چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

سامسونگ در پی ساخت یک گوشی بدون حاشیه به تمام معناست

به گزارش خبرگزاری بیان  به نظر می‌رسد که ساخت گوشی‌های هوشمندی که تماما از نمایشگر ساخته شده باشند، موضوعیست که این روزها بسیاری از برندهای بزرگ به دنبالش هستند. منظورمان گوشی‌هایی است که در قسمت جلوی بدنه نه بریدگی نمایشگر دارند نه حاشیه و نه حتی حفره‌ای برای قرار گرفتن دوربین سلفی؛ حتی دوربین سلفی بیرون جهنده هم مد نظر نیست.

ظاهرا سامسونگ یکی از نخستین شرکت‌هایی است که رسیدن به این هدف را در اولویت‌های خود قرار داده است. به گزارش مای درایورز، یکی از رسانه‌های کره‌ جنوبی سامسونگ این روزها مشغول کار روی یک گوشی است که در قسمت جلوی بدنه «تماما از نمایشگر» ساخته شده باشد. برای رسیدن به این هدف، احتمالا لازم است که سامسونگ دوربین را درست مثل حسگر اثر انگشت درون نمایشگر تعبیه کند.

تنها در این صورت است که شرکت کره‌ای می‌تواند ادعای نسبت نمایشگر به بدنه 100 درصد را عملی سازد، بدون آنکه احتیاجی به قرار دادن دوربین سلفی بیرون جهنده روی بدنه دیوایس داشته باشد که به اعتقاد برخی تکنولوژی چندان خوشایندی نیست و احتمال آسیب دیدن دوربین را بالا می‌برد.

این نخستین باری نیست که در خصوص دوربین‌های تعبیه شده در دل نمایشگر خبری منتشر می‌شود. سامسونگ با قرار دادن حفره دوربین روی نمایشگر پرچمدار جدیدش «گلکسی اس 10» یکی از پیشگامان دستیابی به این هدف بوده و حالا در قدم بعدی می‌خواهد این حفره را هم به طور کامل از روی نمایشگر حذف نماید.

با این وجود شرکت کره‌ای هنوز جزئیاتی از این که چه موقع می‌توانیم اولین گوشی بدون حاشیه نمایشگر واقعی را ببینیم را در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است. اما پیش‌بینی می‌شود که این موضوع زودتر از سال 2020 اتفاق نیفتد، چرا که در صورت تصمیم بر معرفی این تکنولوژی در سال 2019 یقینا گلکسی نوت 10، پرچمدار بعدی این شرکت بهترین نامزد ممکن به شمار می‌آمد.

نکته مسلم اینجاست که در صورت به تحقق پیوستن این موضوع احتمالا اولین گوشی‌هایی که دوربین زیر نمایشگر آن‌ها تعبیه شده در عملکرد فنی با مشکلاتی روبرو خواهند بود، همانطور که حسگرهای تعبیه شده زیر نمایشگر هنوز از نظر سرعت واکنش‌دهی با حسگرهای قدیمی‌تر قابل قیاس نیستند.

دیجیاتو/

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 120844 و در روز دوشنبه 16 اردیبهشت 1398 ساعت ۱۵:۴۵:۵۴
2024 copyright.