امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۰۸/۳۰
کد خبر : 107739
چاپ خبر :
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گلپایگان:

بسیج سازمان پویا و فعالی است که در عرصه های مختلف به وظایف ذاتی خود عمل کرده است

سرهنگ فروزاد گفت: این سازمان بزرگترین نهاد انقلابی ایران اسلامی است و در طول حیات انقلاب به وظایف خود که دفاع از انقلاب و ارزش‌های انقلاب اسلامی است به خوبی عمل کرده است.

به گزارش خبرگزاری بیان؛ سرهنگ دوم پاسدار محمود فروزاد فرمانده سپاه گلپایگان در نشست خبری هفته بسیج که صبح امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار گردید ؛ ضمن تسلیت به مناسبت سالروز رحلت پیامبر و امام حسن مجتبی علیه السلام و شهادت امام رضا (ع) اظهار داشت: در آستانه هفته بسیج قرار داریم که یادآور رشادت ها و جانفشانی های مردم شریف ایران و نشان‌دهنده شجاعت ، ایثار و ایستادگی این عزیزان همیشه در صحنه می باشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گلپایگان ابراز داشت: به برکت وجود رهبری انقلاب و با تیزهوشی و درایت امام راحل یکی از بهترین نهادهای انقلابی ( بسیج مستضعفین) در پنجم آذر ماه سال ۵۸ شکل گرفت.

سرهنگ فروزاد گفت: این سازمان بزرگترین نهاد انقلابی ایران اسلامی است و در طول حیات انقلاب به وظایف خود که دفاع از انقلاب و ارزش‌های انقلاب اسلامی است به خوبی عمل کرده است.

وی افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی بحث های مختلف امنیتی وجود داشت که بسیج جهت ارتقاء سطح امنیت جامعه و مبارزه با ناامنی هایی که منافقین در جای جای میهن اسلامی در صدد ایجاد مشکل برای نظام جمهوری اسلامی بودند ورود پیدا کرد و توانست با سازماندهی مناسب نیروهای مردمی، نقش مهمی در امنیت جامعه ایجاد کند.

وی ادامه داد: در طول هشت سال دفاع مقدس سازماندهی مهمی شکل گرفت و بسیج مردمی با حضور همه جانبه جوانان و اقشار مختلف مردم در عرصه های مختلف ورود پیدا کرد و نمونه بارزی از ایثار و رشادت ها و جانفشانی ها به نمایش گذاشته شد و بعد از پایان جنگ تحمیلی نیز در عرصه های سازندگی ، جنگ نرم، و امروزه به فراخور احساس نیازی که در جهت دفاع از انقلاب و ارزش‌های انقلاب اسلامی شده است این حضور ادامه دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گلپایگان اذعان داشت:با توجه به اینکه امروزه رویکرد دشمن یک رویکرد چند وجهی شده و صحنه های نبرد به سمت صحنه های جنگ نرم سوق داده شده، بسیج ورود پیدا کرده و جهت دفاع از ارکان انقلاب برنامه ها و ماموریت های خود را سازماندهی نموده است.

سرهنگ فروزاد تصریح کرد: در کلام مقام معظم رهبری به مهمترین ویژگی بسیج که اخلاص ، بصیرت ، عمل به هنگام می باشد اشاره شده است و این ویژگی های خاص بسیج است که در طول حیات انقلاب اسلامی ظهور و بروز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای بسیجی بدون هیچ چشم داشت مادی در صحنه های مختلف ورود پیدا می کنند و به فعالیت های خود ادامه می دهند و با بصیرت کامل در جهت پیاده سازی منویات مقام معظم رهبری قدم میدارند.

وی ادامه داد: هر جا که نیاز به ورود نیروهای انقلابی باشد بسیجیان با ورود به هنگام و همان آتش به اختیاری که مقام معظم رهبری فرمودند نشان دادند که بسیج سازمان پویا و فعالی است که در عرصه های مختلف به وظایف ذاتی خود عمل کرده است.

? فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گلپایگان با اشاره به زلزله مهیبی که در غرب کشور و در کرمانشاه اتفاق افتاد اذعان داشت: با حضور به موقع نیروهای بسیجی ، و نیروهای مسلح سپاهی و ارتشی در مناطق زلزله زده، بسیج این افتخار را دارد که در کنار دیگر نهادهای امدادی همچون هلال احمر و کمیته امداد به جمع آوری کمک های مردمی بپردازد.

سرهنگ فروزاد ضمن تشکر از بسیجیان شهرستان گلپایگان ، حوزه های مقاومت بسیج، پایگاه های مقاومت و کلیه اقشار بسیج که در جهت جمع آوری کمک برای مناطق زلزله زده تلاش کردند اظهار داشت: در این مدت با توجه به فعالیت بسیار خوب و شبانه روزی بسیجیان ، موفق شدیم اقلام بسیار زیادی توسط مردم جمع آوری کرده و به رده های بسیج تحویل دهیم.

وی افزود: تاکنون ۴ کامیونت ایسوزو ، و سه وانت نیسان و دو کامیون ده تن از اقلام مورد نیاز مردم، به مناطق زلزله زده اعزام و تحویل سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه شده است.

وی ادامه داد: با کمک هایی که ارسال شده حجم کمک ها به حدی است که درخواست کردند کمک های جدید ارسال نشود اما جمع آوری کمک ها انجام می شود و ۳ کامیون اجناس آماده انتقال داریم و به محض اطلاع به کرمانشاه فرستاده می شود.

سرهنگ فروزاد با بیان اینکه نیروهای بسیج سازندگی در مناطق مشخص شده زلزله زده حضور پیدا کردند تصریح کرد: شش میلیون وجه نقد توسط مردم کمک و توسط بسیج جمع آوری شده است و هفت میلیون تومان دیگر نیز آماده واریز می باشد که جمعا ۱۳ میلیون تومان تا تاریخ ۲۶ آبان ماه توسط بسیجیان شهرستان گلپایگان جمع آوری شده است.

وی خاطرنشان کرد: صحنه های بسیار زیبایی در جهت کمک به زلزله‌زدگان می بینیم که نشان‌دهنده این است که مردم همیشه در صحنه هستند و انشاالله مسئولین قدر این مردم را که در عرصه های مختلف ورود پیدا کرده اند را بدانند

? سرهنگ فروزاد تصریح کرد: عمده فعالیت های ما در سال ۹۶ خدمت رسانی به مناطق محروم است که خوشبختانه بسیج دانشجویی به عنوان یکی از رده های تخصصی بسیج در سطح شهرستان، در قالب چهار اردوی جهادی بیش از ۱۱۴ نفر را به کار گیری کرده و به مناطق پشت کوه فریدونشهر و مناطقی که در اوج محرومیت به سر می برند فرستاده است.

وی با بیان اینکه در اردوهای جهادی سه گروه خواهران و یک گروه برادران حضور پیدا کردند ابراز داشت: برادران در زمینه محرومیت زدایی ، عمرانی، ساخت منزل حمام و سرویس بهداشتی و خواهران در زمینه های آموزشی، فرهنگی ، مشاوره ای ، سبک زندگی اسلامی در این مناطق که هم بعد مسافت و هم بعد محرومیت دارند به فعالیت می پردازند.

سرهنگ فروزاد گفت: جا برای کار بسیار است و بسیجیان به عنوان افسران جنگ نرم و سفیران بسیج در آن عرصه ها حضور پیدا می کنند و خدمات قابل توجهی داشتند .

وی یادآور شد: رویکرد جهادی در کل سازمان بسیج عوض شده و رویکرد جدید بروز پیدا می کند و برای اینکه رویکرد بهتری داشته باشیم نیاز هست که منطقه خاصی را تحت پوشش قرار دهیم

وی با بیان اینکه در تابستان خدمات رسانی اردوهای هجرت دانش آموزی صورت گرفت ابراز داشت: یکی از اقشار مورد توجه ما بسیج دانش آموزی است ، عرصه ای که دشمن به شدت علیه قشر جوان و نوجوان ما کار می کند و تمام تلاش را دارد که آنها را از فرهنگ ایثار و شهادت دور کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گلپایگان گفت: مباحثی در قالب طرح های آموزشی مانند ۲۰۳۰ در تلاش هستند انجام شود که گویای فعالیت پشت پرده غربی ها علیه نظام آموزشی ما بوده و با موضع گیری مقام معظم رهبری کنار گذاشته شد هر چند باید دقت کنیم این بحث در لایه های آموزشی ما گنجانده نشود .

وی با اشاره به حذف شهید فهمیده از کتب درسی گفت : در جنگ نرم دشمن می‌خواهد کودک و نوجوان ما متوجه نشود که چنین اسوه ایثار و شهادت در هشت سال دفاع مقدس داشتیم .

وی افزود: جنگ نرم است که می طلبد در حوزه های بسیج دانش آموزی فعالیت های قابل ملاحظه ای داشته باشیم

سرهنگ فروزاد اذعان داشت: در اردوهای هجرت ۵۵۰ نفر کار در مدارس جهت شاداب سازی ، رنگ آمیزی، پاکسازی و آماده کردن مدارس برای اول مهر با کمک اداره آموزش و پرورش و مدیریت مدارس شهرستان صورت گرفت.

? وی افزود : به میمنت هفته بسیج و بزرگداشت شهدای دانش آموز بسیجی جلسات مختلفی برگزار و بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه در کل رده های بسیج خواهیم داشت.

وی در خاتمه با بیان اینکه هفته بسیج از روز دوشنبه ۲۹ آبان ماه تا یکشنبه ۵ آذر ماه می باشد به برگزاری برنامه های متعدد در هفته بسیج اشاره نمود و اذعان داشت: برنامه شاخص این هفته اجتماع بزرگ بسیجیان شهرستان گلپایگان با عنوان شکوه مقاومت می باشد.

تصاویر مرتبط:

خبرنگار بیان: مریم محمدی

 

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات