امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۵/۰۳/۱۹
کد خبر : 62459
چاپ خبر :

مراقب بازار داغ ظروف سرطان زا در ماه رمضان باشیم

با رسیدن ماه رمضان شهر حال و هوای دیگری پیدا می کند و بازار نذری ها و مراکز توزیع غذا داغ داغ می شود که دراین بین باید مراقب برخی موارد بهداشتی باشیم تا به جای ثواب کردن، کباب نشویم.

ظروف یکبار مصرفبه گزارش بیان نیوز؛  11 ماه گذشت و دوباره نوبت به ماه بندگی ، عبودیت و روزه داری رسیده ؛ ماهی که حال و هوای دیگری را برای ما به دنبال دارد که طبق آمارهای نیروی انتظامی دزدی، قاچاق، قتل وغارت هم از روی ماه آن خجالت می کشد.
ماه رمضان ؛ ماهی که همه التماس دعا دارند و سرسفره افطار، زمان شنیدن صدای ربنا و اذان برای رفع مشکلات یکدیگر دعا می کنند.
نذری دادن ما ایرانی ها در این ماه از قدیم مرسوم بوده تا با استفاده از این فضای معنوی ایجاد شده بتوانیم به حاجات خود برسیم.
اما نذری دادن هم اصول و قواعد خود را دارد چرا که درصورت رعایت نکردن بعضی موارد هر چند بسیار ساده ممکن است به جای ثواب کردن کباب شویم.
هر ساله با شروع ماه مبارک رمضان نظارت های وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در خصوص بازرسی مراکز توزیع کننده مواد غذایی بیش از پیش شدت می یابد و با افراد متخلف برخورد می کنند.
ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در خصوص وضعیت نظارت های این وزارتخانه بر مراکز توزیع کننده مواد غذایی می گوید: میزان بازرسی های وزارت بهداشت هرسال در ماه رمضان بیش از پیش شدت می یابد.

ذره بین وزارت بهداشت روی زولبیا و بامیه
سخنگوی وزیر بهداشت در خصوص زمان شروع بازرسی های ماه رمضان عنوان کرد: وزارت بهداشت بازرسی خود را از مراکز توزیع کننده مواد غذایی شروع کرده و تا پایان ماه این نظارت ها ادامه دارد.
وی افزود: وزارت بهداشت همیشه بر روی مسائل بهداشتی نظارت دارد اما دراین ماه نظارت بر مراکز توزیع کننده مواد غذایی از جمله آش، حلیم، زولبیا و بامیه که بیشتر مورد اقبال مردم قرار دارد شدت می یابد.

افطاری هایی به صرف قلیان!
حریرچی بیان کرد: درخواست وزارت بهداشت از ارائه کنندگان تغذیه این است که به فکر مردم عابد و مومن کشور بیش ازپیش باشند و مردم نیز در این ماه بیشتر به تغذیه و سلامت خود توجه داشته باشند و از خوردن غذاهای خیلی چرب و شیرین پرهیز کنند .
وی ادامه داد: متاسفانه رفتن به قهوه خانه ها و مصرف قلیان بیش از پیش رواج یافته است بنابراین از مردم می خواهیم که با توجه اثرات مضر آن از مصرف آن خودداری کنند.

نذری هایی با طعم سرطان!
قائم مقام وزیر بهداشت در خصوص استفاده از ظروف یکبار مصرف برای توزیع غذا در ماه رمضان تصریح کرد: ریختن غذای داغ درون ظرف های یکبار مصرف موجب ایجاد خاصیت سرطان زایی آن می شود که دراین زمینه دستورالعمل های لازم را لحاظ کردیم.
وی توصیه کرد: مردم در مراجعه به مراکز توزیع غذا تا حد امکان از ظرف های خانگی استفاده کنند همچنین توزیع کنندگان نیز اصول بهداشتی را در خصوص نوع ماده تشکیل دهنده ظروف یکبار مصرف رعایت کنند.

با افراد خاطی شوخی نداریم!
حریرچی با بیان اینکه بازرسی های وزارت بهداشت به صورت روزمره صورت می گیرد، گفت: دستورالعمل های لازم در این خصوص به تمام دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف و رعایت نکردن اصول بهداشتی با افراد متخلف برخورد می کنیم.
بنابراین با رسیدن ماه رمضان و داغ شدن بازار فروش بعضی مواد غذایی از جمله زولبیا و بامیه باید هم توزیع کنندگان و مصرف کنندگان تا حد امکان به رعایت اصول بهداشتی آن توجه داشته باشند .

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات