امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۷/۰۵/۳۱
کد خبر : 117393
چاپ خبر :

حل مساله سلامت در شهرستان نیازمند یاری مردم و خیرین است

یارمحمدیان با بیان اینکه منابع دولت محدود می باشد یاد آور شد: مردم ، خیرین ، نهادهای غیر دولتی و دولت باید دست به دست هم دهند تا بتوانیم مشکل سلامت را حل کنیم

به گزارش خبرگزاری بیان حسین یارمحمدیان سرپرست فرمانداری گلپایگان در نخستین مجمع سلامت شهرستان گلپایگان که در تالار اندیشه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید اظهار داشت : مجمع سلامت شهرستان تکلیفی است که در کل کشور به وجود آمده است

یارمحمدیان با تاکید بر اینکه نباید جلسات و کارگروه ها زیاد شوند که از اصل موضوع غافل شویم خاطر نشان کرد: یکی از معضلاتی که می تواند آسیب بزند همین موازی کاری ها و جلسات زیاد می باشد و نباید سبب شود که از اصل موضوع به حاشیه برسیم

رئیس مجمع سلامت شهرستان گلپایگان با تاکید بر اینکه دو مولفه اصلی و جدی در حاکمیت مسئله امنیت و سلامت است گفت : سلامت شهروندان و جامعه می تواند در پیشبرد اهداف نظام و استان ‌و شهرستان کمک کند.

سرپرست فرمانداری گلپایگان بیان کرد : با همین منابع موجود می توانیم نسبت به پیشبرد اهدافمان در شهرستان گلپایگان کمک کنیم.

 

یارمحمدیان با اشاره به وجود ۱۱ دستگاه آمبولانس در شهرستان گلپایگان عنوان کرد : باید با برنامه ریزی منسجم و مدیریت شبکه بهداشت و درمان طوری برنامه ریزی شود که از ظرفیت آمبولانس ها در راستای سلامت شهرستان گلپایگان استفاده بهینه شود و وحدت رویه در خدمت رسانی ها به وجود آید.

یارمحمدیان با اشاره به بروز آنفولانزای فوق حاد پرندگان اذعان داشت: باید تلاش عملی شود که این اتفاق دوباره در شهرستان صورت نپذیرد چرا که پیشگیری از بروز این بیماری کم هزینه تر از خسارت ناشی از آن می باشد.

سرپرست فرمانداری شهرستان گلپایگان تصریح کرد: در بخش سلامت یکی دیگر از مشکلات کشور ندانستن سبک زندگی سالم است که باید فرهنگ سازی شود و شبکه بهداشت و درمان باید کلاس های آموزشی یا همایش برگزار نماید.

رئیس مجمع سلامت شهرستان گلپایگان با بیان اینکه چرا در شهرستان گلپایگان برنامه های پیاده روی و برنامه های فصلی و دوره ای دوچرخه سواری نداریم گفت : وقتی که مردم خودشان خیابان حسن حافظ را برای پیاده روی انتخاب می کنند به این معنا است که دستگاه های دولتی از مردم عقب هستند و انقدر ضعیف عمل شده که مردم حرکت پیشتازانه انجام دادند و این ضعف اداره ورزش و جوانان و دستگاه های دولتی است که در راستای سلامت برنامه ای برای مردم نداریم .

 

وی با تاکید بر برگزاری سمینار های آموزشی در موارد مختلف و ورود دستگاه های مختلف به صورت فعالانه گفت: اداره ورزش و جوانان باید این برنامه ها را ساماندهی کند و مرتب در شهرستان برنامه دوچرخه سواری ، کوه گشت و پیاده روی داشته باشیم.

یارمحمدیان اضافه کرد: یکی دیگر از اشکالات در راستای سبک زندگی سالم این است که همیشه منتظر هستیم یک نفر مشکلات ما را حل کند در صورتی که کار درستی نیست و به جای اینکه منتظر باشیم دولت برای ما کاری انجام دهد باید خودمان ورود پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه منابع دولت محدود می باشد یاد آور شد: مردم ، خیرین ، نهادهای غیر دولتی و دولت باید دست به دست هم دهند تا بتوانیم مشکل سلامت را حل کنیم

وی با عنوان اینکه نهادهای غیر دولتی در این زمینه فعال نیستند اظهار داشت: باید افراد را به تاسیس NGO ها تشویق کنیم تا آنها به نمایندگی از مردم اقدام کنند.

وی افزود: ایراد گرفتن توسط نهاد های غیر دولتی دو خصوصیت مثبت انتقال حرف مردم ، حالت خود کنترلی ادارات دولتی را به همراه دارد .

رئیس مجمع سلامت شهرستان گلپایگان خاطر نشان کرد: وجود خیریه ها و افراد خیر در شهرستان از نقاط قوت گلپایگان است که می تواند مسائل شهرستان را پیش ببرد

خبرنگار بیان: مریم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات