امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۰۶/۱۲
کد خبر : 104666
چاپ خبر :
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان:

نقطه قوت دانشگاه آزاد گلپایگان، هیات علمی، آزمایشگاهها و کارگروه های تخصصی آن است

خدایی تصریح کرد : نقطه طلایی دانشگاه در خصوص رشته های ارشد سال 93و 94 بوده است و نقطه قوت دانشگاه آزاد اسلامی هیات علمی آن ، آزمایشگاه ها و کار گروه های تخصصی ماست که در چارچوب هیات علمی قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری بیان،  دکتر حمید رضا خدایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلپایگان در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز درسالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی گلپایگان برگزار گردید اظهار داشت: رشته پرستاری از قدیم خواسته مردم گلپایگان بوده است تا اینکه چند سال پیش با سفر وزیر علوم به شهرستان تعریف شد و بعد از آن دانشگاه آزاد به دنبال آن رفت.

دکتر خدایی با بیان اینکه نماینده شهرستان خواسته مردم گلپایگان را مجددا به دانشگاه آزاد اسلامی تذکر دادند و مراحل آن آغاز شد ابراز داشت:
مهمترین مشکلی که در ایجاد رشته پرستاری وجود دارد بحث هیات علمی است طی یکسال و نیم پرونده بیش از 150 نفر کارشناسی ارشد را که از استان اصفهان فارغ التحصیل شده بودند پیدا کردیم و از این 150 نفر 6 نفر به درخواست ما پاسخ مثبت دادند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلپایگان تصریح کرد: ورود رشته پرستاری صرف رشته پرستاری نیست متعاقب آن می توانیم رشته های دیگر را وارد دانشگاه کنیم

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت بسیار مقید بوده و اگر نتوانیم شرایط وزارت بهداشت را فراهم کنیم این رشته را از ما خواهد گرفت افزود: ما در این امر پیگیری مسئولین و خیرین را خواستاریم و اگر نتوانیم این رشته را بگیریم از بالاتر خواهند گرفت.

وی ادامه داد: پذیرش دانشجو بین 15 تا 25 نفر می باشد دانشجو یک بحث است و نگهداری آن بحث دیگر است.

خدایی اذعان داشت: آنچه باعث انگیزه شد پیگیری های نماینده و نهایت تلاش دانشگاه برای پیدا کردن هیات علمی بود

وی خاطر نشان کرد: فراهم کردن دانشکده برای ما نقطه عطف بود و خیرین کمک های خوبی داشتند و در تامین کتاب و تجهیزات قول های خوبی داده شده است وبا کمک های مسئولین و خیرین این رشته مانا خواهد بود.

وی یاد آور شد: در دو بازرسی از بیمارستان امام حسین(ع)و بیمارستان ایت الله گلپایگانی گوگد، در راستای پذیرش دوباره دانشجو، بیمارستان گوگد نیز پا خواهد گرفت و برای کارهای بالینی از بیمارستان امام حسین (ع) استفاده خواهد شد .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان داشت : نقطه طلایی دانشگاه آزاد اسلامی سالهای ۹۰، ۹۱ و ۹۲ بود و دلیل آن اضافه شدن ۶ رشته کاردانی به کارشناسی و نگرش آنموقع دانش آموزان به رشته های فنی مهندسی بوده است .

وی در خصوص کاهش تعداد دانشجویان گفت : از سال ۹۲ کل کشور به دلایل متعدد دچار کاهش دانشجو شده
عدم انگیزه و رغبت به آموزش عالی ،موازی کاری هایی که وجود دارد و کمبود متقاضی در سراسر کشور از دلایل کاهش دانشجو می باشد زیرا مسائل مربوط به تعداد دانشجو مسائلی است که باید در سطح کلان رفع شود

خدایی تصریح کرد : نقطه طلایی دانشگاه در خصوص رشته های ارشد سال 93و 94 بوده است و نقطه قوت دانشگاه آزاد اسلامی هیات علمی آن ، آزمایشگاه ها و کار گروه های تخصصی ماست که در چارچوب هیات علمی قرار می گیرد.

وی گفت:مشکلاتی که وجود دارد ریزش دانشجوست که یک مشکل کشوری است و از دست ما خارج است.

خدایی یادآور شد: یکی از مهمترین معضلات این دانشگاه نقطه جغرافیایی آن است و مدیریت در دانشگاه آزاد اسلامی گلپایگان دشوارترین مدیریت در سطح کل گلپایگان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلپایگان اظهارداشت: در سطح کلان آوردن رشته کار مشکلی است و اگرکمک مسئولین و همت تیم تخصصی نبود به نتیجه نمی رسیدیم

وی افزود: این دانشگاه به اندازه کافی از نظر کمی رشد کرده است وما آمده ایم که رشته بیاوریم و از نظر کیفی آن را ارتقاء بخشیم و باید کیفیت را با توجه به فراز و نشیب هایی که وجود دارد فراهم کنیم

وی با بیان اینکه نجیب ترین کارمندهای ممکن را در این دانشگاه داریم یاد آور شد: اگر استاد بخواهد کار دانش بنیاد کند و با صنعت ارتباط برقرار کند به دلیل وجود مشکلات زیاد، چه در صنعت و چه در دانشگاه نمی تواند این کار را انجام دهد و باعث می شود رغبتی به این کار نداشته باشد

رئیس دانشگاه ازاد اسلامی ابراز داشت:
بیشترین تعداد دانشجو در رشته مهندسی عمران است ورشته عمران یکی از کیفی ترین رشته های این دانشگاه می باشد

خدایی با بیان اینکه سامانه ایده به تازگی رو نمایی شده و در ابتدای کار خود می باشد اذعان داشت : ریاست جدید دانشگاه آزاد اسلامی گروهی را مسئول این سامانه کردند و دانشجویان می توانند ایده هایی که می تواند باری از مشکلات کاربردی بردارد را ثبت کنند و این ایده ها پس از بررسی اگر مورد تائید سازمان بررسی قرار گیرند امکاناتی در اختیار آنان قرار می گیرد و در واقع بانک اطلاعاتی ایجاد شده برای دانش بنیان ها می باشد.

وی تصریح کرد: افزایش شهریه ثابت وجود نداشته وشهریه متغییر ده درصد افزایش پیدا کرده است بعضی از رشته های خاص را با مصوبه استان با 50 درصد تخفیف گرفتیم

وی گفت:تا کنون در دانشگاه حتی یک نفر را نداشتیم که به دلیل نداشتن شهریه از امتحان یا ثبت نام محروم شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گلپایگان بیان داشت: یک درصد تخفیف شهریه وجود دارد و 20 درصد هزینه های دانشگاه آزاد اسلامی باید از غیر شهریه که شامل گردشگری و خیریه و موارد دیگر می باشد به دست آید اما هرگز به 20 درصد نرسیده است.

وی افزود: در حال حاضر 550 دانشجو داریم و تقریبا دانشجوی غیر بومی در دانشگاه نداریم .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خاتمه ضمن تشکر ازفعالیت اصحاب رسانه در شهرستان خاطر نشان کرد: برای مردم گلپایگان آغاز فعالیت آموزش عالی پزشکی می تواند نوید بخش خیلی از فعالیت های دیگر در شهرستان باشد و با توجه به اینکه در هفته ولایت قرار گرفته ایم این را به فال نیک می گیریم.

تصاویر مرتبط:

 
خبرنگار: مریم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات