چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

??بخاطر مردم هرمشقتی را می پذیریم

??بخاطر مردم هرمشقتی را می پذیریم

? اندیشکده آمریکایی رند در کتابی به نام جنگ های شبکه ای می نویسد: «در جنگ های فردا برنده کسی نیست که بمب دارد بلکه کسی پیروز است که بهترین روایت را دارد 》. جنگی که پیروزی بدون استفاده از سلاح نظامی را به همراه خود می آورد اینجا سلاحش تولید محتوا است، این همان جنگ ایده ها یا روایت ها است که در سند استراتژی پنتاگون در ۲۰۱۲ به آن اشاره شده است.
?برای درک این مفهوم که ابزار در این جنگ اراده ها چیست به مطلبی از روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز اشاره می کنیم که در تحلیل خود نوشت :
“مهم ترین ابزار آمریکا در زرادخانه خود به منظور حصول اطمینان از انتقال مسالمت آمیز به یک نظم سیاسی جدید در ایران، رسانه است.”
( https://fa.shafaqna.com/news/613218 )
?در اینجا منظور این نیست که فعلا به بحث رسانه و کارکرد آن در مبحث #سواد_رسانه بپردازیم مبحث کلی تر، نوع نگاه جریان سلطه و دست آخر #جریان_تحریف به عنوان شبکه همکار آن در داخل کشور هست که چگونه از این وسیله در راستای مقاصد خود استفاده می کنند .
?دریک جمله کوتاه باید گفت دلیل هژمونی غرب خصوصاً آمریکا به عنوان نماد تمدنی آن هیچ گاه عده و عُده نظامی نبوده، بلکه رسانه جلو دار این قدرت بوده و تعبیر “رسانه وسلطه” برای درک بهتر آن کمک بهتری خواهد کرد . جریان لیبرال سرمایه دار و اکنون نئولیبرالهای جهانی و داخلی برای پیشبرد اهداف خود از ابزار رسانه بهترین بهره برداری را انجام می دهند و اگر دلسوزان واقعی این مرز و بوم و انقلاب نتوانند شناخت کافی از این پدیده داشته باشند قطعاً در این نبرد اراده ها شکست خواهند خورد .

? بستری که امروزه باعث گسترش رسانه های اجتماعی شده فضای #سایبر هست که به اشتباه در کشور ما به آن فضای مجازی می گویند ، در یک ترجمه تحت الفظی، سایبر یعنی کنترل و قدرت های جهانی درصدد دیجیتالی کردن جهان در بستر همین فضای سایبر هستند تا قدرت سیطره خود را بیش از پیش محکم تر کنند .که وقت مفصل تری را می طلبد .
?نگاه صرفاً تکنیکی و نداشتن نگاه راهبردی ( استراتژیک) به رسانه و عدم درک واقعیت های موجود برخی از مدیران را در دهه ۶۰ نگاه داشته و در برخی موارد مانع از گفتن بسیاری از حقایق و واقعیت ها موجود توسط رسانه های داخلی شده که دلیل اصلی آن هم همان موضوع تفکر لیبرالی حاکم بر برخی از آنها است که عادت کرده با بی تدبیری و گاه تصمیم گیری در پارادیم تفکر سرمایه داری منافع عده ای را تامین کرده که خود به خود اعتراضاتی سر بر می آورد و برای اینکه فلش ها به سمت آنها نشانه گیری نشود با استفاده از ابزار زور و به بهانه اینکه انتشار این اخبار باعث سوء استفاده ضدانقلاب می شود دست آویزی شده تا اعتماد عمومی به رسانه های داخلی کاهش یافته و باعث شده مردم رو به سوی رسانه های معاند بی آورند .

?باید پذیرفت دشمن کارش دشمنی است ولی این نباید باعث شود بر ضعف ها سرپوش بگذاریم تا از این مسیر معبری باز کنیم برای رسانه های معاند تا با مخلوط کردن راست ودروغ ،مطالبی را آنطور که می خواهند روایت کنند در واقع :
《 کَلِمَهُ حَقٍّ یُرادُ بِها باطِلٌ 》کلمه حقی که هدفی باطل به دنبال آن است بله اگر درست روایت نکنیم همین اتفاق خواهد افتاد و حالا برای اقناع افکار عمومی به چکنم ، چکنم روی بیاوریم ، باید پذیرفت روایت اول از اهمیت بالای برخوردار است .

? اینجا نباید به کسی بر بخورد، این مطلب از منظر کارشناسی ارائه می شود در اینجا اگر تصمیمات اتخاذ شده اصولی و از روی تدبیر و حساب شده است که نباید از طرح آن ترسید و اتفاقاً باید با تمام وجود کمک کرد تا هم مردم اقناع شده و هم به سرمایه گذار در طرح های اقتصادی کمک کرد تا با امنیت بهتری کار را به پیش ببرد ولی اگر مساله بی تدبیری و یا خدای نکرده خطایی است که در روند کار وجود داشته سر پوش گذاشتن بر آن در دنیای که نظریه ” کلبه دیجتال ” در آن مطرح هست نمی توان همانند جوامع توتالیتر با آن برخورد کرد .

?اگر اجازه ندهیم مردم حرف واعتراض مسالمت آمیز خود را بزنند و مسئولان به خواسته آنان توجه نکنند و فریادشان را نشنوند این انتظار نابجایی است که توقع داشته باشیم لاشخورهای رسانه ای جریان سلطه وتحریف دست بکار نشده وخود را به عنوان ناجی مردم جا نزنند و بر اعتراضات سوار نشوند ؟؟؟

?در اکثر اعتراضات مردم ، مانند همین اعتراض چند روز اخیر مردم نیوان، در دست آنها تمثال امامین انقلاب و شهید حاج قاسم سلیمانی رامشاهده می کنیم ، مفهوم این حرکت چیست ؟ مردم می گویند ما اصل انقلاب و نظام را قبول داریم ، ما ارادت قلبی به امامین انقلاب وشهداء داریم وحتی حاضریم جان خود را فدا کنیم ولی به سوء تدبیرها اعتراض داریم و اتفاقاً توده مردم متوجه شده اند که سیاستهای اقتصادی غلطی که باعث بروز بسیاری از نارضایتی ها شده خلاف فرامین امام راحل (ره) و حضرت امام خامنه ای (حفظه الله) در نگاه به اقتصاد درون پایه و مقاومتی بوده و دقیقاً مطابق سیاست نسخه های نهاد های بین المللی چون بانک جهانی وصندوق بین المللی پول است .

?اگر ملاک این اعتراضات را بهره برداری و سو استفاده ضد انقلاب قلمداد کنیم پس برای جلوی گیری از سوء استفاده آنها، قوه قضائیه دادگاههای مفسدین اقتصادی را علنی برگزار نمی کرد و یا باحدت وشدت با رسانه ها برخورد می کرد که چرا اخبار مربوطه را منتشر می کنید . و این اصلا مغایر دفاع آیت الله رئیسی از افشاء کنندگان فساد است بطوریکه آیت‌الله رئیسی در دیدار با دانشجویان تصریح کرد از” گزارشات مردمی” پیرامون فساد حمایت می‌کنیم و مخبرین و کسانی را که خبر از فساد دهند، مورد تشویق قرار می‌دهیم. ما این موضوع را به صورت قانونمند دنبال می‌کنیم تا سازوکار آن فراهم شود.

?باتوجه به طرح موارد فوق باید پذیرفت نباید اجازه داده عده ای با بی تدبیری خود و یا احیاناً پرکردن جیب خود و هم قطاران خود برای نظام وانقلاب هزینه درست کنند وآنگاه بواسطه موقعیت وپستی که پای آن خون هزاران نفر ریخته شده و به امانت به دست آنها سپرده شده برای مردم شاخ وشانه بکشند.

? کوتاه سخن آنکه طراحی نظام سلطه امروز بر پایه جنگ هیبریدی با محوریت جنگ روایت ها در قالب یک جنگ شناختی (Cognitive warfare) پیچیده به عنوان ابزار راهبردی جریان تحریف قرار گرفته و تحریف با هدف نا امیدسازی و سیاه نمایی از کارآمدی نظام اسلامی در افکار عمومی و قرار دادن مردم در مقابل نظام اسلامی عمل می کند خواب پریشان و آشفته ای که با هوشیاری و درایت و بیداری امام جامعه و اطاعت پذیری مردم با بصیرت و ولایی هرگز تعبیر نخواهد شد و از همین رو است که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی عید قربان فرمودند: من به شما بگویم اگر جریان تحریف شکست بخورد جریان تحریم قطعاً شکست خواهد خورد، زیرا که عرصه، عرصه جنگ اراده ها است وقتی جریان تحریف شکست خورد و اراده ملت ایران همچنان قوی و مستحکم باقی بماند قطعاً بر اراده دشمن فائق می آید و پیروز خواهد شد. ان شاالله

? شایسته است مسئولان خصوصاً مسئولان محلی هرچه بیشتر نسبت به تعامل با اهالی رسانه گام برداشته و آنها را موتور حرکت خود تصور کنند ، بطوریکه اگر اقدامات خیرخواهانه و خصوصاً راه گشا در حل مسائل و مشکلات مردم را به درستی اطلاع رسانی کنند و مصائب و موانع را باصداقت با مردم درمیان بگذارند بی شک همراهی مردم را به همراه خود خواهند داشت و بلعکس اگر شائبه ای وجود داشته باشد با پنهان کاری و استفاده از تهدید و ارعاب واستفاده از ابزار قانونی و قوه قهریه در زمانی که هرکس با موبایل خود یک رسانه می تواند باشد راه به جایی نخواهد برد و بر مشکلات خواهد افزود.
صادق باشیم ، همراه مردم و پیرو خون شهداء .
ما در گام دوم انقلاب باعهدی که با انقلاب، شهداء، امامین انقلاب و مردم بستیم پایبندیم و هرمشقتی را خواهیم پذیرفت .

محمد ولایتی

 

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 122186 و در روز جمعه 25 مهر 1399 ساعت ۰۰:۱۷:۲۵
2024 copyright.