امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۷/۰۳/۲۴
کد خبر : 115928
چاپ خبر :
حسین یار محمدیان سرپرست جدید فرمانداری گلپایگان:

پست مدیریت همت می خواهد، مدیری که می خواهد هشت ساعت کار کند برود و پست کارشناسی بگیرد.

یارمحمدیان  گفت: آقای استاندار شعار کار ، کار و کار را مطرح کردند و بنده اخلاقا ، شرعا و عقلا خود را متعهد می دانم به این شعار عمل کنم ؛ زیرا  پست مدیریت یعنی همت و اگر کسی می خواهد هشت ساعت کار کند برود و پست کارشناسی بگیرد.

به گزارش خبرگزاری بیان حسین یارمحمدیان سرپرست جدید فرمانداری گلپایگان در مراسم معارفه خود که عصر روز گذشته در تالار اندیشه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلپایگان برگزار گردید اظهار داشت : سپاس از ایزد منان که بار دیگربارقه های اسلام و تدبیر و امید را در جامعه ما پدیدار کرد.

وی گفت: اکنون که سرنوشت کشور و نظام  با عنایات خداوند متعال و رأی واراده ملی در دستان دولت تدبیر و امید است برخود لازم می دانیم تا به مدد عقل و اراده و ایمان حمایت خود را از عقلانیت ، خردجمعی و اعتدال گرایی اعلام نماییم.

یار محمدیان بیان داشت: خدا به پیامبر فرمود یادآوری کن و پند ده که تو یادآور و پند دهنده ای و به آنها گماشته و چیره نیستی و در جای دیگر فرمود پس اگر روی گرداندند ما تو را به آنان نگهبان نفرستادیم ،بر تو جز رساندن تکلیفی نیست.

 

سرپرست جدید فرمانداری شهرستان گلپایگان خاطر نشان کرد: این همان آزادی عقیده و بیان است که امروز جوامع بشری دنبال آن هستند و در دین مبین اسلام وجود دارد .

 

وی با اشاره به اینکه دومین نکته در رابطه با امنیت است اذعان داشت: پایین ترین سطح امنیت، امنیت فیزیکی است یعنی جان شهروندان در یک شهرستان ، در استان و کشور باید تأمین بشود و این اساس تشکیل حکومت هاست ولی این یک مسأله ابتدایی است .

وی ادامه داد : بالاتر از آن امنیت اقتصادی می باشد به این معنی که رفاه مردم تأمین شود و دولت هایی که به رفاه  اقتصادی مردم توجه می کنند یک مرحله بالاتر قرار دارند ، پس مسأله اقتصادی یک مسئله امنیتی است.

 

یار محمدیان اضافه کرد : باید تلاش کنیم مشکلات اقتصادی مردم رفع شود و مرتبه بالاتر از آن امنیت انسانی است.

وی با تاکید بر اینکه انسان ها انسانند و بواسطه انسان بودن شان قابل احترامند و نه الزاما به واسطه دین و آیین شان ابراز داشت: به انسان ها احترام بگذارید و انسان ها حق مخالفت دارند و حق آزادی عقیده و بیان و حق اظهار نظر دارند  و دین محترم است و در دین مبین اسلام بارها به آن اشاره شده است.

حسین یارمحمدیان در خصوص پاسخگویی بیان کرد: یک فرماندار شاید جایی گوید من رئیس اجرایی شهرستان هستم و حقی دارم اما امروز سنت شکنی کنیم و از تکلیف صحبت کنیم و هرچه حق بالاتر ، تکلیف هم بیشتر لذا همه دستگاه های اجرایی و به خصوص دستگاه فرمانداری باید درهمه حوزه ها پاسخگوی به مردم باشند و نمی شود که بگوییم به ماربطی ندارد.

سرپرست جدید فرمانداری گلپایگان  یادآور شد: جناب آقای استاندار شعار کار ، کار و کار را مطرح کردند و بنده اخلاقا ، شرعا و عقلا خودم را متعهد می دانم به این شعار عمل کنم و به صورت شبانه روزی به مردم گلپایگان خدمت کنیم ویک کارمند می تواند بگوید من هشت ساعت کار می کنم و ساعت دو به خانه ام می روم ولی یک مدیر شهرستان نمی تواند این حرف را بزند زیرا  پست مدیریت یعنی همت و اگر کسی می خواهد هشت ساعت کار کند برود و پست کارشناسی بگیرد.

وی یادآور شد : نکته سوم در کشورهای پیشرفته صنعتی درب اتاق مدیران به روی دو قشر صاحبان علم و صاحبان سرمایه باز است.

وی گفت: صاحبان علمی که به خلاقیت و نوآوری و توسعه منجر شود و دوم صاحبان سرمایه باز است.

 

یار محمدیان خاطر نشان کرد : این شعار مرگ بر سرمایه دار  که در ابتدا داده می شد شعار غلطی است و امروز باید دست سرمایه گذار را ببوسیم و دعوت کنیم .

وی تصریح کرد: دستگاه فرمانداری در حوزه شهرستان باید جذب سرمایه گذار بکند و دستگاه استانداری در سطح استان و دستگاه های ملی در سطح کشور تا بتوانیم سرمایه های خارجی را وارد ایران کنیم.

وی با تأکید بر احترام به سرمایه گذار و جذب آنها و حذف بروکراسی اداری اظهار داشت : در برخی از کشورهای پیشرفته صدور مجوزها به شش ساعت رسیده و آیا ما شش ماه هم می توانیم مجوز را بگیریم؟

وی با تاکید بر اینکه مسأله بسیار مهمی که وظیفه فرمانداری است جذب اعتماد عمومیست گفت: باید به خانه تک تک شهروندان برویم و گروه های ذی نفوذ و آنها را جذب نظام جمهوری اسلامی بکنیم

سرپرست فرمانداری گلپایگان بیان کرد: رفتار سازمانی و اینکه فردی الزاما دنبال منافع دستگاه خودش باشد این غلط است و منافع مردم در اولویت قرار دارد و باید این را سرلوحه کار خودمان قرار دهیم و به آن عمل کنیم.

وی تأکید کرد: اتاق های فکر باید تشکیل شود و اتاق فکری که اعضایش الزاما منصوب فرماندار نباشند چون وقتی شما فردی را منصوب می کنید به اصطلاح علمی می گوییم در فرد عقلانیت محدود به وجود می آید و سعی می کند افکار خودش را با افکار فرماندار تنظیم کند و یک فردی را مشاور می گذاریم و چیزی را می گوید که من خوشم بیاید و لذا باید دچار عقلانیت محدود نشویم  و اتاق فکری که بعضا نظرات مخالف با فرمانداری را حتیداشته باشند که بتوانند راحت مطالب خودشان را بیان کنند.

یار محمدیان عنوان کرد: از مشکلات اساسی کشور ما عدم توجه به آینده و آینده پژوهی است و یعنی آینده چه باید بشود یعنی ما می توانیم آینده را بسازیم و تغییر بدهیم که روش های مختلف علمی دارد ازجمله سناریو نویسی و واقعا ما چه سناریویی داریم.

وی افزود: در کشورهای خاورمیانه واژه جدیدی به نام سلطه آب به وجود آمده و کشورهایی مثل ترکیه به دنبال سلطه آب هستند و می گویند همانطور که ایران نفت و گاز می فروشد و به ما تسلط دارد در آینده ما با آب می خواهیم تسلط پیدا کنیم و قطره قطره آب بفروشیم.

 

یار محمدیان ضمن تشکر از استاندار فرهیخته بخاطر جوان باوری و جوان یاوری که به آن عمل کرد یاد آور شد: وزیر وکیل دولت است اما نماینده وکیل ملت است وکیل ملت از وکیل دولت بالاتر است ، نماینده مردم خاستگاه مردمی دارد که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم .

وی با بیان اینکه باید بدانیم قدرت ، ثروت و منزلت تعریف منافع ملی است ابراز داشت: وقتی حرف می زنیم و موضع می گیریم بدانیم کشور ما باید قدرتمند و ثروتمند باشد و ما باید در عرصه های بین المللی منزلت داشته باشیم.

سرپرست جدید فرمانداری شهرستان گلپایگان در خاتمه با عنوان اینکه قانون گرایی منزلت ماست و باید به قانون عمل کنیم تصریح کرد : باید در موضوعات و مواضع بتوانیم در جهت رهنمود های رهبر و در راستای دولت تدبیر و امید قدم برداریم.

تصاویر مرتبط :

                                       

 

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات