امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۵/۰۳/۲۰
کد خبر : 62780
چاپ خبر :

اهدای خون بیش از 300 هزار نفر در 2 ماه اول سال جاری

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: در 2 ماه اول سال 95 در کشور 457 هزار و 580 نفر به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد 374 هزار و 996 نفر موفق به اهدا شدند.
4658531_153
به گزارش بیان نیوز؛دکتر بشیر حاجی بیگی،سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه 27 درصد خون اهدایی مردم صرف بیمارستان‌های استان تهران می شود، ادامه داد: حدود 170 بیمارستان و مراکز درمانی  تهران خون مورد نیاز را از انتقال خون استان تهران تامین می‌کنند.
سخنگوی سازمان انتقال خون با اشاره به مشکلات تامین پلاکت در ماه رمضان گفت: در سال گذشته نزدیک به 2.5 میلیون نفر مراجعه کردند که 2 میلیون و 100 هزار نفر موفق به اهدا شدند.
وی با بیان اینکه در 2 ماه اول امسال در کشور 457 هزار و 580 نفر به مراکز انتقال خون مراجعه کردند، گفت: از این تعداد 374 هزار و 996 نفر موفق به اهدا شدند.
وی تصریح کرد: شاخص اهدای خون بانوان در کل کشور 4.2 درصد است یعنی در کل کشور تنها 4 درصد زنان اقدام به اهدای خون می کنند.
حاجی بیگی اظهار داشت: شاخص اهدای خون بانوان در استان‌های لرستان 8.6، خراسان شمالی 8.2 و در استان مرکزی 8 درصد است.
وی افزود: دلایل مهمی که سبب امتناع از خون دهی توسط بانوان انجام می‌گیرد ترس از اهدا، نداشتن اجازه همسر، ترس از کم خونی، عفونت و آلودگی است.
سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: شاخص اهدای مستمر خون در کشور 54 درصد است یعنی 54 درصد از اهدا کنندگان به طور مستمر حداقل سالی 2 بار موفق به اهدای خون می شوند.
وی در ادامه تصریح کرد: بالاترین شاخص اهدای خون در کشور در استانهای سمنان، کردستان، خراسان جنوبی با 60 درصد اهدای خون است.
حاجی بیگی تاکید کرد: روزه داری منعی برای اهدا خون نیست بنابراین مردم در هر ساعتی از روز در ماه رمضان می‌توانند با مراجعه به پایگا‌ه‌های انتقال خون نسبت به اهدای خون اقدام کنند.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات