امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۰۹/۰۲
کد خبر : 107844
چاپ خبر :
حسین فراست فرماندار شهرستان گلپایگان تاکید کرد:

لزوم مقاوم سازی ساختمانهای اداری و مسکونی شهرستان در مواجهه با بلایای طبیعی همچون زلزله

فرماندار گلپایگان ضمن تاکید بر لزوم توجه به مسائل ایمنی و امنیتی در سطح شهرستان اذعان داشت : وضعیت ساختمان ها در برابر زلزله مناسب نمی باشد و امنیت کافی وجود ندارد .

 به گزارش خبرگزاری بیان؛ سرهنگ دوم پاسدار محمود فروزاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان گلپایگان در جلسه شورای اداری شهرستان که صبح امروز به مناسبت هفته بسیج در اردوگاه قدس سپاه گلپایگان برگزار گردید ؛ ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه ربیع الاول و گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: هفته بسیج به منظور گرامیداشت یاد و خاطره بسیجیان و دلاور مردانی است که در هشت سال دفاع مقدس در دفاع و پیشبرد انقلاب اسلامی تلاش کردند و به همین مناسبت این هفته به نام هفته بسیج نام گذاری شده است.

سرهنگ فروزاد با اشاره به برگزاری برنامه های مختلف در این هفته ابراز داشت‌: این برنامه ها به یاد شهدا و تجلیل از خانواده های شهدا برگزار می شود و مجموع این برنامه ها با رویکرد اعتلای بسیج و خدمت به مردم در عرصه های مختلف می باشد.

وی افزود: برنامه محوری این هفته که همزمان با سالروز فرمان امام مبنی بر تشکیل سازمان بسیج اعلام می شود بحث شروع برنامه های بسیجی محور با هدف ارتقاء امنیت اجتماعی و روانی جامعه در جهت ایمن سازی جامعه و مبارزه با سرقت های خرد با همکاری ناجا و فعالیت هایی است که شبکه های اطلاعاتی و امنیتی در سطح شهرستان و کشور انجام می دهند .

سرهنگ فروزاد اذعان داشت: بسیج با رویکرد جدید و با استفاده از ظرفیت مردمی در این قضیه گام بر می دارد.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گلپایگان گفت: انقلاب ما نشان داد هر جا از ظرفیت مردمی استفاده کردیم به پیروزی رسیدیم و برنده واقعی بودیم .

وی افزود : کما اینکه ناامنی‌های در جنوب غرب کشور اتفاق افتاد و بادرایت شهید سرافراز سردار شوشتری با استفاده از مردمی کردن بحث امنیت در جامعه به بهترین نحو در حال انجام است.

سرهنگ فروزاد در خاتمه بیان داشت: این تجربه گرانبهایی است که بسیج در اختیار دارد تا بتواند از ظرفیت گروه های مختلف مردم و اقشار استفاده کند و گشت های بسیجی محله محور با رویکرد کمک به ناجا اجرا نماید.

 

در ادامه میرهندی رئیس اداره گاز شهرستان گلپایگان اذعان داشت: باید در ترویج استفاده بهینه در مصرف گاز ، کمک به فرهنگ بهینه مصرف کردن و رعایت نکات ایمنی نهایت تلاش را داشته باشیم.

رئیس اداره گاز شهرستان گلپایگان ابراز داشت‌: گاز طبیعی از نعمت های الهی است و سوخت خوب و پاکی می باشد به شرطی که ایمن مصرف شود و نکات ایمنی را رعایت کنیم.

وی با بیان اینکه از ادارات انتظار داریم که در رعایت الگوی مصرف و نکات ایمنی الگو باشند افزود : باید توسعه و رعایت مسائل ایمنی را در صنعت و تولیداتی نظیر صنایع کشاورزی و دامداری الگوی خود قرار داده و سعی شود در سطح شهرستان صنایع تولیدی، دامپروری و گلخانه ای از نعمت گاز برخوردار گردند

وی ادامه داد: باید سعی کنیم محیط و بستر این امر را برای صنایع تولیدی آماده کنیم.

رئیس اداره گاز گلپایگان با بیان اینکه جدیدا عملیات اجرایی ما در سطح شهرستان با وصول مطالبات مرتبط شده است ابراز داشت‌: در شهرستان گلپایگان سه میلیارد و هشتصد هزار تومان از ادارات و مردم طلب داریم .

وی در پایان بیان داشت: اداراتی در جهت رعایت نکات ایمنی با اداره گاز همکاری داشتند که یکی از آنها اداره آموزش و پرورش می باشد که با هماهنگی نظام مهندسی در مدارس نکات ایمنی به خوبی رعایت شده است.

در ادامه حسین فراست فرماندار شهرستان گلپایگان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه ربیع الاول و هفته بسیج اظهار داشت: زلزله کرمانشاه باعث تأثر همگان شد و اخطار و هشداری بود در جهت اینکه هر لحظه ممکن است برای همگان این اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه در بسیاری از مواقع از کنار موضوعات سرسری عبور می کنیم و تاوان زیادی می دهیم ابراز داشت‌: با وجود اتفاقات زیاد هنوز آمادگی لازم را نداریم.

وی افزود : باید آمادگی را در دستور کار روزمره خود قرار دهیم ، پیش طرحی بنویسیم و گروه بندی و تقسیم بندی شهرستانی را انجام دهیم که اگر اتفاقی افتاد آمادگی نسبی را داشته باشیم.

فرماندار گلپایگان در خصوص کمک های صورت گرفته برای زلزله زدگان کرمانشاه ضمن تشکر از مردم اظهار داشت: مردم خانه تکانی نکنند و دنبال این نباشند که از شر وسایل اضافی خود رها شوند .

فراست گفت: اگر قرار است کمکی کنیم لباس و وسایل خوب و مناسب در نظر بگیریم نه اینکه وسایلی که گوشه انباری هایمان را اشغال کرده بفرستیم و بخواهیم از شرشان خلاص شویم.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم زلزله زده از لحاظ مالی به کمک های ما نیازی ندارند اما با توجه به شرایط به وجود آمده از لحاظ روحی و روانی در شرایطی هستند که نیاز هست کمک صورت گیرد.

فرماندار گلپایگان ابراز داشت‌: باید کمک کنیم اولین شهر در استان اصفهان باشیم که طرحی برای مقابله با حوادث داشته باشیم.
? @bayan_news

کانال خبرگزاری بیان, [23.11.17 18:15]
ادامه از قبل???

وی در ادامه ضمن در خواست از مردم در خصوص صرفه جویی در مصرف گاز تصریح کرد: با صرفه جویی و حتی کاهش یک درجه از دمای منزل کمک بسیار خوبی در کشور خواهد شد.

وی افزود: خوشبختانه گرانی بنزین باعث شد که این انرژی را هدر ندهیم و به این سرمایه ملی توجه بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به شروع فصل سرما و آرزوی نزول رحمت الهی گفت: سال گذشته در چنین روز هایی ۳۰ میلی متر بارندگی داشتیم و امسال تا کنون بارندگی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به موجودی آب در سد گلپایگان بر لزوم آینده نگری و دوراندیشی و صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد.

فراست در خصوص کارهای عمرانی اظهار داشت: اگر بلوار سعید آباد تا رسیدن زمستان آماده نشود با شروع بارندگی و لغزنده شدن جاده شاهد تصادفات بسیاری خواهیم بود.

فرماندار گلپایگان ضمن تاکید بر لزوم توجه به مسائل ایمنی و امنیتی در سطح شهرستان اذعان داشت : وضعیت ساختمان ها در برابر زلزله مناسب نمی باشد و امنیت کافی وجود ندارد .

وی یادآور شد: یکی از مشکلات شهرستان گلپایگان قدیمی بودن آن می‌باشد و بر همین اساس دارای ادارات قدیمی نیز هست بنابراین باید بر مقاوم سازی ادارات توجه شود.

فراست در پایان با بیان اینکه ۳۸ درصد از اعتبارات تملک دارایی شهرستان گلپایگان تخصیص پیدا کرده است به بر برگزاری نماز جماعت در ادارات تاکید نمود و اذعان داشت: در ادارات سعی شود شأن و جایگاه و منزلت نماز رعایت شود.

خبرنگار بیان: مریم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات