امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۱۱/۱۶
کد خبر : 17169
چاپ خبر :
حمید چیت چیان وزیر نیرو

نباید به حق آبه قدیمی گپایگان خدشه ای وارد گردد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان، حمید چیت چیان، وزیر نیرو و نماینده رییس جمهور صبح امروز به شهرستان گلپایگان وارد شد و پس از استقبال مسئولین شهرستان و حضور در گلزار شهدای گلپایگان و ادای احترام به مقام شامخ شهدای گلپایگان در جلسه شورای اداری شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری گلپایگان برگزار گردید، حضور پیدا کرد.

چیت چیان در این جلسه ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و یاد امام راحل ، با بیان اینکه گلپایگان بعنوان شهری پرآوازه و عالم پرور می باشد که در آن مردم به دیانت و رستگاری معروفندافزود: گلپایگان شهری است که در علم و فقاهت جایگاه بالایی دارد و افتخار منطقه است و علمای بزرگی همچون آیت الله سید جمال الدین گلپایگانی، آیت الله محمد رضا گلپایگانی و آیات عظام صافی گلپایگانی از آن بپا خواستند که هرکدام در آسمان علم و ادب و فقاهت می درخشند.

وی پس از شنیدن نظرات مسئولان و  مدیران شهرستان و اطلاع از کمبودها و مشکلاتی که شهرستان گلپایگان با آن دست و پنجه نرم می کند عنوان کرد: حقیقتاً شنیدن نظرات مدیران شهرستان،گواه بلند پروازانه و نگاه بلند مدیران شهرستان را نشان می دهد که به نظر من بزرگترین موتور محرک برای حرکت و تلاش و خیزش و ارتقاء منطقه دقیقاً همین روحیه است.

وی افزود: اکنون شرایط خاصی بر کشور حاکم است، به گونه‌ای که میزان صادرات نفتی به دلیل تحلیل تحریم‌ها از 2.5 میلیون بشکه در روز به یک میلیون بشکه محدود شده است.

وزیر نیرو ادامه داد: قیمت نفت کاهش پیدا کرده است و درآمد حاصل از صادرات نفتی کمتر از 20 درصد شده است، اما در این شرایط سخت دست بر روی دست نخواهیم گذاشت و آن ایستادگی را که در انقلاب اسلامی آموختیم به کار خواهیم بست تا به حرکت پرشتاب کشور کمک کند.

چیت چیان تصریح کرد: در 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود 25 درصد افزایش صادرات غیر نفتی داشته‌ایم که این امر نشان دهنده پتانسیل و توانمندی‌های اقتصادی کشور است. همچنین در نیروی انسانی و نوآوری‌های ملی توانمندی‌های بالایی داریم که نوید دهنده جهش‌های بزرگ ما درآینده خواهد بود .

وی خاطر نشان کرد: ایران این ظرفیت را دارد که به عنوان یک تولید کننده بزرگ در جهان نقش ایفا کند،  همان گونه که اکنون صنعتگران داخلی در بیش از 40 کشور دنیا کارهای بزرگی را انجام می‌دهند و نیروگاه‌های بزرگ و سدهای مجهزی در خارج از کشور به دست ایرانیان در حال ساخت است.

وزیر نیرو با بیان اینکه از اول مهر سال جاری تا 14 بهمن امسال 24 درصد کاهش باران داشته‌ایم، خاطر نشان کرد: راه برون رفت از مشکل کم آبی این است که راندمان استفاده از آب را بالا ببریم و این شهرستان با سطح علمی بالایی که دارد باید در افزایش راندمان آب در کشور اول باشد.

چیت چیان با بیان اینکه حق آبه‌هایی که مردم  از قدیم در این منطقه داشته‌اند نباید به هیج وجه خدشه‌دار شود، گفت: از نظر آب شرب نیز خط انتقال آب از سرشاخه‌های دز به گلپایگان و گوگد رسیده است و خط انتقال گلشهر نیز فقط 18 کیلومتر از آن باقی مانده است تا به این آب شرب دست پیدا کند.

وی ادامه داد: تصفیه خانه شهرستان در سه ماهه اول سال آینده به بهره برداری خواهید رسید و سد کوچری نیز تا پایان سال جاری در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وزیر نیرو اظهار کرد: منابع دولت برای پروژه‌های عمرانی کاهش یافته است، اما می‌توان با سهامدار کردن مردم شبکه فاضلاب شهرستان را راه اندازی کرد .

چیت چیان اضافه کرد: به تغیر نام رودخانه اناربار گلپایگان انتقاد دارم، زیرا نباید نام‌های تاریخی تغیر کند، هم‌چنین اگر کانال جدید ظرفیت انتقال آب را نداشته باشد قطعا باید نهر تاریخی و قدیمی هارون بازسازی شود.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات