانواده ها و هم متولیان امر این مسئله را مورد عنایت بیشتر خود قرار دهند .

 

وی با بیان اینکه بیست و ششم مهر ماه روز تربیت بدنی و ورزش است ابراز داشت: اگر بناست در جامعه ای رشدی اتفاق بیفتد و پیشرفت در هر عرصه ای باشد نیاز به جسم سالم دارد و تضمین کننده آن مسئله ورزش است.

 

حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی با عنوان اینکه در هفته گذشته لایحه عضویت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم در مجلس شورای اسلامی تصویب شد خاطر نشان کرد: در مجلس و در فضای جامعه مخالفان و موافقانی بودند , مراجع تقلید ، حوزویان و دانشگاهیان مخالفت ها و موافقت هایی داشتند اما آنچه بعد از تصویب شورای نگهبان همه اجرا می کنند اجرای قانون است.

 

وی با اشاره به اینکه مخالفین پیوستن به کنوانسیون چند مسئله را مطرح کردند که قابل تذکر هست یاد آور شد: الزام به ارائه اطلاعات مهم اقتصادی به خارج از کشور که می تواند برای کشور آسیب هایی را داشته باشد از جمله دلایل مخالفت های تصویب این لایحه بود .

 

وی مغایرت تعریف کنوانسیون از تروریست با قانون اساسی ما را از دلایل دیگر مخالفت خواند و گفت:  انچه را که آنها به عنوان تروریسم می شناسند ما نمی شناسیم ،ما می گوییم داعش و النصره ،بوکوحرام ،القاعده تروریسم هستند اما آنها می گویند حزب الله لبنان ،حزب الله یمن و کسانی که از مرز و بوم و کشور خود در مقابل اشغالگران دفاع می‌کنند مانند مردم سوریه در شمار تروریسم می آیند و حمایت از آنها حمایت از تروریسم می شود.

 

امام جمعه موقت گلپایگان خطر محدودیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از دیگر موارد مخالفان دانست و گفت: آمریکا سپاه پاسداران و سپاه قدس را به عنوان حامی تروریسم ذیل منشور اجرایی شناسایی کرده است ، چه اتفاقی می افتد که آنها این را به عنوان حامی تروریسم تحت سخت ترین تحریم ها و مسائلی که از قبل هم قرار دادند ایجاد کنند ؟

 

 

خطیب موقت نماز جمعه گلپایگان اظهار داشت: موافقان این قضیه یک مسئله را مطرح کردند و گفتند که ما باید بهانه را از دست دشمن بگیریم یعنی اگر نپذیرفتیم در واقع بهانه ی دیگری دست دشمن دادیم و ظریف به صراحت گفت در مجلس شورای اسلامی نه بنده و نه رییس‌جمهور نمی توانیم تضمین دهیم که با پیوستن به لایحه عدم حمایت مالی از تروریسم مشکلات ما حل خواهد شد اما تضمین می دهیم با نپیوستن به این لایحه آمریکا بهانه مهمی را در افزایش مشکلات پیدا خواهد کرد.

 

?حجت الاسلام والمسلمین شیخعلی بیان داشت: سوال مشخص ما از ظریف این است بهانه های آمریکا تا کجا می خواهد ادامه پیدا کند ؟

 

وی یادآور شد:  زمانی گفتند داشتن انرژی هسته‌ای و چرخه کامل سوخت هسته ای بهانه ای است به دست آمریکا این بهانه را از آمریکا بگیریم و گرفتیم و راکتور اراک را بتون ریخته و تعطیل کردیم ، اینها فردا با موشک ما و برد موشکی ما کار دارند از کجا معلوم است که این بهانه ها تمام شود؟؟

 

وی با اشاره به آیه ۱۲۰ سوره بقره اذعان داشت : شما نمی توانید آنها را راضی کنید تا جایی که تابع و مثل آنها شوید.

 

وی افزود: مگر آنها راضی می شوند؟ مگر این همه عربستان سعودی به آنها باج داده است راضی شدند ؟ ترامپ علناً می گوید اینها گاو شیرده هستند تا شیر دهد می دوشیم و زمانی که گاو شیرده شیر ندهد سرش را می برند ، مگر کم باج دادند ؟ چه بهانه ای به دست آمریکا دادند که ترامپ خطاب به پادشاه عربستان گفت اگر دو هفته نباشیم کارتان تمام است آنها که اسلحه و امکانات بیشتر از ما دارند چرا می ترسند ، رسماً به ولیعهد شان مثل بچه توهین و جسارت می کنند این بهانه ها کجا تمام می شود چه تضمینی وجود دارد که این بهانه ، بهانه آخر آنها باشد؟

 

وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که قرآن کریم از ما می خواهد ، اینها تا شما را تابع خود نکنند راضی بشو نیستند

 

?حجت الاسلام شیخعلی با تاکید بر اینکه این درسی است که تاریخ و شرایط مختلف به ما داده است ابراز داشت : این سوال مطرح است که کسانی که این موافقت را انجام داده اند ، چه ترسی از شفافیت آراء دارند ؟ کسانی که رای ممتنع دادند چرا این کار را کردند ؟ یعنی نه موافقیم نه مخالف!؟ کسانی که اصلا رای ندادند یعنی چه؟ این مسئله حساس تاریخی کشور ماست.

 

وی در خاتمه گفت: امیدواریم خداوند به همه ما در همه شرایط عمر توفیق عمل به انجام وظیفه عنایت فرماید .

 

خبرنگار بیان: مریم محمدی

 

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات