امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

تاریخ خبر : ۹۶/۱۲/۲۱
کد خبر : 112668
چاپ خبر :
علی کیخواهی معلول جسمی-حرکتی گلپایگانی:

فضاسازی شهری برای معلولین و جانبازان مناسب نیست/هیچ حمایتی از جانبازان و معلولین صورت نمی گیرد

کیخواهی عنوان کرد: یکی از عللی که معلولین ترجیح می دهند از منزل خارج نشوند به دلیل همین مناسب نبودن فضای شهر می باشد که باعث ایجاد مشکلات فراوان و بروز بیماریهای روحی روانی برای معلولین خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بیان؛علی کیخواهی معلول جسمی حرکتی در مصاحبه با خبرنگار بیان و نسل نو با بیان اینکه قبلاً مشکلات فراوانی در زمینه ورزشی وجود داشت که با حضور آقای رفیعی دبیر هیئت جانبازان و معلولین مشکلات ورزشی تا حدودی حل شده است عنوان کرد: از جمله مشکلاتی که معلولین سطح شهرستان با آن مواجه هستند مناسب سازی فضای شهر می باشد .

وی ابراز داشت: بنده برای مراجعه به بانک با مشکلات زیادی مواجه هستم و باید بیرون بانک از افراد تقاضا کنم که کارم را انجام دهند.

این معلول جسمی حرکتی گفت : پل های عابر پیاده برای معلولین مناسب نیستند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از عللی که معلولین ترجیح می دهند از منزل خارج نشوند به دلیل همین مناسب نبودن فضای شهر می باشد اذعان داشت : خانه نشین شدن معلول باعث ایجاد مشکلات فراوان و بروز بیماریهای روحی روانی خواهد شد.

کیخواهی با اشاره به راه اندازی ورزش معلولین و تاثیرات مثبت آن بر این جامعه اظهار داشت : غیر از رئیس هیئت جانبازان و معلولین شهرستان گلپایگان که زحمات و تلاش فراوانی در این زمینه داشتند تا کنون حمایتی از این قشر صورت نگرفته است.

 

وی با اشاره به حضور در جلسات به عنوان نماینده جامعه معلولین گفت: این جلسات هیچ فایده ای برای ما نداشت.

 

این معلول جسمی حرکتی ضمن اشاره به لزوم مناسب سازی فضای بانک ملی و صادرات تصریح کرد : ورود به مکان هایی مانند پارک لاله گوگد که کشیده شدن زنجیر در ورودی آن مانع بزرگی برای معلولین است با سختی های فراوان همراه خواهد بود.

کیخواهی با اشاره به اینکه جامعه معلولین تا کنون هیچ عملکردی نداشته است گفت: خوشبختانه رییس جدید هیئت جانبازان و معلولین شهرستان از زمان انتصاب خود تا کنون عملکرد رضایت بخشی داشته است.

وی تصریح کرد : برنامه هایی که هیئت جانبازان و معلولین برگزار می کنند با جمع آوری کمکهای افرادی است که در این هیئت فعالیت می کنند که در این راستا کمکهای نائب رئیس هیئت سرکار خانم آرامی و آقای مرادی رئیس اداره بهزیستی شهرستان گلپایگان در خور تقدیر است.

وی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش‌های رئیس هیئت جانبازان و معلولین شهرستان گلپایگان اظهار داشت: غیر از هیئت جانبازان و معلولین و اداره ورزش و جوانان و اداره بهزیستی شهرستان تا کنون هیچ گونه حمایتی از سوی ادارات برای جامعه معلولین صورت نگرفته است.

خبرنگار بیان: مریم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات
  1. رضا فیروزی گفت:

    به عنوان یک معلول فعال درعرصه هنر(شعرونویسندگی) وورزش(شنا ووالیبال نشسته)هیج حمایتی تاکنون ازسوی بهزیستی ازمن نشده/حتی هزینه رفت وآمدبه استخر شنا وانجمن شعرراخودم پرداخت میکنم(تشکر آقای کیخواهی از خانم آرامی وآقای مرادی ریس اداره بهزیستی جای سوال دارد!!

دیدگاه شما

تبلیغات