امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۰۰/۰۷/۰۷
کد خبر : 122704
چاپ خبر :

جزئیات جایزه ملی دانش‌آموز شهید لندی/ تأثیر فداکاری و شجاعت در تحقق ایران قوی

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش به تشریح جایزه ملی دانش‌آموز شهید علی لندی پرداخت و گفت: این جایزه با موضوع تأثیر فداکاری، از خودگذشتگی و شجاعت در تحقق ایران قوی در پرسش مهر ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری بیان علی رمضانی مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش به تشریح جزئیات جایزه ویژه دانش‌آموز شهید علی لندی پرداخت و اظهار کرد: شهید علی لندی دانش‌آموز ۱۵ ساله‌ای بود که در واپسین روزهای تابستان سال ۱۴۰۰ در روزهایی که عموم دانش‌آموزان در تدارک آغاز سال تحصیلی جدید بودند، زمانی که مطلع شد منزل همسایه درگیر آتش‌سوزی شده است و دو زن میانسال درگیر آتش شده‌اند برای نجات آنها شجاعانه و فداکارانه دل به آتش زد و آنها را نجات داد اما متاسفانه خود نیز گرفتار آتش شد و پس از چند روز در بیمارستان به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

 وی ادامه داد: به تعبیر آیت الله رئیسی رئیس جمهور «نام این نوجوان عزیز که دلاورانه و پروانه‌وار به دل آتش زد تا جان دو انسان را نجات دهد در شمار قهرمانان ملی این مرز و بوم و در امتداد حسین فهمیده‌ها و بهنام محمدی‌ها ثبت خواهد شد. داستان ایثار این قهرمان ملی باید به زبان هنر و قلم اصحاب فرهنگ و رسانه به گونه ای تاریخی روایت شود تا این نوجوان اسوه الهام‌بخش نسل‌های آینده فرزندان ایران اسلامی باشد. بی شک هر ایرانی به داشتن چنین فرزندان غیوری به خود می‌بالد».

رمضانی ادامه داد: بر این  اساس وزارت آموزش و پرورش به منظور زنده نگه داشتن و بزرگداشت یاد این نوجوان فداکار و تقویت و تأکید بر اهمیت جایگاه روحیه شجاعت و دلیرمردی و از خودگذشتگی و فداکاری، بخش ویژه‌ای را تحت عنوان جایزه ملی دانش‌آموزی شهید علی لندی با موضوع تأثیر فداکاری، از خودگذشتگی و شجاعت در تحقق ایران قوی به جشنواره پرسش مهر اضافه کرده است.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: دانش‌آموزان شرکت کننده فراخوان پرسش مهر می توانند با ارسال اثر با موضوع جایزه ملی، آثار خود را به مدارس ارسال کنند.

وی اضافه کرد: رشته‌های بخش ویژه جایزه ملی دانش‌آموزی شهید لندی شامل شعر، نشریه الکترونیک، فیلم کوتاه، نقاشی، طراحی، فتومونتاژ و پوستر است.

منبع فارس

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات