امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۰۷/۰۱
کد خبر : 105421
چاپ خبر :
رئیس اداره آموزش و پرورش گلپایگان خبر داد:

با به صدا در آمدن زنگ مدارس پانزده هزار دانش آموز گلپایگانی در ۱۰۰ واحد آموزشی مشغول تحصیل شدند.

جمالی اذعان داشت: امروز با به صدا در آمدن زنگ مدارس قریب به 15 هزار دانش آموز در یکصد واحد آموزشی مشغول تحصیل می شوند.

به گزارش خبرگزاری بیان، حبیب الله جمالی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گلپایگان در مراسم نواخته شدن زنگ مقاومت که همزمان با بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی جدید، صبح امروز در هنرستان بانو قائدی گلپایگان برگزار شد؛ ضمن تبریک سال تحصیلی جدید اظهار داشت:همه مراکز آموزش عالی کشور امروز را به عنوان شروع سال تحصیلی درنظر گرفته اند.

وی ابراز داشت : در گذشته هر خانواده ، محله ، شهر و یا کشوری که دارای نیروی انسانی بیشتر بخصوص فرزندان ذکور بود از امتیازات ویژه ای برخوردار بود ، چرا که فرزندان ذکور کارهای سخت خانواده و حفاظت از آب و خاک کشور را برعهده داشتند.

وی افزود: به مرورزمان ثابت شد که کشوری می تواند پیشرفت داشته باشد که منابع مالی بیشتری داشته باشد اما امروزه دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که کسی پیروز میدان است و حرف اول را می زند که انسان های فهیم، آگاه و دانا داشته باشد.

جمالی اذعان داشت: این آگاهی، دانایی و کسب مهارت های مختلف می تواند هم برای فرد و هم برای خانواده و شهر و مملکت عامل موفقیت باشد و تولید منابع مختلف و ثروت را در پی داشته باشد.

وی تصریح کرد: براین اساس همه آحاد جامعه، امکانات مناسب را برای دانش آموزان فراهم کردند تا بتوانند ضمن آماده سازی آنان برای انجام کارهای بزرگ سر منشا اثرات بسیار زیاد برای خود ، کشور و جامعه بشریت باشند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گلپایگان با بیان اینکه در کسب علم و آگاهی و دانایی عوامل متعددی دخیل هستند ابراز داشت: اولین جایی که در کسب علم و آگاهی تاثیر دارد خانواده بوده که زمینه مناسبی را برای فرزندان فراهم می کند وبعد از آن مدرسه است و مدرسه و دانشگاه بهترین جایگاهی است که می توانیم زمینه موفقیت را برای جامعه و فرزندان مهیا کنیم و جامعه نیز به نوبه خود می تواند اثرات مفیدی در رشد و بالنگی افراد داشته باشد.

جمالی اذعان داشت: امروز با به صدا در آمدن زنگ مدارس قریب به 15 هزار دانش آموز در یکصد واحد آموزشی مشغول تحصیل می شوند.

وی خاطر نشان کرد: روز چهارشنبه مراسم جشن شکوفه ها برای کلاس اولی ها هم در دوره ابتدایی و هم برای دوره متوسطه و متوسطه دوم برگزارشد و طبق آمار پایگاه سنجش 1333نفر دانش آموز پایه اول ابتدایی داشتیم که خوشبختانه نسبت به سالهای گذشته یکصد نفر افزایش دانش آموز را شاهد بودیم.

وی یادآور شد: امروز علاوه بر زنگ مدارس و زنگ دانایی همزمان زنگ مقاومت و پیروزی به صدا در آمد.

وی ضمن گرامیداشت یاد وخاطره رزمندگان 8 سال دفاع مقدس و جانفشانی های این عزیزان بیان کرد: این هشت سال دفاع مقدس باید مرتب در تاریخ ایران مثل عاشورای حسینی که بعد از 1400 سال به علت ایثارگری و جانفشانی شهدا و ایثارگران و در راس آنها حضرت اباعبدالله الحسین و 72 تن از یاران باوفایشان بودند تکرار شود.

وی یادآور شد : امسال مراسم هفته دفاع مقدس با عاشورای حسینی همزمان شده است و این ایثارگری هاست که می تواند آن را حفظ کند.

جمالی گفت: واقعیت هایی در هشت سال دفاع مقدس بود که اگر گفته شود نباید شاهد جنگ دیگری باشیم وامروز اگر ما در آسایش قرار داریم و نظم و امنیت وجود دارد بخاطر خون شهدا و جانبازی های جانبازان هشت سال دفاع مقدس می باشد.

وی خاطر نشان کرد: 13 معلم شهید شهرستان ؛ 73شهید دانش آموز و 368 شهید شهرستان در هشت سال دفاع مقدس از مردم خود دفاع جانانه کردند.

وی در خاتمه اظهار داشت :اول مهر ماه سال گذشته با مساعدت نماینده و خیرین برای بیش از 1200 نفر دانش آموزان بی بضاعت، امکانات در نظرگرفته شد و به هر فرد 25 هزار تومان بن خرید لوازم التحریر داده شد و امسال نیز با همکاری خانم کاظمی مدیریت سابق مدرسه به همان صورت به 1230 نفر از دانش آموزان مبلغ 30 هزار تومان بن خرید لوازم التحریر داده شده است.
خبرنگار بیان: مریم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات