امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۰۰/۱۱/۱۱
کد خبر : 123107
چاپ خبر :

مصائب مشتریان و کارمندان بانک‌های ادغامی/ از حقوق‌های نامتناسب تا اخلال در ارائه خدمات بانکی

باوجود انتقال سهام و برخی تغییرات ساختاری در فرایند ادغام بانک‌های نظامی در بانک سپه، اما شعب بانک‌های ادغامی همچنان در ارائه خدمات به مشتریان با مشکل مواجه هستند و مشتریان بانک‌های ادغامی نمی‌توانند خدمات مناسبی از شعب بانک‌ سپه و سایر بانک‌های ادغامی دریافت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بیان  بانک‌های انصار، قوامین، مهر اقتصاد، حکمت ایرانیان در دوران دولت تدبیر و امید در بانک سپه ادغام شدند اما این ادغام بیشتر در فرایندهای مدیریتی و ساختار سهامداری انجام شد و از نظر واقعی و روی زمین بانک‌ها همچنان در برخی بخش‌ها به صورت جزیره‌ای و با مشکلات زیادی فعالیت می‌کنند.

قبل از یکپارچه‌سازی اطلاعات شعب بانک‌های ادغامی و بانک سپه، با دستور دولت قبل در سال 98 همه شعب بانک‌های ادغامی تابلوی شعبه را به نام بانک سپه درج کردند و فرایند‌های نقل و انتقال وجه و بانکداری الکترونیک این بانک‌ها هم به تدریج متوقف شد. به‌طوری که مشتریان بانک‌های ادغامی دیگر به صورت الکترونیک و به‌وسیله اینترنت بانک امکان واریز اقساط را نداشتند.

همچنین دریافت کارت عابر بانک از شعب بانک سپه برای مشتریان بانک‌های ادغامی میسر نبود و مشتری بانک ادغامی باید به شعب سابق بانک خود که تابلوی همه آنها به نام بانک سپه تغییر کرده بود، مراجعه می‌کرد.

* معطلی چند روزه برای دریافت چک رمز‌دار

پیگیری‌های خبرنگار فارس نشان می‌دهد، به‌تازگی و باتوجه به تغییرات انجام شده در سامانه بانک سپه برای بانک‌های ادغامی و تعیین شماره حساب جدید برای سپرده‌گذاران بانک‌های ادغامی، عملیات بانکی در بانک‌های ادغامی هم با مشکل مواجه شده است.

به عنوان مثال اگر تا پیش از این مشتری یکی از بانک‌های ادغامی امکان دریافت چک رمز‌دار از شعبه بانک خود بود، با تغییر ساختار حساب‌های بانک‌های ادغامی و انتقال به بانک سپه، این فرایند با اخلال جدی مواجه شده است.

در چند روز اخیر برای بسیاری از مشتریان حقوقی بانک‌های ادغامی این مشکل به‌وجود آمده و موجب اخلال در فرایند مالی و نقل و انتقال وجه برای افراد شده است.

یکی از مشتریان بانک‌ ادغامی انصار به فارس می‌گوید: برای دریافت چک رمز‌دار از بانک سپه (انصار سابق) چند روز است که با مشکل مواجه شده‌ایم و سیستم بانک مدام خطا ثبت می‌کند.

این شرایط نشان می‌دهد فرایند ادغام بانک‌های نظامی در بانک سپه بسیار سریع‌تر از آنچه که باید انجام می‌شد، انجام شده است و همین تسریع در ادغام موجب سردرگرمی و نارضایتی مشتریان این بانک‌ها شده است.

این در حالی است که در آذرماه 99 عبدالناصر همتی رئیس کل وقت بانک مرکزی از پایان فرایند ادغام 5 بانک نظامی در بانک سپه خبر داد. اعلام پایان فرایند ادغام در واقع به معنای آن است که علاوه بر انجام فرایند انتقال سهام و مدیریت بانک‌های نظامی به بانک سپه، یکپارچه‌‌سازی اطلاعات، جابه‌جایی شعب، تعیین تکلیف نیروی انسانی و یکپارچه شدن عملیات بانکی در همه شعبی که تابلوی بانک سپه را نصب کرده‌اند انجام شده است اما هنوز این فرایند به طور کاما انجام نشده و این مساله بیانگر ناتمام ماندن پروژه ادغام است.

* نارضایتی کارمندان بانک‌های ادغامی از نبود تناسب در پرداخت دستمزد 

ادغام بانک‌های نظامی در بانک سپه علاوه بر مشکلاتی که برای مشتریان بانک به‌وجود آورده، نارضایتی‌های وسیعی در بخش نیروی انسانی بانک‌های ادغامی به‌وجود آورده است. عدم تناسب حقوق دستمزد کارمندان بانک‌های ادغامی با کارمندان بانک سپه، ثابت ماندن حقوق برخی کارمندان این بانک‌ها باوجود افزایش حقوق برخی کارمندان دیگر و نامشخص بودن آینده کاری کارمندان بانک‌های ادغامی از علل نارضایتی کارمندان بانک‌های ادغامی است.

منبع فارس

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات