امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۰۰/۰۷/۱۰
کد خبر : 122829
چاپ خبر :

روسیه: هر واکسنی پس از «اسپونتیک‌وی» می‌تواند تزریق شود

مدیر مرکز تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی مسکو به نام گامالیا اعلام کرد: هر واکسنی می تواند برای واکسیناسیون بعد از اسپونتیک وی استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری بیان به نقل از تاس، الکساندر گینزبورگ، مدیر مرکز تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی مسکو به نام گامالیا اعلام کرد: هر واکسنی می تواند برای واکسیناسیون بعد از اسپونتیک وی استفاده شود.

 الکساندر گینزبورگ یادآور شد: واکسیناسیون مجدد پس از اسپونتیک وی با هر واکسنی دیگر قابل انجام است، اما تولید کننده واکسن دوم مسئولیت عوارض جانبی را بر عهده خواهد داشت.

وی گفت: «با هر یک از واکسن‌های پرکاربرد که تا به امروز تایید شده است، امکان واکسیناسیون دوباره وجود دارد، تنها چیزی که من همیشه در پاسخ به این سوال اضافه می‌کنم این است که نه موسسه گامالیا، نه دولت روسیه و نه الکساندر گینزبورگ هیچ گونه مسئولیتی در قبال عوارض جانبی این واکسن‌ها در مقایسه با اسپونتیک وی نخواهند داشت».

اسپوتنیک وی توسط مؤسسه تحقیقات همه‌گیرشناسی و میکروبیولوژی گامالیا تولید و در ۱۱ اوت ۲۰۲۰ توسط وزارت بهداشت روسیه به عنوان گام-کووید-واک ثبت شد. این یک واکسن ناقل ویروسی آدنوویروس است و در ۲ فوریه ۲۰۲۱، یک تحلیل مقدماتی از آزمایش‌های فاز ۳ انسانی این واکسن در لنست منتشر شده که نشان‌دهنده تأثیر ۹۱.۶ درصدی آن بدون اثرات جانبی نامعمول بود.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات