امروز : سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۴/۰۲
کد خبر : 3810
چاپ خبر :
مسئول ستاد زکات استان اصفهان

گلپایگان باید الگو و پیشتاز شهرستان ها در بحث پرداخت زکات باشد/زکات در راه کمک به فقرا، ساخت خانه عالم ، احداث نماز خانه مدارس و روشنائی معابر روستائی صرف شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان؛ حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین رنجبر در نخستین جلسه ستاد زکات گلپایگان که با حضور مسئولان و اعضای ستاد زکات شهرستان در محل کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزارشد، بیان کرد: زکات دومین رکن و اساس دین است و اهمیت به این فریضه الهی مورد تأیید دین اسلام است ، لذا نماز، زکات و  ولایت از پایه های دین محسوب می شوند.

غلامحسین-رنجبر-زکات

غلامحسین رنجبربا بیان اینکه رسیدگی به امر فقرا موجب  رفع مشکلات در جامعه می شود،  تصریح کرد:  یکی از برکات حکومت اسلامی، مشخص کردن چهره زیبای احکام الهی است و زکات نیز به عنوان یکی از احکام الهی است که به وسیله آن می توان بسیاری از مشکلات موجود در جامعه را حل کرد.

ایشان ،پرداخت زکات را مایه سعادت دنیا و آخرت دانست و افزد: هر شخصی که عالمانه آن را انکار کند، در زمره کافران قرار خواهد گرفت.

وی بیان اینکه زکات یکی از مهم ترین احکام الهی است، افزود: زکات پاک کننده گناهان است و عدالت اجتماعی را در جامعه تقویت می کند.

مسئول  ستاد زکات استان با اشاره به طرح شجره طیبه در شهرستان ها ، گفت: در برخی شهرستان ها استقبال خوبی از این طرح صورت گرفته ،  در این طرح  تعدادی از درختان باغ  میوه یا انگور از سوی صاحبان  باغ  برای کمک به فقرا پلاک گذاری می شود.

رنجبر تأکید کرد: در سال گذشته حدود ۷۹ میلیون تومان زکات درشهرستان گلپایگان جمع آوری شده است،  و  پیش بینی  می شود، امسال ۱۱ میلیارد تومان زکات جمع آوری شود.

وی تأکید کرد: با توجه به سبقه فرهنگی و مهد عالم پروری در احیاء این فریضه الهی که منشأء خیر و برکات است،و با توجه به ظرفیت های موجود،گلپایگان باید  الگو  و پیشتاز شهرستان ها در بحث پرداخت زکات باشد.

مسئول ستاد زکات استان با بیان اینکه الویت مصرف زکات، کمک به فقرا است، ، تأکید داشت: زکات  در  راه  کمک به فقرا، ساخت خانه عالم ، احداث نماز خانه مدارس و روشنائی معابر روستائی صرف شود.

وی خاطرنشان کرد: به میزان زکات جمع آوری شده در هرشهرستان وجه تشویقی پرداخت می شود، که موجب آبادانی روستاها و رسیدگی به فقرا و نیازمندان جامعه می شود.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات