امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

تاریخ خبر : ۹۷/۰۲/۱۷
کد خبر : 114552
چاپ خبر :

تحولات سوریه| تنگ‌تر شدن حلقه محاصره تروریست‌ها در “الحجر الأسود”؛ آغاز خروج تروریست‌ها از حومه شمالی حمص و جنوب حماه

نیروهای ارتش سوریه با آزادسازی چندین مجتمع مسکونی دیگر در شمال غرب محله الحجر‌الأسود، حلقه محاصره تروریست‌ها در این محله را تنگ‌تر کردند.

به گزارش خبرگزاری بیان؛ به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یگان‌های ارتش عربی سوریه به پیشروی خود علیه گروه‌های تروریستی در جنوب شهر دمشق ادامه داده و موفق شدند دامنه نقاط تحت کنترل خود در محله الحجر الأسود را گسترش دهند.

بر اساس این گزارش، یگان‌های ارتش عربی سوریه با آزادسازی یک مدرسه و تعدادی مجتمع مسکونی در شمال غرب محله الحجر الأسود، حلقه محاصره گروه‌های تروریستی در این محله را تنگ‌تر کرده و خسارات سنگینی به آن‌ها وارد ساختند.

همزمان با درگیری بین نیروهای سوری و تروریست‌ها، دژها و مخفی‌گاه‌های گروه‌های تروریستی و محورهای ارتباطی و خطوط امدادرسانی آن‌ها در شمال و شمال غرب محله الحجر الأسود به سمت اردوگاه الیرموک، هدف حملات گسترده و دقیق توپخانه‌ای و هوایی ارتش سوریه قرار گرفت.

یگان‌های ارتش عربی سوریه روز شنبه بعد از از بین بردن آخرین مرکز تجمع تروریست‌ها، بخش جنوبی منطقه الحجر الأسود را به کنترل کامل خود در آوردند.

نیروهای سوری پنجشنبه گذشته نیز خطوط امدادرسانی به تروریست‌ها و محورهای ارتباطی آن‌ها بین شمال محله الحجر الأسود و جنوب آن را مسدود و مناطق استقرار گروه‌های تروریستی را به دو نیم تقسیم کردند.

یگان‌های ارتش سوریه از چند روز قبل عملیاتی نظامی با هدف آزادسازی جنوب دمشق از لوث گروه‌های تروریستی آزاد کرده و طی این مدت موفق شده‌اند محله‌های “المأذنیه”، “القدم”، “العسالی”، و “الجوره” را به کنترل خود در بیاورند و به موازات این پیشروی‌ها تروریست‌هایی که مایل به حل و فصل اوضاعشان نبودند از شهرک‌های “یلدا”، و “بیت سحم” در جنوب دمشق به شمال سوریه منتقل شدند.

آغاز خروج تروریست‌ها از حومه شمالی حمص و جنوب حماه

از صبح امروز خروج گروه‌های تروریستی و خانواده‌های آن‌ها از دو حومه شمالی حمص و جنوب حماه در راستای اجرای توافق آشتی در حومه شمالی حمص، آغاز شده است.

این در حالی است که تروریست‌های تجهیزات جنگی و سلاح‌های سنگین و متوسط خود را به ارتش سوریه تحویل داده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم در دمشق، 30 اتوبوس وارد دو شهرک “تلبیسه و الرستن” برای انتقال سری اول تروریست‌ها و خانواده‌هایشان از دو حومه شمالی حمص و حومه جنوبی حماه به سمت شمال سوریه شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که حدود 6 هزار نفر از این مناطق خارج شوند.

بر اساس این توافق که زیر نظر روسیه محقق شد تروریست‌هایی که تمایل به حل و فصل اوضاعشان با دولت سوریه ندارند، بعد از تحویل سلاح‌های سنگین و متوسط، همراه با خانواده‌های خود به سمت جرابلس و ادلب خواهند رفت تا بعد از آن پاکسازی کامل حومه حمص از لوث تروریسم اعلام شود.

ادامه خروج تروریست‌ها از جنوب دمشق

روند خروج عناصر مسلح از شهرک‌های “ببیلا، بیت سحم، و یلدا” در جنوب دمشق به سمت ادلب و جرابلس برای پنجمین روز متوالی ادامه دارد و تا لحظه مخابره این گزارش، بیش از 3 هزار فرد مسلح همراه با خانواده‌های خود از این منطقه خارج شده‌اند.

مجروح شدن فعالترین خبرنگار جنگی در سوریه

“وسیم عیسی” خبرنگار جنگی و از نیروهای ارتش سوریه در جریان عملیات نظامی در الحجر الأسود، در پی حملات خمپاره‌ای تروریست‌های داعشی مجروح و دو پای خود را از دست داد.

وسیم از جمله خبرنگارانی بود که تمام نبردها در دمشق و حومه آن را پوشش می‌داد و به مستندسازی لحظات حساس پیروزی‌های ارتش سوریه می‌پرداخت.

وی از فعالترین خبرنگاران جنگی در خط مقدم سوریه بود.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات