امروز : سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۴/۱۹
کد خبر : 4742
چاپ خبر :
مهدی اشراقی مدیر آموزش و پرورش گلپایگان

۱۹۵ بی‌سواد در شهرستان گلپایگان است که بین هفت تا ۴۹ سال سن دارند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ؛ مهدی اشراقی در نخستین نشست شورای عالی پشتیبانی سواد آموزی که در فرمانداری گلپایگان برگزار شد، اظهار کرد: مبارزه با بی سوادی  یکی از سیاست های کلی دولت  وتاکید وزیر آموزش و پرورش است.

 وی تأکید کرد:  ریشه‌کن شدن بی‌سوادی عزم ملی و جهادی نیاز دارد لذا با همکاری دستگاه های اجرایی در جهت ریشه‌کن شدن بی‌سوادی در شهرستان کارهای موثری انجام خواهد شد.

 مدیر آموزش و پرورش گلپایگان با بیان اینکه طبق آمار ۷۴نفر از ۱۹۵ بی‌سواد در گلپایگان  والدین دانش‌ آموزان بودند که شناسایی شده‌اند،تصریح کرد: بقیه افراد کسانی اند  که یا فرزند دانش‌آموز نداشته‌اند و یا دامدار و کشاورز و یا کارگران فصلی و مهاجر بوده‌اند که در زمان سرشماری جزء اهالی گلپایگان مورد شمارش قرار گرفته‌اند.

 کارشناس مسئول نهضت سوادآموزی گلپایگان بیان کرد: بر طبق سرشماری سال ۹۰ یک میلیون و ۵۰۰هزار نفر از والدین دانش‌آموزان در کشور بی‌سواد هستند که ۱۱ هزار نفر از آن‌ها در استان اصفهان و ۱۹۵ نفر از بی‌سوادان در شهرستان گلپایگان مورد شمارش قرار گرفته‌اند.

 حسین فراست تأکید کرد: به هر فرد باسواد که  شخص بی‌سوادی را آموزش دهد و آزمون‌ها را نیز با موفقیت بگذراند، آموزش و پرورش  مبلغ ۵۵۰هزار تومان پرداخت می کند و  و مبالغی نیز به عنوان تشویقی به شخص سواد آموز هدیه داده خواهد شد.

 وی خواستار همراهی و همکاری روحانیون مستقر در روستاها، افراد با نفوذ و معتمد محل ، دهیاران  و کارکنان خانه‌های بهداشت روستائی  با آموزش و پرورش شد، و اظهار داشت:  ۱۹۵ بی‌سواد در شهرستان گلپایگان است که  بین هفت تا ۴۹ سال سن دارند.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات