امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۰۰/۰۷/۰۶
کد خبر : 122697
چاپ خبر :

قاچاق 500 کیلوگرم ماده منفجره از سوریه به عراق خنثی شد

گروه رسانه‌ای وابسته به ارتش عراق از خنثی ساختن عملیات قاچاق 500 کیلوگرم مواد منفجره از خاک سوریه به عراق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بیان گلپایگان به نقل از فارس، گروه رسانه‌ای «الاعلام الامنی» عراق (وابسته به ارتش)، امروز (سه‌شنبه، ۲۸ سپتامبر) از خنثی‌سازی عملیات قاچاق ۵۰۰ کیلوگرم مواد منفجره از سوریه به خاک عراق خبر داد.

در بیانیه این گروه رسانه‌ای که نسخه‌ای از آن در خبرگزاری رسمی عراق (واع)، منتشر شد، آمده است: «نیروهای امنیتی در لشکر ۱۵ ارتش موفق شدند با تکیه بر اطلاعات دقیق به دست آمده از سرویس مبارزه با تروریسم، از تلاش برای ورود ۱۸ کیسه به وزن ۵۰۰ کیلوگرم پر شده با ماده منفجره TNT به خاک عراق جلوگیری کنند».

بنا بر این گزارش، روند ضبط این مواد پس از تشکیل یک کارگروه تخصصی و بررسی دوربین‌های حرارتی در مرزها انجام شد. برخی افراد تحت نظر تلاش داشتند با یک ماشین، این مواد منفجره را از خاک سوریه و از طریق روستای مرزی «نعیم» وارد اراضی عراق کنند که شناسایی شدند. نیروهای امنیتی کیسه‌های حامل مواد منفجره را در آنجا خالی کردند و مواد توقیف شده مورد بررسی قرار گرفت.

مرزهای عراق و سوریه در همسایگی استان‌های نینوی و الانبار از مهم‌ترین مناطق نفوذ تروریست‌ها از اراضی سوریه به عراق به شمار می‌رود اما بغداد از سال گذشته به منظور پر کردن خلأ‌های امنیتی در مرزهای مشترک با سوریه، اقدام به تقویت و تجهیز مقرهای خود در مرز و نصب دوربین‌های حرارتی کرده است که به اذعان مقامات عراقی، این اقدام کمک شایانی به رصد عملیات نفوذ عناصر داعش از خاک سوریه به مناطق غربی عراق، کرده است.

عراق از زمان سرکوب نهایی داعش در سال ۲۰۱۷ به طور جدی برای تامین مرز خود با سوریه فعالیت می‌کند، زیرا عناصری از بقایای گروه تروریستی داعش همچنان در این منطقه و بین دو کشور تردد می‌کنند.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات