امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۷/۰۶
کد خبر : 32192
چاپ خبر :
با وجود کاهش شدید درآمد نفتی رخ داد:

افزایش هزینه‌های جاری دولت در بهار 94 + نمودار

در سه ماهه اول امسال، هزینه‌های جاری دولت به 35.9 هزار میلیارد تومان رسید تا بهار امسال به پرخرج‌ترین بهار سال‌های اخیر تبدیل شود.

بر اساس گزارش بانک مرکزی، با وجود آن که پرداخت‌های دولت برای طرح‌های عمرانی در سه ماهه اول امسال بسیار پایین بوده، اما دولت در همین مدت بالاترین هزینه جاری را در سال‌های اخیر متقبل شده است.

هزینه‌های جاری دولت در بهار امسال نسبت به آخرین فصل عملکرد دولت قبل (بهار 92) بیش از 11.7 هزار میلیارد تومان بیشتر شده است که 48 درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

افزایش هزینه های جاری دولت (1)

هزینه جاری دولت در بهار 94 نسبت به مدت مشابه 4 سال قبل (بهار 90) 2.4 برابر شده به طوری که بیش از 21 هزار میلیارد تومان افزایش نشان می‌دهد.

رکوردزنی هزینه‌های جاری دولت و رشد چشمگیر آن نسبت به سال‌های قبل در حالی است که مسئولان دولتی بارها گفته‌اند که امسال به علت کاهش قیمت نفت، از لحاظ درآمدی با مشکل بسیاری مواجهند.

افزایش هزینه های جاری دولت (3)

 

رشد هزینه‌های جاری دولت در سه ماهه اول امسال به رغم کاهش شدید درآمدهای نفتی در حالی رقم خورده که در سال‌های قبل که اوضاع درآمد نفتی دولت به مراتب بهتر بود، هزینه‌های جاری دولت کمتر هم بود.

 

افزایش هزینه های جاری دولت (2)

به عنوان مثال در حالی که به گفته اسحاق جهانگیری معاون اول دولت یازدهم، درآمد نفتی دولت قبل در سال 90  بالغ بر 118 میلیارد دلار بود، هزینه‌های جاری دولت در آن سال بسیار کمتر از هزینه‌های جاری در سال 94 است.

افزایش هزینه های جاری دولت (4)
Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات