امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

تاریخ خبر : ۰۰/۰۴/۱۴
کد خبر : 122450
چاپ خبر :

دوره‌ای جدید و کم‌نظیر از حکمرانی آغاز شده/ مردم هیچ بهانه‌ای را از ما نخواهند پذیرفت

رییس مجلس با بیان اینکه دوره جدیدی از حکمرانی کشور آغاز شده که فرصتی کم‌نظیر است، گفت: مردم از امروز هیچ بهانه‌ای را از ما نخواهند پذیرفت؛ اختلاف نظر بین مسئولان باید به خروجی یکپارچه به نفع مردم منجر شود.

به گزارش خبرگزاری بیان محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه 14 تیر) در مراسم تجلیل و معارفه ریاست قدیم و جدید قوه قضائیه ضمن آرزوی موفقیت برای حجت الاسلام محسنی اژه ای به عنوان ریاست جدید دستگاه قضا، اظهار داشت: به آیت الله رئیسی نیز خداقوت می گویم که انصافا با تلاش مضاعف طی مدت ریاست خود بر قوه قضائیه، سند تحول این دستگاه را که مورد تائید مقام معظم رهبری بود، اجرایی و امید و نشاط را در جامعه ایجاد کرد ضمن اینکه با شناختی که از محسنی اژه ای دارم و شناخت دقیق و عمیق و سابقه وی در قوه قضائیه مطمئنا این حرکت با شتاب بیشتری به پیش خواهد رفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: واقعیت تلخی وجود دارد مبنی بر اینکه امروز در کشور در شرایط سختی به سر می بریم، این شرایط برای مردم به ویژه محرومین و مستضعفین بسیار سخت تر است، از بعد مسائل اقتصادی چه بحث سرمایه گذاران و چه محرومین هر دو طرف در آسیب هستند.

قالیباف تاکید کرد: سرمایه اجتماعی ما در حوزه مسائل اجتماعی نیز رو به کاهش است، مخصوصا اعتماد مردم بزرگ ترین سرمایه اجتماعی ما در شرایط خوبی قرار ندارد و این یک واقعیت تلخی است.

وی تصریح کرد: البته خداوند بزرگ را شاکریم که یک دوره جدیدی از حکمرانی و اداره کشور آغاز شده است و در آستانه شروع به کار و مسئولیت پذیری در یک دوره جدید قرار دارد. این فرصت بسیار کم نظیر برای خدمت به مردم و حل مشکلات است و این توقع به حق مردم از ماست.

رئیس قوه مقننه اظهار کرد: هیچ بهانه ای را دیگر مردم از ما نخواهند پذیرفت و این وظیفه ای بر دوش تمامی ماست، هیچ بهانه ای برای عدم موفقیت وجود ندارد و ما همه ملزم به کارآمدی و پاسخگویی در مقابل مردم، مقام معظم رهبری و پیشگاه خداوند هستیم. ما مکلف به اثبات کارآمدی دین برای جامعه و ایجاد یک زندگی خوب با اولویت محرومان هستیم و باید آن را محقق کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ما مکلف هستیم با کارآمدی و پاسخگویی بتوانیم ثبات اقتصادی، امید و نشاط را در جامعه افزایش دهیم. روشن است که بار اصلی این مسئولیت برعهده دولت محترم در آینده بوده زیرا اساس ظرفیت های کشور در اختیار قوه مجریه است، همچنین باید اعلام کرد که دو قوای دیگر باید این فعالیت ها را تکمیل کرده و همکاری، هم افزایی و همدلی در این میان  نقش کلیدی دارد.

قالیباف گفت: امروز باید این همدلی، همکاری و هم افزایی نه تنها در حد سه قوه بلکه آثار آن باید تا آخرین رده های سطوح مسئولیتی و در ارتباطی عمیق و وثیق با مردم، مردمی سازی، شفاف سازی و هوشمندسازی همه این سیستم ها برای آن کارآمدی و پاسخگویی دیده شود.

وی تصریح کرد: امروز حاشیه روی، حاشیه سازی و فاصله گرفتن از دغدغه های مردم گناه نابخشودنی است و بدون شک کام مردم ما را تلخ خواهد کرد و مردم هرگز این موضوع را از ما قبول نخواهند کرد.

وی افزود: البته این موضوع بدان معنا نیست که به استقلال قوا توجهی نشود و در جلسات کارشناسی و بررسی های تخصصی اختلاف سلیقه نباشد و یا وجود نداشته باشد بلکه استقلال قوا در قانون اساسی ذکر شده و همه مکلف به رعایت آن هستند، وجود اختلاف سلیقه در بررسی های کارشناسی یک موضوع طبیعی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: موضوع مهم این است که تعاملات بین قوا با تدبیر و همدلی به خروجی های یکپارچه به نفع مردم متنهی شود و ما رضایت خداوند و مردم را در عمل خدمت به ملت با تمام وجود حس کرده و آن ها نیز آن را ببینند.

قالیباف اظهار کرد: ما باید به سنت‌های الهی باور و ایمان داشته باشیم، هدف‌ها و نیت‌های ما برای خدا و به نفع مردم باشد. جنس کارهای ما از جنس کارهای جهادی و پرتلاش بوده و هم خوب کار کنیم و هم کار خوب انجام دهیم که اثربخشی آن در جامعه قابل دیدن باشد و مشروعیت واقعی همه ما مسئولان نظام وابسته به نقش ما در زمینه عدالت و عدالت گستری است.

وی در پایان تأکید کرد: امیدوارم در این مسیر حرکت کنیم و گام دوم، جوانگرایی و انقلابی‌گری هم در همین چارچوب تعریف می‌شود که در این مسیر گام‌های جدی برداریم و بتوانیم با تلاش همه مسئولان و دعای مردم انجام وظیفه کنیم.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات