امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

تاریخ خبر : ۹۶/۱۱/۰۱
کد خبر : 109907
چاپ خبر :
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان:

کار فرهنگی و هنری اگر تداعی گر فرهنگ اصیل ایرانی باشد همواره مورد حمایت است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلپایگان وی اذعان داشت: کارهای فرهنگی و هنری اگر متناسب با شرایط فعلی جامعه و با رویکرد فرهنگ ارزشی دینی، قرآنی، ایثار و شهادت ، در یک کلام فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را تداعی نماید مد نظر بوده و مورد حمایت خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بیان؛ سعید ضابطی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلپایگان در اولین نشست صمیمانه اهالی فرهنگ و هنر و رسانه که عصر امروز در تالار اندیشه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلپایگان برگزار گردید اظهارداشت: خدا را شاکر و خرسندم که به شهری آمدم که زادگاه علما ، فقها و بزرگانی است که در همه زمینه های ارزشی بویژه در زمینه علم و ادب شهرت دارد و روحانیون برجسته ای پرورش داده که در تاریخ علم و علوم سیاسی نقش حیاتی و حساس داشته باشد

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلپایگان ابراز داشت‌: شهرستان گلپایگان مهد هنر و هنرمندان در هنر منبت کاری، خطاطی ، نقاشی، شعر و موسیقی، خوشنویسی و سایر رشته هاست و حرفی برای گفتن دارد.

وی افزود: شهرستان گلپایگان با قدمت هفت هزار ساله ست که سابقه فرهنگی و تاریخی آن ممتاز و درخشان است و از دل آن عالمان و فرهیختگان، بزرگان بسیاری بر خواسته اند.

ضابطی با بیان اینکه از ابتدای ورود به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خود را خادم فرهنگ و هنر دانسته و فرهنگ وهنر و اصحاب رسانه و هنر را ولی نعمت خود می دانم ابراز داشت: در زمینه کاری برای همه هنرمندان در همه رشته‌های فرهنگی و هنری احترام قائل بوده و اعتدال و همدلی برای همه هنرمندان مد نظر می باشد و از اعمال سلیقه و تفسیر های شخصی در انجام کارها خودداری می نمایم.

وی افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را خانه امید اهالی فرهنگ و هنر می دانم و از انجام کارهای فرهنگی و هنری در چارچوب قانون و با رعایت مقررات و خط قرمز ها حمایت می کنیم.

وی اذعان داشت: کارهای فرهنگی و هنری اگر متناسب با شرایط فعلی جامعه و با رویکرد فرهنگ ارزشی دینی، قرآنی، ایثار و شهادت ، در یک کلام فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را تداعی نماید مد نظر بوده و مورد حمایت خواهد بود.

ضابطی اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با همکاری و تعامل با دستگاه های دولتی شهرستان، همچنین هنرمندان با ایجاد یک حس همدلی ، صمیمیت ، همگرایی و تعامل با یکدیگر باعث رشد و شکوفایی فرهنگ و هنر منطقه هنرپرور گلپایگان شویم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلپایگان رئوس برنامه ها را برشمرد و گفت: استفاده از ظرفیت بالای شورای فرهنگ عمومی شهرستان با عنوان یک شورای راهبردی در سیاست گذاری فرهنگی و تدوین تقویم فرهنگی شهرستان ، توسعه، تقویت و افزایش حمایت از مراکز فرهنگی و هنری شهرستان از جمله برنامه ها می باشد.

وی افزود: ایجاد فضای آرام و دوستانه برای فعالیت اهالی فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه شهرستان ، ارتباط و همکاری با علما و جامعه روحانیت شهرستان ، تکریم بزرگان و مفاخر، اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه شهرستان و استفاده بیشتر از ظرفیت روحانیون و حوزه های علمیه در برنامه های فرهنگی و هنری شهرستان را از دیگر برنامه های پیش رو دانست.

ضابطی در پایان استفاده از موسسات فرهنگی قرآنی و کانون های فرهنگی هنری مساجد شهر در اثربخشی برنامه های فرهنگی و هنری ، توجه ویژه به هنرمندان در حوزه های نشر ، سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی ، موسیقی ، ادبیات و نویسندگی ، ایجاد بانک اطلاعاتی هنرمندان شهرستان را از دیگر برنامه های خود برشمرد.

تصاویر مرتبط:


خبرنگار بیان: مریم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات
  1. رضا فیروزی گفت:

    اهالی هنر بصورت مختصرخواسته های خودرادرحضورمدیرکل (حجت الاسلام انصاری)/معاونت(حجت الاسلام معتمدی)وجناب ضابطی ریس ارشادگلپایگان طرح کردیم؛حال همت مسولین وپیگیری مردم گلپایگان را میخواهیم% فیروزی/بهمن96

دیدگاه شما

تبلیغات