امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۴/۰۷
کد خبر : 4092
چاپ خبر :
نوزدهمین روز تحولات عراق

11 کشته و 25 زخمی در پی حملات خمپاره ای به عراق/پرواز پهبادهای مسلح امریکایی بر فراز بغداد

13920716000089_PhotoA

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان؛ به نقل از سومریه نیوز، اصابت چندین خمپاره به منطقه محمودیه در پایتخت عراق 11 نفر کشته و 25 تن دیگر زخمی شدند.

پنتاگون پرواز پهپادهای مسلح آمریکایی بر فراز بغداد را تائید کرد

همچنین سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز جمعه با تائید گزارش‌های منتشر شده مبنی بر پرواز پهپادهای مسلح این کشور بر فراز بغداد، مأموریت آن‌ها را محافظت از مشاوران نظامی آمریکایی در خارج از سفارت آمریکا در بغداد اعلام کرد.

وزارت دفاع آمریکا روز جمعه گزارش‌های منتشر شده مبنی بر پرواز هواپیماهای بدون سرنشین مسلح بر فراز بغداد را تائید کرد.

پیش از این شبکه «سی‌ان‌ان» گزارش داده بود که پهپادهای آمریکایی که مجهز به موشک‌های هوا به زمین هستند، مأموریت خود در عراق را آغاز کرده‌اند.

«جان کربی» سخنگوی پنتاگون که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، با تائید این گزارش، گفت این پهپادهای برای محافظت از مشاوران نظامی‌ای به کار گرفته می‌شوند «که مأموریت خارج از محدوده سفارت، دارند.»

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که این کشور 300 نظامی را به منظور مشاوره و آموزش نیروهای عراقی به بغداد اعزام می‌کند. تاکنون 180 نفر از این نظامیان وارد عراق شده و دو اتاق عملیات مشترک ایجاد کرده‌اند.

بنا بر اعلام پنتاگون، آمریکا قرار نیست این نیروها وارد عملیات مستقیم نظامی شوند، اما واشنگتن آماده است در صورت نیاز دست به «اقدامات نظامی هدفمند و دقیق» بزند.

13930320000486_PhotoA
Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات