امروز : یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۶/۰۵
کد خبر : 30618
چاپ خبر :
امام جمعه گلپایگان

قانون در نظام توحیدی باید با ادب و اخلاق همراه باشد

حجت الاسلام اسماعیلی بیان کرد: ضمن ارج نهادن به کارهای قانونی که درشهرستان انجام می شود من همیشه این حرف را گفته و جانانه از آن دفاع می کنم و آن این است که هر عزیزی هر تصمیم قانونی که می خواهد بگیرد باید حرمت فرماندار ، نماینده محترم و جایگاه امامت جمعه راحفظ کند

به گزارش بیان نیوز، حجت السلام محمدرضا اسماعیلی امام جمعه گلپایگان در مراسم معارفه محمد امین جمالی شهردار جدید گلپایگان که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلپایگان برگزار گردید ضمن تبریک میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت علی ابن موسی الرضا(ع) و تبریک به مناسب فرارسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنراظهار داشت: نظام ما نظام مقدس جمهوری اسلامی است و ما باید براساس خواسته رهبر معظم ، و براساس معیارها و برنامه های توحیدی گام برداریم زیرا برای این نظام جانفشانیها شده است و ما و شما اگر دراین نظام به منصبی رسیدیم باید برمبنای آنچه که مد نظر جامعه توحیدی است عمل نماییم.

اسماعیلی

وی با بیان اینکه نگاه به مسئولیت و ریاست به صورت دو نگاه الحادی و الهی می باشد عنوان کرد:  ما می بایست به سمت نگاه الهی و توحیدی برویم و آنچه که مربوط به نگاه الحادی است نباید در دایره وظایف و ریاست های ما رسوخ و نفوذ نماید.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که انسان دیدگاه الهی را بررسی می کند به سخنان  منطقی ، ژرف و ارزشمند امیر المومنین علی (ع) میرسدکه فرمودند، به ریاست و مسئولیت به نگاه طعمه ای نگاه نکنید بلکه به نگاه امانتی نگاه نمایید و زمانی که نگاه انسان نگاه امانتی بود تمام رفتارها و حرکات انسان براساس آن نگاه حرکت خواهد کرد .

وی ادامه داد : اگر این نگاه، نگاه الحادی باشد ، در رفتارها و در برخوردها تاثیر خواهد گذاشت. اگر نگاه به ریاست و مسئولیت، طعمه ای شد مچ گیری ها شروع می شود و انسان به دنبال انگ زدن به دیگران خواهد بود و در این صورت است که انسان از انصاف خارج می شودو راه انسانیت را دنبال نخواهد کرد.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: اگر نگاه انسان به مسئولیت و ریاست، نگاه توحیدی که همان نگاه امانت است باشد، خیلی از این دعواها که در جامعه داریم پیش نخواهد آمدو بسیاری از این نزاع ها از میان برداشته می شودو دیگر کسی به دنبال مچ گیری وسند سازی وتهمت زدن و زیر سئوال بردن جایگاه دیگری و بالابردن جایگاه خود نخواهد بود .

امام جمعه گلپایگان با اشاره به دوران پس از رسول خدا(ص) عنوان کرد: شما نگاه کنید حکومت امیرالمومنین بر جامعه اسلامی حق مسلم ایشان می باشد ولی با وجود داشتن این حق، همکاریهایش را با خلفا دارد اما اینکه بخواهد دست به شمشیر ببرد و فرا فکنی کرده و مچ گیری نماید و یکسری ازکارها که در شان امیرالمومنین نیست انجام دهد، وجود ندارد. اگرچه  دیگران خیلی دست به این کارها میزنند.

وی افزود: زمانی که ایشان نا مه ای به معاویه مینویسند می فرماید: “اگر بنا بر زیرکی ،زرنگی ،تدبیر، و سیاستمداری باشدمن از تو بلدترم اما دغل بازی وحیله گری را برای جامعه توحیدی و اسلامی نمی پسندم و ایشان تا جایی پیش می رود که  برخی از اشخاص مطرح می کنند معاویه سیاستمدارتر از امیرالمومنین است و امیرالمومنین از سیاست برخوردار نیست که ایشان در یک بیان کوتاه اما عمیقی می فرماید: آنچه که در وجود معاویه است شیطنت است و سیاستمداری نیست و اگر کسی در جامعه توحیدی و بر اساس آموزه های دینی حرکت کند نباید به دنبال شیطنت و مسائل حاشیه ای برود و حاشیه را به متن بیاورد .

وی تصریح کرد: همانطور که من در جلسه تودیع و معارفه بخشداران محترم گذشته و فعلی عرض کردم و جناب فیروزی به آن اشاره کرد واقعیت مطلب است و من به طور همزمان با 2 فرماندار،2 بخشدار، 5 شهردار و 5 شورای شهرمواجه بودم و از همه این خواسته را داشتم و امروز هم در شهر گلپایگان و در منصب امامت جمعه  این خواسته را دارم که قانون باید ملاک و معیارباشد اما وقتی ما سخن از قانون می گوییم معنایش این نیست که اخلاق و ادب در کنار قانون نباشد .

وی ادامه داد: برخی از افراد قانون خشک و صرف را نگاه می کنند، قانون در نظام توحیدی باید همراه با ادب ، اخلاق ، متانت و مشورت باشد، لذا ضمن ارج نهادن به کارهای قانونی که درشهرستان انجام می شود من همیشه این حرف را گفته و جانانه از آن دفاع می کنم  و آن این است که هر عزیزی هر تصمیم قانونی که می خواهد بگیرد باید حرمت فرماندار ، نماینده محترم و جایگاه امامت جمعه راحفظ کند و نباید کسی از امام جمعه مشورت بگیردو سپس خلاف آن را انجام دهد.

وی با بیان اینکه این کار کثافت کاری است و عیب و ضعف وایراد نیست بلکه خیانت است عنوان نمود: برخی از اشخاص گاهی می خواهند از نردبان امام جمعه ، فرماندار و نماینده بالا بروند و بعد بر سینه نردبان بزنندو زمانی که خودرابه پشت بام رسانند بگویند ماکه سوار بر خر مرادمان شدیم کافی است. نه جوجه ها را آخر پاییز می شمارند.

اسماعیلی افزود: ما همه نیاز به همدلی ، همزبانی و وحدت و انسجام داریم من اجازه نمی دهم وحدت، انسجام وهمدلی وهمزبانی که شعار و شعورسال است و از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است را کسی بخواهد در شهر گلپایگان به مخاطره بیندازد.

ما به چهار نفر قلم به دست اجازه نمی دهیم که هرچه دلشان می خواهد درمطبوعات بنویسندو دلشان را خوش کنند که پوست خربزه زیر پای مسئولین انداختند.

وی با تاکید بر اینکه شهر نظام و قانون و حساب و کتاب دارد تصریح کرد: ما همیشه شهرستان گلپایگان را در میان شهرستانهای دیگر به عنوان بهترین چهره وفاق و همدلی و همزبانی معرفی میکردیم مبادا یک وقتی خدای ناکرده باند هایی بخواهندبرای رسیدن به مطلوب خودشان وبرای گرفتن ماهی مقصود خود شان مسئولین را به هم بیندازند و حرفی از این مسئول پیش آن مسئول ببرندو آب گل آلود درست کنند وماهی مقصود خودشان را بگیرند ما اجازه نمیدهیم مردم هم اجازه نخواهند داد.

وی بیان کرد: ضروری ترین چیزی که مردم  نیاز دارند حفظ وحدت ، آرامش ، همدلی و وفاق است و آستین همت را بالازدن و انجام خدمت مورد نیاز است.

خطیب نماز جمعه گلپایگان افزود :  مقام معظم رهبری در آخرین سخنرانی فرمودند اگر بنا باشد درکشور مچ گیریها شروع شود وایرادات غیر منطقی شروع شود و افراد بخواهند وحدت و انسجام جامعه را به هم بزنند بدترین خیانت رابه جامعه کردندو این موضوع در سطح کلان کشوری ، استانی ، شهرستانی هیچ فرقی نمی کند حتی در روستا هم اگرافرادی خدای ناکرده بخواهندعوامل وحدت آفرین  را شکار کرده ونشانه بگیرند آنجا هم خیانت کردند لذا من به همه عزیزان عرض می کنم هرچه بوده است گذشته است چه در خصوص استیضاح شهردارقبل و انتخاب شهردار جدید.

امام جمعه گلپایگان اشاره کرد: ما اگر انتقاد و نقدی  داشتیم برشیوه ها بوده است نه اینکه که چرا شهردار برداشته می شود و شهردار جدید می آیدحرف ما این نبوده است که متاسفانه برخی از رسانه هابه گونه ای القا کردند که امام جمعه با برداشتن شهردارمخالف است.

وی ابراز داشت: من به رئیس شورای شهر عرض کردم شما شهردارانتخاب می کردید .ما برروی شیوه هاحرف و نقد داریم. ما گفتیم شهرداری را انتخاب می کردید، اگر جناب بخشی هم نمی رفتند بنده از ایشان می خواستم که برودو به ایشان می گفتیم شما چند سال شهردار بودید و اکنون شورا به این نتیجه رسیده است که شهردار دیگری بیایید و شما نباشید.

وی ادامه داد: اگر بنا بر این بود که وحدت و همدلی و صفا و صمیمیت نباشد، ما آقای فرماندار و نماینده را با خود همراه نمی کرده تا به شورای شهر بیاییم و اختلاف پیش آمده را درآنجا حل بکنیم، چطور شده است امام جمعه و فرماندار و نماینده دلشان برای اختلافی که پیش آمده بسوزد اما دیگران دل نسوزانند ما که نمی گوییم چرا شما قانون را عمل کردید ،دست شماهم درد نکند .هرکس که به قانون عمل می کند دستش را هم می بوسیم امادر کنار قانون ادب و اخلاق و  رفتار وشیوه های را گفته اند.

اسماعیلی گفت: من همزمان با 5  شورا و شهردار بوده و امام جمعه آنها بودم ، در زمان تغییر شهردار به ما مراجعه می کردندو می خواستند کس دیگری را انتخاب کنند. از ما مشورت می خواستندو اینها در قانون ذکر نشده است ولی ادب حکم می کند.اینکه ما سرمان را زیر بیندازیم و کار خودمان را بکنیم وبعد اگر در جامعه موجی یا مسئله ای به وجود آمد امام جمعه ،فرماندار، نماینده ، اطلاعات و نیروی انتظامی سپر بلا بشود.

وی تصریح کرد: جناب آقای جمالی از امروز به عنوان شهردارگلپایگان در منصب شهرداری قرار میگیرند و اگر مسئله ای پیش آمد نماز جمعه و امام جمعه ، فرماندار باید به حمایت از ایشان برودواگر گرهی هم در کارها و برنامه ها ایجاد شد، مسئولین کلیدی شهرستان هستند که باید از شهردار حمایت نمایند.

وی افزود: من در حضور مسئولین محترم استان ، مردم وخانواده های شهدا عرض می کنم که ما با کسی عقد اخوت نبسته و با کسی پدر کشتگی نداریم و از همین امروز اعلام می کنم جناب آقای جمالی، هرجا نیاز به حضور ، حمایت و سخن امام جمعه است ما باتمام وجود از شما به عنوان شهردار گلپایگان حمایت و همراهی می کنیم ، زیرا اگر شما گرهی از جامعه باز کنید خدمت به مردم است و امام جمعه و فرماندارو نماینده و مسئولین و دیگران هم  باید نقش داشته باشند.

خطیب نماز جمعه گلپایگان اشاره کرد: بحث ما در خصوص شیوه ها بوده است اگر ان شیوه ای که با من مشورت شده بود انجام شده بود سه ماه شهر بی شهردارنمی ماند،اگرچه جناب آقای میر شریفی در این مدت جانانه کمر همت رابستند و در غالب سرپرستی به میدان آمدند و من از زحمات ایشان و همکاری پرسنل شهرداری تقدیر و تشکر می کنم و جا داشت با این جلسه مهربانه برخورد می شود و جناب آقای بخشی هم به عنوان تودیع در مراسم دعوت می شدالبته ایشان دعوت شده است ولی به عنوان یک فرد عادی دعوت صورت گرفته است.

امام جمعه گلپایگان گفت:امروز مسائل استیضاح شده و ما اورا کنار گذاشتیم را کنار بگذاریم و ببینیم مهمترین چیزی که جامعه توحیدی و الهی را رقم می زنداخلاق است .پیغمبر(ص) وقتی که مبعوث به رسالت شد نگفت من آمده ام مدیریت جامعه را درست کنم بلکه پیامبر فرمود من ماموریت پیدا کردم تا اخلاق راتوسعه داده و ترویج نمایم  .یعنی مبنای حرکت توحیدی خاتم النبیا حضرت محمد(ص)اخلاق می باشد و قانون و برنامه ها نیز سر جای خود و به قانون نیز باید عمل شود. ولی بهر حال جا دارد از زحمات جناب اقای بخشی و از زحمات شهرداران گذشته قدردانی کنم.

وی گفت: نمی دانم چرا رسم شده است که شهردار جدید که معرفی می شود نباید شهردار قبلی باشد زمان تودیع آقای آرانی و معارفه آقای بخشی نیز این اتفاق افتاد و امیدوارم زمان تودیع اقای جمالی این اتفاق رخ ندهد.

وی اظهار کرد: خواست من این است هرگاه مسئولی برداشته می شود بر اساس خدمات و زحماتشان از انها قدردانی کنیم متاسفانه ویروسی در شهرستان است که زمانی که مسئولی برداشته می شود چنان به زمین میخورد که دیگر نتواند سربلند نماید و این خیلی بد است.

وی در ادامه بیان داشت: امیدوارم جناب اقای جمالی در این پست و منصب موفق باشند ما نیاز به نیروهای جوان داریم و نیاز داریم که با پذیرش منصبها توانایی خود را نشان دهند شاید ضعف هم داشته باشنداما ما باید نقاط قوت را ببینیم و تلاش کنیم و کمک کنیم نه اینکه پوست خربزه بیندازیم و بگوییم چون ما موافق آمدن اقای فلانی نبودیم پس بگذاریم ایشان سقوط کند واین با اخلاق اسلامی سازگاری ندارد.

اسماعیلی با بیان اینکه مقام معظم رهبری سه محور خدمات شهری ، فضای سبزو مسائل فرهنگی را برای شهردار مشخص کرده است عنوان داشت: نمی شود شهردار بگوید چون من رسیدگی به فضای سبز را دارم ،کاری به مسائل فرهنگی ندارم و یکی از نقدها که در گذشته بر مسئولین بود این بودکه بیان می کردند ما مسئول فلان اداره هستیم و کاری به مسائل فرهنگی نداریم

وی در خاتمه یادآور شد: همه باید در زمینه فرهنگی کار کنیم نه اینکه مسائل فرهنگی را به امام جمعه سپرده و خداحافظ نمائیم . هم باید خدمات شهری مورد توجه مردم و مطالبه مردم اجرایی شود و هم فضای سبز گلپایگان و فضای دلنشین فرهنگی، و همانطور که فضای سبز نیاز به رسیدگی و آب و هرس دارد فرهنگ هم نیاز به تزریق دارد و از نظر مالی و اقتصادی نیاز به کمک داردتا فرهنگ نهادینه شود.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات