امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

تاریخ خبر : ۰۰/۰۴/۱۴
کد خبر : 122456
چاپ خبر :

وزیر کشور: خاموشی‌ها باید با اطلاع قبلی باشد

عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: اگر قرار است خاموشی داشته باشیم، بهتر است برنامه‌ریزی شده و با اطلاع قبلی مردم باشد.

به گزارش خبرگزاری بیان عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پایان جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی در جمع خبرنگاران گفت: اگر قرار است خاموشی داشته باشیم، بهتر است برنامه‌ریزی شده و با اطلاع قبلی مردم باشد.

رحمانی فضلی تاکید کرد: عواملی مانند خشکسالی، خارج شدن نیروگاه‌های برق آبی و نیروگاه‌هایی که به تعمیر نیاز داشتند از جمله دلایل قطعی برق عنوان شده است.

وی با تاکید بر اینکه اهتمام دولت، فراهم سازی شرایط آرام و امن برای انتقال قدرت به دولت سیزدهم است، گفت: امروز جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی را با حضور نمانیدگان دستگاه ها داشتیم و همان طور که مستحضر هستید  این جلسه با مصوبه جلسه سران قوا در قالب ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی تشکیل شده است.

رحمانی فضلی با اشاره به وظایف و اهداف ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، گفت: این ستاد حلقه واصل و رابط بین حوزه های اقتصادی، افکار عمومی و فعالین عرصه اقتصادی از نظر رسانه ای است.

وی در این خصوص تصریح کرد: بحمدا… تاکنون جلسات ستاد با شرایط بسیار خوبی برگزار شده و تلاش کردیم با ترکیب موجود در جلسات ستاد، نظیر فعالین بخش خصوصی، تعاونی ها، نمایندگان اغلب رسانه های اصلی و دستگاه های اجرایی به خصوص بخش های اقتصادی همه حرف ها گفته و شنیده شود.

رحمانی فضلی با اشاره به دستور کار جلسه امروز ستاد گفت: در جلسه امروز موضوع و مسائلی که در شرایط جاری افکار عمومی به عنوان مساله و یا نارضایتی در سطح عمومی جامعه مطرح است؛ مورد بحث و بررسی دقیق قرار گرفت.

وزیر کشور با اظهار اینکه یکی از موضوعات مطرح، روند افزایش قیمت ها بود؛ گفت: دستگاههای مسئول در این حوزه توضیحات خود را ارائه دادند و قرار شد تمهیدات لازم در خصوص کنترل قیمت ها اتخاذ شود.

رحمانی فضلی ابراز امیدواری کرد: دستگاه های مسئول با اجرای تمهیدات لازم بتوانند نسبت به کنترل روند قیمت ها، مدیریت مؤثری داشته باشند.

موضوع ترخیص کالاها در بنادر از دیگر محورهای مورد اشاره وزیر کشور در پایان نشست امروز بود که در این باره گفت: نمایندگان بانک مرکزی و وزارت صمت، توضیحات لازم را در این زمینه ارائه کردند و مقرر شد در آزاد سازی کالاها از بنادر تسریع به عمل آید که حتما در بازار موثر خواهد بود.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از صحبت هایش به موضوع خاموشی های اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: افکار عمومی کشور سخت درگیر مساله خاموشی های برق است؛ در این خصوص حساسیت های افکار عمومی و همچنین عواملی که موجب این خاموشی ها است؛ نظیر خشکسالی و در نتیجه عدم فعالیت نیروگاه های برق آبی و برخی نیروگاه هایی که نیاز به اورهال دارند؛ در جلسه امروز مورد بررسی دقیق و کارشناسی قرار گرفت.

وی افزود: در جلسه امروز تأکید شد که خاموشی ها حتماً با برنامه ریزی، توزیع شده و با اطلاع و آگاهی قبلی مردم  باشد و در این خصوص تاکیدات لازم به وزارت نیرو صورت گرفت.
وزیر کشور همچنین به اهمیت تأمین برق در مناطق جنوب کشور که این ایام با گرمای بیشتر هوا مواجه است، اشاره کرد و گفت: این مناطق به عنوان اولویت در تامین برق در جلسه امروز مورد تأکید قرار گرفت.

رحمانی فضلی در توضیح دیگر دستور کار جلسه امروز ستاد گفت: تامین کالاهای اساسی در کشور و اطمینان از گزارش ها در این عرصه با توجه به در پیش بودن مرحله گذر از دولت دوازدهم به دولت جدید، در نشست امروز مورد بررسی قرار گرفت. در این عرصه تلاش بر این است که  دولت بعد، در بستر و شرایط مناسبِ تامین کالاها، فعالیت را دنبال کند.

وی در این خصوص گفت: طبق گزارش های ارائه شده، بحمدا… هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی در کشور وجود ندارد و بانک مرکزی برنامه های تامین منابع اش را در این خصوص مطرح کرد که ان شاءا… با روند پیش رو،  وضعیت پایداری را در تامین کالا در کشور خواهیم داشت و دولت بعدی با آرامش ادامه کار را دست خواهد گرفت.

وزیر کشور با بیان اینکه توقع و انتظار از همه مردم عزیز و به خصوص اصحاب رسانه که تاکنون همکاری و همراهی مفید و موثری با مردم، دولت و ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور به عنوان دو ضلع مساله یعنی مردم و دولت داشته اند؛ این است که فضای  کنونی جامعه را به سمت آرامش نسبی هدایت کنند.

وی اضافه کرد: البته این موضوع به مفهوم ندیدن و نگفتن نیست بلکه باید هم ببینیم، بگوییم و در نهایت منتقل کنیم و در عین حال در آرامش جامعه هم کوشا باشیم.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه مجموع این دو مورد را داشتن، هنر کار رسانه ای است و در شرایط مناسب و آرام  بتوانیم برنامه ریزی لازم را برای ادامه کار در کشور داشته باشیم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: از روزی که رئیس جمهوری منتخب، مشخص شده است  تا ۱۲ مرداد ماه که روز تنفیذ و روز بعد که مرحله تحلیف است این مرحله، مرحله گذر است.

رحمانی فضلی در پایان خاطرنشان کرد: مرحله بعدی، مرحله استقرار است که دولت جدید، پس از اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی مستقر می شود و این فضا را تا اواسط شهریور ماه در کشور خواهیم داشت و همه باید تلاش کنیم که مقطع زمانی گذر و استقرار دولت جدید، زمینه ای باشد برای دولت جدید تا با آرامش و اطمینان و با همراهی مردم  ان شاءا… بتواند قول هایی که داده و مطالباتی که مردم در انتخابات داشته اند و مطرح شده را  با برنامه ریزی انجام دهد.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات