امروز : سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۱/۱۱
کد خبر : 20553
چاپ خبر :
مذاکرات هسته‌ای

روز پایانی مذاکرات/ اظهارات وزیر و معاون وزیر خارجه روسیه/ افزایش احتمال تمدید مذاکرات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان؛ روز ششم از دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 امروز با نشست مشترک وزرای خارجه گروه 1+5 و وزیر امور خارجه کشورمان آغاز می‌شود.

البته معاون وزیر امور خارجه روسیه به جای لاوروف — که روز گذشته لوزان را ترک کرد — در این نشست شرکت می‌کند.

امروز پایان ضرب‌الاجل ایران و 6 قدرت جهانی برای دستیابی به چارچوب کلی توافق هسته‌ای محسوب می‌شود. ممکن است مذاکرات امروز تا پاسی از شب ادامه پیدا کند.

— 13:59: خبرگزاری “آسوشیتد پرس” به نقل از مقاماتی که نامشان فاش نشده است مدعی شد: ایران و گروه 5 + 1 امروز بر سر تمدید مذاکرات توافق می‌کنند. این بدان معناست که احتمالاً امروز توافقی کلی امضا نخواهد شد.

— 13:27: لاوروف — وزیر خارجه روسیه — در نشستی خبری در مسکو عنوان کرد: فرصت مناسبی برای دستیابی به توافق در پرونده هسته‌ای ایران وجود دارد.

— 13:24: اظهارات “سرگئی ریابکوف” — معاون وزیر خارجه روسیه — در لوزان: “از 6 صبح کار می‌کنم و لاوروف هم به لوزان بازمی‌گردد. … دیشب تا ساعت 2 بحث و گفت‌وگو داشتیم و امروز صبح هم از 6 بامداد کار را از سر گرفتیم. … امیدوارم شما به شکلی مثبت، شگفتزده شوید.”

— 13:03: آغاز نشست عراقچی، تخت روانچی و صالحی و مونیز و شرمن. (مونیز = وزیر انرژی آمریکا. شرمن = معاون وزیر خارجه آمریکا.)

— 12:36: خبرگزاری فرانسه گزارش داد: بازگشت قریب‌الوقوع “سرگئی لاوروف” — وزیر خارجه روسیه — به لوزان سوئیس.

— 12:01: شبکه “پرس تی‌وی” خبر داد: ایران به دنبال تمدید مذاکرات هسته‌ای نیست.

— 11:32: وزیر خارجه آلمان هنگام صرف صبحانه در لوزان: در مذاکرات ایران با نوعی بحران روبرو شده‌ایم. شاید راهکارمان را تغییر دهیم. باید دید…

— 10:14: سرمقاله روزنامه ایندیپندنت: احتمال حصول توافق هسته‌ای با ایران تا ساعاتی دیگر.

— 09:41: آغاز نشست وزرای خارجه گروه 1+5 و مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا. معاون لاوروف به جای خود او در نشست حضور دارد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات