امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۲/۱۲/۰۱
کد خبر : 1520
چاپ خبر :

پیشنهاد 400 میلیونی شهردار رد شد

مصاحبه با افتخاری (1)

نشست مطبوعاتی رئیس شورای شهر گلپایگان باخبرنگاران شهرستان

 

احمدافتخاری در نشست خبری که با اصحاب رسانه شهرستان داشت، اظهار کرد: در طول مدتی که شورای چهارم به سرکارآمد، به طور متوسط هفته ای دوبار جلساتی را برگزار کردیم ومهمترین مساله ای که هم اکنون برای شورای شهر گلپایگان بسیار حائز اهمیت می باشد بودجه سال 93 است؛ تا بتوانیم یک بودجه متعادلی را ببندیم که تمام شهر درآن دیده شود.
وی ادامه داد : 15میلیارد تومان پیش بینی بودجه 93می باشد که با کلیات آن موافقت شده اما فعلاًعمده فعالیتمان روی پروژه هایی است که در پایان نیز شهردار باید از بودجه پیشنهادی خود دفاع کند وسپس بعد از تحویل بودجه با اولویت بندی هایی که شورا انجام می دهد کارهای مربوطه را به نحو احسن اجرا نماید.
رئیس شورای شهر گلپایگان گفت: در بودجه 93 اعتبارات لازم جهت احداث پارک های بازی برای کودکان مناطق شهرک الوند، صفائیه وکاظم آباد نیز دیده خواهد شد همچنین با توجه به اینکه بانوان شهرستان یک مکان امنی برای گذراندن اوقات فراغت خود ندارند لذا اعتباری برای پارک بانوان در نظر گرفته خواهد شد که البته این اعتبار توسط شهردار در بودجه پیش نهادی وجود نداشت.

مصاحبه با افتخاری (2)

پیشنهاد 400 میلیونی شهردار رد شد
افتخاری گفت: محل ساخت ترمینال جدید هیچ دردی را از مردم دوا نمی کند و تمام اعضای شورای شهر این مساله را قبول دارند وبه محض اینکه مکانی در بین گوگد و گلپایگان آماده شود ترمینال را به آنجا انتقال خواهیم داد، البته شهردار تاکنون از محل فعلی دفاع کرده وحتی400میلیون تومان برای ادامه ساخت ترمینال در محل جدید توسط شهرداردر بودجه پیشنهادی در نظر گرفته شده بود البته این پیشنهاد400میلیونی شهردارتوسط اعضای شورا ردشد تامکان بهتری برای ساخت ترمینال درنظرگرفته شود و مکان فعلی نیز تغییر کاربری داده شود.
وی درخصوص دفترچه عوارض 93 عنوان کرد: پیشنهاد شورای شهر گلپایگان مبنی بر اینکه عوارضی پرداختی باتوجه به تعداد طبقات صورت گیرد توسط استان رد شد لذا روی قیمت پایه دست گذاشتیم و با اداره دارایی صحبت کردیم که قیمت پایه تمام نقاط شهر یکسان نباشد.

مصاحبه با افتخاری (3)

شهرداری گلپایگان درآمد پایه ای ندارد
رئیس شورای شهرگلپایگان خاطر نشان کرد: متاسفانه شهرداری گلپایگان درآمد پایه ای ندارد واکثر درآمدهایش از فروش تراکم ها و عوارض هایی تامین می شود که از مردم می گیرد که البته این خود به یک معضل تبدیل شده است چرا که از یک طرف نمای شهرمان با ساختمان های چند طبقه خراب می شود و از طرفی اگر جلوی ساخت ساختمان های چند طبقه گرفته شود بودجه شهرداری تنزل می یابد که درچنین شرایطی شهرداری در پرداخت حقوق کارمندانش هم دچار مشکل می شود.
احمد افتخاری ادامه داد: دفن زباله یک معضل بسیار بزرگی برای شهرمان می باشد که امیدواریم کلیه مسئولین مربوطه نهایت همکاری را داشته باشند تا بازیافت گلپایگان به سرانجام برسد.
رئیس شورای شهر گلپایگان در باره نشریه بدون مجوز گلشید که تا کنون در 11شماره بدون مجوز قانونی به چاپ رسیده گفت: با رئیس اداره فرهنگ وارشاد شهرستان در این باره صحبتی داشته ام و چاپ این نشریه حتما باید با مجوز ارشاد صورت گیرد لذا حتما توضیح کتبی از شهردار می خواهیم که چرا این نشریه چاپ می شود.
احمد افتخاری در خصوص اینکه هر 6ماه یکبار کل درآمد و هزینه های شهرداری باید برای اطلاع عموم مردم انتشار پیدا کند وچرا تاکنون اینگونه نبوده است گفت: این سوال خود ما هم هست اما چون هنوز 6 ماه نشده است سکوت کردیم و سر6ماه قطعاً جواب می خواهیم که باید پاسخگو باشند.
همچنین وی با تایید پایین بودن کیفیت سنگ فرش پیاده روها اظهار کرد: برای ادامه سنگ فرش خیابان های امام حسین(ع) و شهید رجایی قطعاً از سنگ فرش های بهتری استفاده خواهد شد همچنین پس از پیگیری هایی درباره سنگ فرش های بازار که مورد تاید میراث نبود متوجه شدیم که آن سنگ فرش ها توسط شهرداری تهران به صورت رایگان فرستاده شد بود که روی این موضوع هم بحث کردیم.

مصاحبه با افتخاری (4)

رئیس شورای شهر گلپایگان اظهار کرد: باشخصی جهت میدان میوه وتره وارد مذاکره شدیم وقول داده است که وضعیت موجود میوه و تره بارگلپایگان را بشکند و علاوه براینکه دو ماه فرصت خواسته است، اعلام کرده در کنار میوه و تره بار، خواروبار هم خواهد آورد لذا پیشنهادمان برای انجام فعالیت وی محل جهادکشاورزی سابق در بلوار سلمان فارسی است ودرکل باتوجه به مصمم بودن در کارش امیدواریم با رخ دادن این اتفاق مقداری از مشکلات روی دوش مردم برداشته شود.
احمد افتخاری به معضل حمل نقل گلپایگان پرداخت ویادآورشد: اکثر تاکسی داران گلپایگان به دلیل دوشغله بودن در روزهای بارانی سرکار نمی آیند و در روزهای معمولی هم سرساعت به محل کارخود نمی آیندکه البته امیدواریم با تغییرمدیریتی که در حمل ونقل همگانی شهر گلپایگان به وجودآمد این وضع موجود بهبود یابد.

خبر: فاطمه عبدلی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات
  1. علیرضا گفت:

    با تشکر فراوان از اعضای شورای اسلامی دوره جدید مخصوصا جناب آقای افتخاری که با اشراف به اکثر مشکلات مردم گلپایگان با خلوص نیت و با تمام همت سعی در رفع مشکلات مردم مینمائید . دوره طلایی حضور نماینده محترم شهرستان وشورای اسلامی جدید شهرستان آغاز دوره جدیدی برای عمران شهرستان خواهد بود

  2. مدرس دانشگاه گفت:

    امیدواریم تمامی مسئولین محترم واعضای محترم شورا به وظایف ومسئولیتهای خودوفق قانون توجه داشته باشندودرمحاق مصاحبه گری وجلوه گری محدودنگردند.

دیدگاه شما

تبلیغات