امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

تاریخ خبر : ۹۷/۰۳/۰۹
کد خبر : 115661
چاپ خبر :
جمعی از اساتید و دانشجویان شهرستانهای گلپایگان و خوانسار:

جناب نماینده توافق FATF عقلاً و عرفاً به صلاح کشور نیست

نماینده محترم توافق با FATF عقلاً و عرفاً به صلاح کشور نیست؛ FATF یک مجموعه سیاست‌گذار پرنفوذ است که نکاتی در قالب توصیه در حوزه مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم ارائه می‌کند؛ این موارد اگرچه توصیه نامیده می‌شوند، اما در عمل رعایت آنها برای تمامی کشورها الزامی است.

بسمه تعالی
نماینده محترم مردم شهرستانهای گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم
همانگونه که مستحضرید مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه و والایی برخوردار بوده و محور بسیاری از تصمیم گیری ها، قانونگذاری ها و برنامه ریزی ها است و چراغ هدایت دولت و ملت را به دست دارد. مجلس پایگاه اساسی نظام و مردم و مایه ی حضور و مشارکت واقعی مردم در تصمیم گیری ها و مظهر اراده ملی است.
نماینده محترم جناب آقای مهندس بختیار
حتماً سوگند زیر را یاد دارید:
بسم الله الرحمن الرحیم
«من در برابر قرآن مجید به خدای قادر متعال سوگند یاد می کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می نمایم که پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم، ودیعه ای را که ملت به ما سپرده به عنوان امینی عادل، پاسداری کنم و در انجام وظایف وکالت، امانت و تقوی را رعایت نمایم و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پای بند باشم، از قانون اساسی دفاع کنم و در گفته ها و نوشته ها و اظهارنظرها استقلال کشور و آزادی مردم و تامین مصالح آنها را مدنظر داشته باشم.»
بر همین اساس جریان دانشجویی این شهرستان به نمایندگی از مردم فهیم وولایتمدار شهرستانهای گلپایگان و خوانسار از شما انتظاراتی دارد که امیدواریم برآورده گردد.
نماینده محترم توافق با FATF عقلاً و عرفاً به صلاح کشور نیست.
همانطور که خود مستحضرید FATF یک مجموعه سیاست‌گذار پرنفوذ است که نکاتی در قالب توصیه در حوزه مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم ارائه می‌کند؛ این موارد اگرچه توصیه نامیده می‌شوند، اما در عمل رعایت آنها برای تمامی کشورها الزامی است. وحدود دویست کشور توصیه های این نهاد را به اجرا در آورده اند ـ تدوین استانداردها و ارتقای شیوه اجرای موثر اقدامات قانونی، مقرراتی و عملیاتی در موارد مرتبط با مبارزه با پولشویی، تامین مالی تروریسم و دیگر تهدیداتی است که قابلیت اعتماد به نظام مالی بین المللی را تهدید می کند.
آنچه مشخص است، تا اینجا در رسالت این موسسه ایرادی وجود ندارد و به نظر می رسد این گروه برای مبارزه با پولشویی و جلوگیری از تامین مالی تروریسم تشکیل شده است…
اما نکته اینجاست! آیا اصطلاحات و لغات کلیدی مدنظر این گروه از نظر تفسیر و معنا با مفاهیم نظام جمهوری اسلامی همخوانی دارد؟ آیا تعریف تروریست در نگاه غرب و ایران یکی می باشد؟
FATF محور مقاومت و گروهها و جنبش های آزادیبخش جهان را تروریست می داند اما منافقین را نه! آیا تاکنون دیده اید که بیانیه ای علیه رژیم جعلی،کودک کش و غاصب صهیونیست از طرف این گروه صادر گردد؟!
براساس مطالعه راهبردهایی که کارگروه اقدام مالی تحت عنوان استانداردسازی مراودات پولی بانکی ارائه می کند می توان دریافت که براساس بند 39 این استانداردهای یکسان که Extradition نام دارد، وقتی کشور عضو از شما همکاری علیه تروریسم می خواهد همکاری باید راضی کننده باشد فارغ از این که آیا هر دو کشور تعریف واحدی از تروریست داشته باشند یا خیر.
مثالی که برای درک بهتر این بند از توافق می توان زد این است که به عنوان نمونه، یک بانک آمریکایی، انگلیسی و یا حتی متعلق به رژیم صهیونیستی می تواند از بانک ایرانی اطلاعات مالی و تراکنش های مربوط به اشخاص و سازمان ها یا شرکت ها را مطالبه کند و بانک ایرانی نیز موظف می شود در مدت کوتاهی این اطلاعات را در اختیار طرف مقابل قرار دهد. حال اگر بانک ایرانی اطلاعات خواسته شده را انتقال ندهد یا محتوای انتقال داده شده با قانون کشور دیگر در شناخت مصداق تروریسم مطابقت نداشته باشد ایران به عنوان کشور ناقض سیاست های استاندارد FATFشناخته می‌شود.
در واقع می‌توان اینطور تحلیل کرد، طرف غربی تحت پوشش زیبای مبارزه با تروریسم، بدنبال اصلاحات نرم و ساختاری در حوزه های حساس امنیت ملی جمهوری اسلامی است .
جناب آقای بختیار ؛ در واقع در این توافق متعهد شده‌ایم که هر شخص حقیقی و حقوقی که در قطعنامه‌های سازمان ملل‌ در لیست تحریم قرار دارد، در ساز و کار مالی داخلی هم مورد تحریم قرار دهیم و اموال آنان را مسدود کنیم. نفس اقدام جهت انعقاد معاهده FATF عدول مشخص و شفاف از اصول قانون اساسی و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.
براین اساس 3 هدف اصلی غرب برای فشار بر ایران در این زمینه می توان متصور بود:
1- قطع ارتباط مالی ایران به عنوان پشتیبان حرکت ها و نهضت های مردمی و مدافع مظلومان جهان با محور مقاومت و آزادیخواهان که در رأس آنها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قراردارد.که البته نقش سپاه در خنثی کردن گروههای تکفیری و الحادی در شمال غرب و جنوب شرق کشور و حتی در منطقه حایز اهمیت و بی بدیل است و این نکته را برای چندمین بار متوالی از مقام معظم رهبری یادآوری می کنیم «کـه اگـر اینهـا(مدافعان حرم) مبـارزه نمی کردنـد ایـن دشـمن(داعش) می آمـد داخـل کشـور… اگـرجلویش گرفتـه نمی شـد مـا باید اینجـا در کرمانشاه و همـدان و بقیه اسـتانها بـا اینهـا می جنگیدیم و جلـوی اینهـا را می گرفتیم. در واقع ایـن شهدای عزیـز ما جـان خودشان را در راه دفاع از کشـور، ملت، دیـن، انقلاب اسلامی فـدا کردند»

2- کشف راههایی که ایران برای دور زدن تحریم های ظالمانه از آن استفاده می کرد که درصورت وضع مجدد تحریم ها به راحتی بتوانند این راههای ارتباطی را مسدود نمایند و حتی با طرف هایی که در این مدت با ایران همکاری کردند نیز برخورد نمایند.

3- مشخص شدن هویت تجار ایرانی و شرکای خارجی آن‌ها بالاخص در تبادل کالاهای استراتژیک و همچنین دسترسی به حساب های بانکی اشخاص و سازمان ها
حال می توان دریافت نقش FATF که عنوان موسسه ای در راستای مقابله با تروریسم شناخته می شود در استراتژی آمریکایی مهار ایران در منطقه است. در واقع این سازمان به ظاهر خیرخواه چندسالی است به عنوان بازیگر سناریویی ایفای نقش می کند که کارگردانی آن به عهده آمریکاست.
نماینده محترم در مجلس شورای اسلامی ؛به عنوان آخرین نکته متذکر می شویم شما را به یک عبرت تاریخی یعنی کاپیتولاسیون که در مقام معنا با مفاد FATF همخوانی معنایی دارد اما در مقام عمل متفاوت است،کاپیتولاسیون از جانب غرب با زور و قدرت صورت گرفت، اما «FATF» نوعی پذیرش ارادی داخلی، خودتحریمی و صیانت و قانونمند کردن منافع آمریکا در درون کشور است، لذا «FATF» یک مرحله از کاپیتولاسیون بدتر و مذموم تراست، چون نهادهای انقلابی را دچار یک خودتحریمی کرده است. تصویب لایحه مذکور خود تحریمی است و باعث ذلت است .و لایحه ی الحاق به کنوانسیون FATF مغایر با اصل 154 قانون اساسی جمهوری اسلامی و زیر پا گذاشتن حقوق مردم ایران است.
نماینده محترم؛ مسئولان کشور روز اول درباره برجام هم مانند . FATF امیدوار بودند !!! و شاید هم از پشت صحنه فرجام برجام مطلع!
چرا وقتی هنوز وضعیت برجام مشخص نشده می خواهیم قرارداداستعماری دیگری را تصویب کنیم؟
شما نماینده ما در صحن مجلس هستید؛ لذا با مخالفت صریح خود مخالفت ما را در صحن مجلس اعلام نمایید.چرا وقتی قرار است در کمتر از 180 روز تمام تحریم های آمریکا برگردد،برای رفع تحریم این قرارداد استعماری تصویب شود.
فلذا در راستای حفظ حقوق ملت و نظام اسلامی جریان دلسوز دانشجویی این شهرستان از شما تقاضامند است رأی ونظر خود را با شفافیت و توجه به مصلحت مردم وکشور و بدور از لابی های فرا ملی و فرا قانونی اعلام نمایید تا مردم هم قضاوت صحیح و دقیقی از وکیل خود در مجلس شورای اسلامی داشته باشند.

ومن ا… التوفیق
جمعی از اساتید ودانشجویان شهرستان های گلپایگان ووخوانسار

 

 

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات
  1. رضا فیروزی گفت:

    جناب بختیارنماینده محترم!!!!!!!!!!!
    پیمان نامه(اف/آ/تی/اف)یک قراداد استعماری شبیه قرداد گس/گلشائیان است منتها قرارداد گس/گلشاییان نفتی واین موزیانه تر وجامع تر از اونه/ضمنااسراییل وحامیانش داعش/النصره/منافقین راآذادیخواه وخوب اما جهاد اسلامی/حزب الله وسپاه قدس راتروریسم می داند!!!(یاللعجب)!!جناب بختیارآقای محترم مضافاًاسلام/انقلاب وآخونداهیچ؛؛ مگه جنابعالی ایرانی نیستی ؟آیا تعصب ایرانی سلطه را می پذیرد/خواهشاًازناآگاهی واعتماد موکلین سوء استفاده نکن(هنوز برجام بزرگ نشده)بسه!

  2. رضا فیروزی گفت:

    سلام/برگزاری این جشنواره هیچ فایده ای برای شهرندارد/این همه جوان بیکار/این همه دختردم بخت/این همه فقیردر شهر/بجای برگزاری این برنامه ها وهزینه های ملیونی یه کم فکر کنید(فقر/بیکاریآزدواج)!!!!آیا دینمان به ما اجازه اینکار را میدهد؟؟؟مردم راجع به این ریخت وپاش چی میگن؟
    شهرهای دیگه جشنواره مشاهیر/جشنواره گل وگیاه/جشنواره ادبی وشعر/جشنواره صنایع دستی میگیرن گلپایگان هم جشنواره کباب!!آخه پدربیامرز چقدر سادگی؟؟اگه هم خوب بر گزار بشه اسم اینکا رو میزارن !!!!!به راهنمایی وحرف دلسوزان هم گوش هم نمیدید.آب سد را که مجانی میبرن/4ساله برا درست کردن راه آهن سرکاریم/گلپا یگان هم که پایتخت شد.ازمر دم گلپایگان نظر خواهی شد؟؟با این کارا حیثبت شهرزیرسوال میره.
    نکنید این کاررا /بده/میگن عقب مانده اندمثل اصفهان که میگه.

دیدگاه شما

تبلیغات