امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۰۸/۳۰
کد خبر : 107745
چاپ خبر :
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گلپایگان:

فلسفه وجودی بسیج دانشجویی جلوگیری از نفوذ دشمن در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی است

سرهنگ فروزاد با اشاره به تشکیل بسیج دانشجویی تصریح کرد:رهبر انقلاب اسلامی می دانستند که یکی از عرصه های خیلی مهمی که دشمن ورود پیدا می کند و تلاش دارد که نقشه های خود را پیاده کند دانشگاه ها و مراکز آموزش و عالی می باشد

به گزارش خبرگزاری بیان؛ سرهنگ دوم پاسدار محمود فروزاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گلپایگان در همایش تقدیر از بسیجیان جهادگر شهرستان گلپایگان که صبح امروز در دانشگاه پیام نور گلپایگان برگزار گردید ؛ ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه ربیع الاول و آرزوی قبولی عزاداری عزاداران در ایام محرم و صفر و تسلیت به مناسبت جانباختن تعدادی از هموطنانمان در حادثه زلزله غرب و گرامی داشت هفته بسیج اظهار داشت: بسیج یادآور رشادت های دلاور مردان عرصه جهاد و دفاع از انقلاب اسلامی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گلپایگان با اشاره به تشکیل بسیج مستضعفین در ۵ آذرماه سال ۵۷ ابراز داشت: قبل از شروع جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس با درایت و تیزهوشی امام راحل بسیج مستضعفین شکل گرفت.

سرهنگ فروزاد در خصوص کارکرد بسیج اذعان داشت: اگر این نهاد مقدس نبود سازماندهی و به کار گیری مردم در عرصه های مختلف انقلاب و نظام به راحتی شکل نمی گرفت و این تیزهوشی و درایت رهبر کبیر انقلاب اسلامی را می رساند که سازمانی تحت عنوان سازمان بسیج مستضعفین شکل گرفت.

وی با بیان اینکه این سازمان با رویکرد دفاع از انقلاب و ارزش‌های انقلاب اسلامی شکل گرفته است یادآور شد: وقتی بحث انقلاب و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی را مطرح می کنیم تنها به یک وجه خاص ورود پیدا نمی کنیم چرا که حکومت ما و نظام انقلاب فقط در بحث نظامی نیست و بحث های مختلف فرهنگی، اجتماعی ،اقتصادی سیاسی امنیتی ،خانواده ها ؛علمی ، آموزشی ، پژوهشی و … را شامل می شود

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گلپایگان خاطر نشان کرد : ویژگی عمده بسیج این است که پیرو مکتب سرخ عاشوراست.

وی با اشاره به پشت سرگذاشتن ماه صفر گفت : به برکت شور و شوق حسینی که در جامعه ما بوده و هست می بینیم که جلسات مختلفی در جای جای میهن اسلامی ما تشکیل می شده و شور حسینی در اقصی نقاط ایران برقرار بوده اما این شور حسینی کفایت نمی کند جایی شور حسینی به نتیجه می رسد و نتیجه مثبت می دهد که شعور حسینی نیز باشد.

وی با بیان اینکه در زمان امام حسین (ع) خیلی از افراد به اصل اسلام اعتقاداتی داشتند گفت: اما دیدیم افراد مسلمان نه یک نفر بلکه به روایتی سی هزار نفر در مقابل امام زمان خودشان همان کسی که مرگ سرخ را بهتر از زندگی ننگین می دانست قرار گرفتند.

سرهنگ فروزاد با بیان اینکه ؛ همین شعور حسینی که هست 1400 سال بعد در قالب جمهوری اسلامی بروز می کند گفت: از ابتدای انقلاب تا کنون شعار می دهیم نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی و این بمعنای روی پای خود ایستادن است.

وی گفت : همین که ما می گوئیم هیهات من الذله یا در زمان خودمان استکبار ستیزی انجام می دهیم، نشان دهنده شعور حسینی است.

 وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع ) که فرمود اگر کسی شرایط زمان خود را نشناسد مشکلات بر او غالب می شود اظهار داشت : ما باید بتوانیم شرایط زمان خودمان را تبیین کنیم و تهدیداتمان را بشناسیم و دوستان و دشمنانمان را شناسایی کنیم.

وی با بیان اهمیت بحث دشمن شناسی اذعان داشت : اگر ما ندانیم دشمن و دوستمان چه کسی است نمی توانیم اثرگذاری جالبی روی زمانه خود داشته باشیم و به این دلیل بسیار نیاز است که بحث استکبار ستیزی و دشمن ستیزی در سرلوحه کارهای ما قرار گیرد.

سرهنگ فروزاد با بیان اینکه اکنون به این صورت نیست که بخواهیم یک عرصه را انتخاب کنیم و گام برداریم و بگوئیم ما به وظایف خود عمل می کنیم و کاری به دیگران نداشته و کاری نداریم که در کشور همسایه و جهان چه خواهد گذشت ابراز داشت : اکنون این امر جواب نمی دهد و اگر کسی در شرایط خود قرار نگیرد و شرایطش را نشناسد نمی تواند اثرگذاری خودش را داشته باشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گلپایگان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما تاکنون اثر گذاری بسیاری داشته و بسیج از ابتدای پیدایش بشر تا کنون وجود داشته اذعان داشت : می بینید که از ابتدای انقلاب تا کنون فرهنگ و روحیه و تفکر بسیجی وجود داشته است.

وی افزود: در زمان انقلاب ما امام راحل با پیش بینی که داشتند بسیج را شکل دادند و می دانستند که دشمن در هسته هایی ورود پیدا می کند که بودن سازمانی مثل بسیج اثرگذار است و می تواند کمک کار باشد.

سرهنگ فروزاد با بیان اینکه دشمن در عرصه های مختلف ورود پیدا می کند گفت : در جنگ نظامی بسیار روشن است و طرف مقابل که دشمن است را می شناسیم و به راحتی به مبارزه بر می خیزیم اما بعد از هشت سال دفاع مقدس که کشورمان هشت سال تحت شدیدترین حملات نه تنها از جانب یک کشور بلکه از جانب همه دنیا قرار گرفت دشمن در عرصه های مختلف ورود پیدا کرد.

سرهنگ فروزاد با اشاره به حمله داعش به مجلس و اثر روانی این حمله بر خانواده ها گفت : در هشت سال دفاع مقدس همه خانواده ها با این اثر روانی درگیر بودند و به دلیل وجود بسیج در کنار سایر نیروهای مسلح و وحدتی که در این زمینه وجود داشت دشمن نتوانست حتی یک وجب از خاک ما را بگیرد.

وی ادامه داد با توجه به این موارد دشمن دیگر نمی تواند در عرصه نظامی و جنگ ورود پیدا کند بنابراین دشمن بحث جنگ نرم ، جنگ اقتصادی، جنگ علمی و .. در همه این عرصه ها ورود پیدا می کند و نیاز هست که من بسیجی بدانم نقش دشمن چیست و در مقابل دشمن ایستادگی کنم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گلپایگان اظهار داشت : بعد از جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس بسیج وارد کارهای تخصصی شد و در کنار اقشار مختلف شکل گرفت .

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی در تاریخ 1367/09/02 به فرمان امام راحل شکل گرفت تصریح کرد: با توجه به شرایط زمان تیزهوشی و درایت رهبر انقلاب اسلامی بود که در این زمینه گام برداشتند چون می دانستند که عرصه بعدی و یکی از عرصه های خیلی مهمی که دشمن ورود پیدا می کند و تلاش دارد که نقشه های خود را پیاده کند دانشگاه ها و مراکز آموزش و عالی می باشد.

وی اذعان داشت : وقتی بحث حفاظت از انقلاب به میان می آید بسیج باید برنامه ریزی خود را داشته باشد .

 وی گفت: بسیج دانشجویی از جمله رده های بسیار فعال و اثر گذار درعرصه های مختلف انقلاب و نظام هست و با رویکردهای مختلفی به عنوان کمک کار آموزش عالی ، دانشگاه و محیط آموزشی است.

وی ادامه داد : در سطح شهرستان و در کل کشور اگر بسیج در سازمان و نهادی تشکیل شده بعنوان کمک کار آن قسمت می باشد و بعنوان رقیب نیست و صرفا همراهی و انجام اقدامات انقلابی می باشد که نیاز هست گام بردارند.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان گلپایگان ابراز داشت : با پیروزی انقلاب اسلامی تعدادی از دانشجویانی که خارج از کشور بودند ورود پیدا کردند و در عرصه های سازندگی بخصوص اطراف ورامین و روستاهای محروم شروع کردند به اختیار خود با هدف کمک رسانی،خدمت رسانی و محرومیت زدایی شروع به کار کردند که این همان آتش به اختیاری است که مقام معظم رهبری فرمودند.

وی ادامه داد: این جرقه ای شد که در ابتدای انقلاب جهاد سازندگی شکل بگیرد و با همان روحیه بسیجی و جهادی خود این اقدامات را انجام می دادند و بعدها این عنوان به جهاد کشاورزی و عناوین دیگر تغییر یافت و نهایتا بحث بسیج سازندگی توسط رده های بسیج و سپاه پیگیر شد.
 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گلپایگان با بیان اینکه ساختن انسان ویژگی و هدف اصلی اردوهای جهادی می باشد اذعان داشت : همه به عنوان قشر فرهیخته و فرهنگی نیاز هست که در این زمینه گام برداریم و هرکس به فراخور توانایی خود و احساس نیازی که می بیند حضور پیدا کند.

وی گفت : تفکر بسیجی است که شهید فهمیده به آن رسید و شهید حججی در اردوهای ما و جبهه مقاومت حضور پیدا کردند.

 سرهنگ فروزادبا اشاره به اینکه اکثر شهدای ما در سنین جوانی و در سنین ۲۵ و ۲۶ سال به شهادت رسیدند تصریح کرد : شهدای ما به درجه ای از انسانیت رسیده اند که برای کشور ما الگو می شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج با بیان اینکه تفکر بسیجی گره گشای بسیاری از مشکلات ما می باشد اذعان داشت : انشاالله همه این تفکر را داشته باشیم و به وظایف خود عمل کنیم.

 وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند نباید پای توانای خود را با عصای دیگران جا به جا کنیم گفت : واقعیت جامعه است که هر قدر بخواهیم به کشورهای دیگر اعتماد کنیم آنها به فکر منافع خود هستند و نسخه شفا بخش ما به نوعی تبیین بحث اقتصاد مقاومتی بوده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان گلپایگان در خاتمه افزود: همین بحثی که مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال قرار دادند نسخه شفا بخش برای مملکت و نظام و انقلاب ماست و انشاالله بتوانیم به وظایف خود عمل کنیم.

تصاویر مرتبط:

 

خبرنگار بیان: مریم محمدی

 

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات