امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۱۰/۲۷
کد خبر : 109838
چاپ خبر :
رئیس اداره هواشناسی گلپایگان:

مردم از منابع آبی استفاده بهینه کنند/ کاهش ۱۸۶/۴ میلیمتری میزان بارش در گلپایگان نسبت به سال گذشته

رییس سازمان هواشناسی گلپایگان ابراز داشت: در سال زراعی ۹۶_۹۷ تا کنون بارش ۱۰/۴ میلیمتر بوده است در حالی که میزان این بارش در سال گذشته ۱۹۶/۸ میلی متر بوده است یعنی بارش ها ۱۸۶/۴ میلی متر کمتر از سال گذشته بوده است.

به گزارش خبرگزاری بیان؛ سید مهدی حسینی رئیس مرکز هواشناسی شهرستان گلپایگان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار بیان با بیان اینکه میزان بارش در سال زراعی از نیمه آبان ماه شروع می شود اظهار داشت: انتظارمان این بود که میزان بارش در سال زراعی در حد نرمال یا کمتر از نرمال باشد ولی متأسفانه خیلی کمتر از آنچه انتظار داشتیم رخ داد .

رییس سازمان هواشناسی گلپایگان ابراز داشت: در سال زراعی ۹۶_۹۷ تا کنون بارش ۱۰/۴ میلیمتر بوده است در حالی که میزان این بارش در سال گذشته ۱۹۶/۸ میلی متر بوده است یعنی بارش ها ۱۸۶/۴ میلی متر کمتر از سال گذشته بوده است.

 

حسینی با بیان اینکه بهترین ماه بارشی دی ماه می باشد که متاسفانه این ماه را از دست دادیم ابراز داشت: بارندگی در ماه بهمن در حد زیر نرمال خواهد بود.

وی گفت: پیش بینی بارندگی برای ماه بهمن حدود ۳۲ میلی متر بوده ولی با توجه به وضعیتی که اکنون روی الگوهای جوی برآورد شده است پیش بینی ها بسیار کمتر از حد نرمال خواهد بود.

 

رئیس مرکز هواشناسی گلپایگان تصریح کرد: اولین سامانه بارشی در بهمن ماه احتمالا شنبه خواهد بود ولی بارش برف قابل ملاحظه نبوده و در حد یک سانت و ۱/۳ میلیمتر خواهد بود.

وی ابراز داشت: امسال حداقل دما نسبت به سال گذشته افزایش داشته و افت آنچنانی نداریم فقط در بعضی از محدوده های زمانی کوتاه مدت یکی دو روز افت خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه نسبت دما بالا می باشد یادآور شد: چیزی که اتفاق افتاده از مهر ماه تا کنون حداقل دما منهای ۷/۲ درجه سانتیگراد و حداکثر ۲۹/۶ بوده است.

حسینی افزود: به طور کلی و بر حسب داده های میانگین بلند مدت براساس بررسی های آماری بلند مدت از سال ۱۹۹۲ میلادی تا ۲۰۱۵ میانگین سالانه دمای گلپایگان ۱۵/۶ درجه سانتیگراد بوده است.

وی ادامه داد: میانگین دمای هوا در سردترین ماه سال ۱/۴ درجه سانتیگراد و در گرمترین ماه سال ۲۹/۳ درجه سانتیگراد است.

رییس مرکز هواشناسی گلپایگان با بیان اینکه وضعیت بارشی اصلا خوب نیست و شاید به هیچ وجه قابل جبران نباشد اظهار داشت: بهترین گزینه برای مبارزه با کم آبی استفاده بهینه از منابعی که موجود است می باشد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه در بخش کشاورزی و صنعت، بایستی از منابعی که داریم استفاده بهینه کنیم اظهار داشت:
آبیاری سنتی که انجام می شود به ضررمان می باشد و باید از روشهای نوین آبیاری استفاده کنیم تا بتوانیم با کم آبی که وجود دارد مبارزه کنیم

خبرنگار بیان: مریم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات