امروز : سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۲/۰۴
کد خبر : 2006
چاپ خبر :

چهارمین کرسی آزاداندیشی دانشگاه علمی کاربردی گلپایگان برگزارشد

رییس دانشگاه آزاد علمی کاربردی گلپایگان گفت:دانشگاه مبدأ همه تحولات اجتماعی است که با استفاده از فرهنگ اسلامی آن را باید تجزیه وتحلیل کنیم.

حمیدرضا تاجداری درچهارمین جلسه کرسی آزاد اندیشی این دانشگاه که باحضور مسئولان شهرستان ،اساتید ودانشجویان این دانشگاه برگزارشد،ضمن خیر مقدم به مدعوین اظهارداشت: یکی از مسائل اساسی وحیاتی کشور مقوله فرهنگ است که مقام معظم رهبری شعار امسال را برمبنای فرهنگ واقتصاد نامگذاری کرد زیرا تا فرهنگ حیاتی نشود اقتصاد همچنان رکود خواهد داشت.

وی افزود:فرهنگ زمینه ساز اقتصاد است که در این امر مهم فعالیت کلیه دستگاهها به خصوص مراکز آموزشی ودانشگاهی را می طلبد.

مهندس تاجداری با بیان اینکه در راستای احیای فرهنگ در جامعه نگاه وانتظاربه قشر دانشجو یک نگاه جامع ومتمایز است ،اظهارداشت: این معنای کاملی نیست که دانشگاه فقط مکان علم آموزی است ، باید دانشگاه مکان تولید علم وفن آوری برپایه فرهنگ اخلاق و معرفت با گرایش دین مبین اسلامی باشد.

رییس دانشگاه علمی کاربردی گلپایگان تأکید کرد: اگر دانشگاهی در آن مقوله فرهنگ واخلاقی اسلامی نباشد ولی از نظر علمی مقام نخست را بدست آورد، ارزشی نخواهد داشت چرا که بعضأ این علم به جای خدمت به جامعه بلای اجتماعی در جامعه می شود.

حمیدرضا تاجداری با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درخصوص” فرهنگ باعزم ملی” ، تأکید کرد: باید در بعد فرهنگ گام های اساسی برداشت چرا که دانشگاه مبدأ همه تحولات اجتماعی است.

وی تأکید کرد: ارتقاء رشد تحولات فرهنگی اسلامی در دستور کار دانشگاه علمی کاربردی می باشد، وطبق تأکیدات رهبری مبنی بر برگزاری کرسی های آزاداندیشی ، این دانشگاه “چهارمین جلسه کرسی آزاد اندیشی” را با حضور دانشجویان و بیان نقطه نظرات آنان با موضوع “شاد زیستن و امید به زندگی” امروز برگزار می کند.

تاجداری یادآوری کرد: مناظره یک نشست آزاد به سبک اسلامی است که دانشجویان با حضور اساتید حوزه ودانشگاه با رعایت عدالت وتعادل فی مابین وبا سعه صدر دیدگاهها ونقطه نظرات خود را نسبت به مسائل روز کشور در فضای گفتمانی بوجود آورند.

در ادامه جانشین فرماندهی سپاه ناحیه گلپایگان ،تأکید کرد: شعار امسال که از طرف مقام معظم رهبری نام گذاری شده است یک حرکت وعزم همگانی از سوی آحاد جامعه را می طلبد ، نه اینکه فقط در سربرگ نامه های اداری نوشته یا به صورت بروشور وبنر در معابر نصب شود .

سرگرد عباس میرکریمی فرهنگ را مهم تر از اقتصاد دانست وخاطرنشان کرد: فرهنگ درجامعه حکم اکسیژن در هوا را دارد که زنده مانده انسان را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه تعلیم وتربیت اسلامی ابزار مهم فرهنگ است که باید با سیره ومنش اسلامی تجزیه وتحلیل شود، اظهارداشت: با تجزیه وتحلیل در زندگی ائمه اطهار اخلاق سالم به همراه معرفت اسلامی وفرهنگ به سبک اسلامی را سرلوحه زندگی قرار دهیم.

لازم به ذکر است: چهارمین کرسی آزاداندیشی دانشگاه علمی کاربردی به همت مدیریت دانشگاه و پایگاه بسیج شهید مطهری برگزار شد.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات