امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

تاریخ خبر : ۹۷/۰۳/۰۳
کد خبر : 115487
چاپ خبر :

قدیری ابیانه: اروپا نه می‌خواهد و نه می‌تواند اجرای برجام را تضمین کند

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به وضعیت برجام نزد اروپایی‌ها گفت: اروپا نه می‌خواهد و نه می‌تواند اجرای برجام را تضمین کند.

به گزارش خبرگزاری بیان؛ محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل بین‌الملل  با اشاره به اظهارات توهین‌آمیز مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا علیه ایران گفت: اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا که پیش از این رئیس سرویس جاسوسی آمریکا (سیا) بوده است، نشان می‌دهد رهبران آمریکا دچار توهم هستند و فکر می‌کنند که با خروج از برجام و تشدید فشارها به ایران می‌توانند این کشور را پای میز مذاکره‌ای دیگر بنشانند.

  • بیشتر بخوانید

لاریجانی: برجام “مرده” است و اروپایی‌ها مشغول “مرده‌خوری” هستند

حبیبی: مذاکره با اروپا برای “وصله‌پینه‌کردن” برجام نتیجه‌ای ندارد

وی افزود: این تفکر در حقیقت مکمل توهم قبلی آنها در قبال ایران است که خیال می‌کردند دلیل اینکه ایران پای میز مذاکره با آنها نشسته،  استیصال و فشارهای اقتصادی آمریکا و متحدانش بوده است.

به‌گفته این کارشناس مسائل بین‌الملل،  رهبر انقلاب از ابتدای شروع مذاکرات با مطرح کردن واژه نرمش قهرمانانه این هدف را دنبال می‌کردند که  برای دولت که  مصرّانه در پی مذاکره مستقیم با آمریکایی‌ها بود، این واقعیت به اثبات رسد، دولت آمریکا هیچ‌گاه قابل اعتماد نیست و این کشور تحت هیچ شرایطی دست از دشمنی با ملت ایران برنمی‌دارد.

وی ادامه داد: با وجود امضای برجام شاهد بودیم که نه‌تنها از شدت تحریم‌ها علیه کشورمان کاسته نشد بلکه در دوران اوباما و ترامپ، تحریم‌های زیادی علیه ایران در کنگره آمریکا به‌تصویب رسید، با وجود این، همواره قدرت ایران در حال افزایش بوده و قدرت آمریکا در افول قرار گرفته است.

**شروط 12گانه ترامپ در محافل بین‌المللی تمسخر می‌شود

قدیری ابیانه با اشاره به شروط 12گانه وزیر امور خارجه آمریکا برای مذاکره مجدد با ایران گفت: سیاست‌های دولت ترامپ از جمله شروط 12گانه علیه ایران نه‌تنها در محافل بین‌المللی بلکه در داخل آمریکا نیز مورد تمسخر قرار گرفته است.

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به مهلت دوماهه ایران به اروپا برای ارائه تضمین کتبی برای اجرای تعهدات خود در برجام افزود: این اطمینان وجود دارد که کشورهای اروپایی نه می‌خواهند و نه توان این را دارند که اجرای برجام را تضمین کنند. در واقع اروپا می‌خواهد با برجام دستبندی به دستان ایران زند.

وی با بیان اینکه با وجود گذشت دو سال از اجرای برجام بسیاری از بانک‌های اروپایی با ایران تعامل خاصی ندارند، اضافه کرد: پس از برجام سفارتخانه‌های ایران در 3 کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان هنوز نتوانستند حساب‌های بانکی باز کنند و این مشکلات وجود دارد.

منبع: تسنیم

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات