امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۱۱/۱۷
کد خبر : 17228
چاپ خبر :
رییس شورای شهر گلپایگان

احداث سد کوچری منطقه گردشگری گلپایگان را نابود کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان، علی فیروزی در جلسه شورای اداری شهرستان که با حضور وزیر نیرو و مسئولین شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید، اظهار کرد: بخشی از خواسته های مردم گلپایگان ازجمله تصفیه خانه و سیستم فاضلاب گلپایگان 30 ساله شده که تا کنون با وجود سفر 10 نماینده ویژه رییس جمهوری  حل نگردیده است و درخواست میگردد به این موضوعات توجه بیشتری شود.

وی بیان کرد : به واسطه احداث سد کوچری منطقه گردشگری شهرستان به زیر آب می‌رود و قطعاً دولت بودجه لازم جهت سرمایه گذاری در منطقه گردشگری جدید گلپایگان را نداشته و نخواهد داشت، لذا از دولت تقاضای صدور مجوز برای سرمایه گذاری بخش خصوصی با رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی ،در منظقه فرا دست سد گلپایگان بمنظور  ایجاد منطقه گردشگری جدید هستیم.

فیروزی با بیان اینکه اختیارات شوراها با انتظارات مردم سازگاری ندارد افزود: نگاه دولت به شوراها باید نگاه ویژه تری باشد تا شوراها بتوانند پاسخگوی انتظارات و نیازهای شهروندان باشند.

وی در خصوص در آمد شهرداریها در شهرهای کوچک و کم درآمد عنوان کرد: شهرداریها در شهرهای کوچکی همچون گلپایگان و گوگد درآمد پایه ای ندارند و بیشتر در آمد آنان از فروش تراکم حاصل می شود. لذا در صورت عدم در آمد نمی توانند حتی حقوق کارگران خود را بپردازند.

رئیس شورای شهر گلپایگان با بیان اینکه تخصیص حق آبه‌های گلپایگان خواسته مردم است، گفت: رودخانه گلپایگان انار بار است و اما چرا تغییر نام پیدا می‌کند، مردم نگرانند که این تغییر نام ممکن است حق‌آبه‌هایشان را تحت الشعاع قرار دهد که امیدواریم این گونه نباشد.

وی ادامه داد:مردم در مراجعه به ما حتی نگران این موضوع می باشند که با خارج شدن اختیارات سد گلپایگان از استان ، حق آبه گلپایگان داده نشود.

فیروزی همچنین با بیان اینکه شهرستان گلپایگان 29 اثر ملی ثبت شده دارد که میتواند یک قطب کشاورزی و گردشگری برای استان و کشور باشد افزود: امیدواریم با توجه به درآمد پایین نفت بتوان از طریق درآمد حاصل از گردشگری این مشکل را حل نمود و نگاه دولت به این موضوع نگاه ویژه ای باشد.

وی خاطر نشان کرد: نیمی از جمعیت شهرستان را بانوان تشکیل می‌دهند، اما در این سفرها هیچ نگاهی به آنها نمی‌شود، لذا تقویت صنایع دستی که بیشتر بانوان در آن فعال هستند می‌تواند کمکی به این قشر از جامعه باشد.

فیروزی به حادثه خونین ششم دی در گلپایگان اشاره کرد و یادآورشد: حدوداً 10 روز  بعد از اینکه عامل جنایت خونین گلپایگان به دار مجازات آویخته شد، شاهد سرقت مسلحانه دیگری در خمین بودیم لذا ضروری است که تجهیزات و امکانات نیروی انتظامی به نحو احسن تقویت شود.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات