امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۰۸/۱۱
کد خبر : 106981
چاپ خبر :
در نشست‌خبری مشترک با روحانی و علی‌اف

پوتین: تست کریدور شمال به جنوب انجام شده است

رئیس‌جمهور روسیه گفت: تست کریدور شمال به جنوب انجام شده و از هند تعدادی کانتینر از طریق ایران به روسیه ارسال و از روسیه نیز ادامه مسیر داده است.

به گزارش خبرگزاری بیان؛ ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در کنفرانس خبری مشترک با روسای جمهور ایران و آذربایجان، گفت: از مردم تهران تشکر می‌کنم، ما امروز مزاحمت‌هایی را برای مردم در حین تردد ایجاد کردیم و تردد در این شهر بزرگ سخت است.

وی افزود: مطالب را همکاران من گفتند، اما اضافه می‌کنم که تست کریدور شمال به جنوب انجام شده و از هند تعدادی کانتینر از طریق ایران به روسیه ارسال و از روسیه نیز ادامه مسیر داده است.

پوتین افزود: در زمینه هیدروکربن‌ها ما با یکدیگر رقابت نمی‌کنیم، بلکه در این زمینه همکاری داریم و نتایج خوبی را نیز کسب کرده‌ایم.

رئیس‌جمهور روسیه  تصریح کرد: تولید بالای هیدروکربن‌ها در هر سه کشور وجود دارد، اما ما علاقمند به تبادل این محصولات هستیم.

وی با اشاره به همکاری‌های ایران، آذربایجان و روسیه در زمینه نفت و گاز اظهار داشت: ما در این همکاری‌ها می‌توانیم گاز را از طریق آذربایجان به مناطق شمالی ایران ارسال کنیم.

پوتین با بیان اینکه با آقای روحانی دو جانبه نیز صحبت کردیم، گفت: مسائل اقتصادی از جمله موضوعات بحث ما بود، با رهبر جمهوری اسلامی ایران نیز دیدار داشتم، این دیدار بسیار مفید و با محتوا بود.

رئیس‌جمهور روسیه مسائل منطقه را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: ما راجع به مسائل منطقه و همچنین امنیت منطقه‌ای صحبت‌هایی را با هم داشتیم. در زمینه سوریه نیز صحبت کردیم، با ایران همکاری‌های خوبی در جهت ایجاد ثبات در سوریه دنبال می‌کنیم و با تشریک مساعی ما و ترکیه شرایط در سوریه در مبارزه با تروریسم خوب پیش می‌رود و مذاکرات آستانه نیز بسیار مفید خواهد بود.

پوتین خاطرنشان کرد: ما معتقد هستیم که هیچ یک از مشکلات را نمی‌توان یک طرفه حل کرد، هیچ کشوری نمی‌تواند این کار را انجام دهد و ما بر همین اساس همکاری‌های خوبی با شرکای‌مان از جمله ایران داریم.

وی در پایان با مفید ارزیابی کردن سفرش به تهران اظهار داشت: سفر امروز من بسیار مفید بود و جا دارد بار دیگر از رئیس‌جمهور ایران به خاطر دعوت بنده به این نشست تشکر کنم.

منبع: تسنیم

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات