چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

برخورد چهره‌های سینمایی با «رحمان ۱۴۰۰» قانون‌گریزی است/ برخی سینما‌گران خواهان ولنگاری هستند

به گزارش خبرگزاری بیان؛ سعید الهی که در برنامه هفتگی «شهر فرنگ» با موضوع نظارت در سینما در برابر سعید خانی مدیر پخش و تهیه‌کننده برخی آثار عبدالرضا کاهانی سخن می‌گفت با توجه به لغو پروانه نمایش فیلم سینمایی «رحمان 1400» به دلیل تخلف از ماده 1 آیین‌نامه شورای پروانه نمایش مصوب هیأت وزیران گفت: متأسفانه ظرف روزهای اخیر مشاهده شده است که برخی چهره‌های سینمایی به جای قانون‌مداری که ملاک عمل همگان است در مسیر قانون‌گریزی قرارگرفته و وزارت ارشاد را بخاطر این اقدام تحسین‌آمیز مورد سؤال قرار داده‌اند.

وی با توجه به سخنان سعید خانی که موافق ادامه نمایش این فیلم در سینماها بود افزود: با چه استدلالی سعی بر ترویج بی‌قانونی دارید؟ فیلمی که بر خلاف اصلاحیه وزارت ارشاد به عنوان نماینده رسمی دولت و حاکمیت  و مجوز صادره رفتار کرده و نسخه  باب میل کارگردان و تهیه‌کننده با صحنه‌های غیراخلاقی و سخیف آن نمایش داده شده است باید زودتر از اینها از پرده نمایش کنار کشیده می‌شد.

این مدرس دانشگاه گفت: کنترل و نظارت از ارکان اصلی فرایند مدیریت سینماست و چنانچه امکان نظارت میدانی در سینماها نیست حداقل انتظار می‌رود مدیران سینمایی مانند این برخورد رفتاری مقتدرانه در برابر تخلفات از خود نشان دهند.

وی در پاسخ به میزان فروش و استقبال مردم از این فیلم گفت: محتوای بسیاری از آثار با تفکرات و اندیشه طیف وسیعی از جامعه همخوانی ندارد ولی متأسفانه سازندگان این دسته از آثار با توجه به ذائقه بخشی از مردم که اتفاقاً در مسیر رشد و تعالی فرهنگی نیازمند همیاری اهالی فرهنگ و هنر هستند مبادرت به تولید فیلم‌هایی می‌کنند که فراتر از شوخی برخی رفتارها جنسی نیز در آنها گنجانده می‌شود.

الهی خاطرنشان کرد: نظارت وظیفه مقایسه بایدها با هست‌ها و مطلوب‌ها با موجودها را دارد تا از این طریق نقاط قوت و محاسن یک فعالین یا محصول استحراج شود اما می‌بینیم که برخی محدود از سینماگران متأسفانه خواهان رهاشدگی، بلاتکلیفی و به تعبیر دقیق‌تر ولنگاری در حوزه حرفه‌ای خود هستند.

وی ادامه داد: وظیفه همگان ارتقای سطح فرهنگی جامعه است و برخورد با تخلفات در این حوزه اگر موانعی دارد باید با درایت مدیران و پرهیز از انفعالات موجود حل و فصل شود.

وی پیشنهاد داد: با فعال کردن سایر نهادهای فرهنگی و با توجه به رشد تکنولوژی در عصر دیجیتال و سرعت تولید و انتشار محصولات تصویری از جمله سینما مراجع ارشد فرهنگی با پیشنهادات سازمان سینمایی کشور ضمن توسعه تعاملات و برگزاری جلسات توجیهی با سینماگران و تهیه‌کنندگان نسب به نظارت فردی و تقویت خودکنترلی در بین آحاد مخاطبان اقدام کنند.

منبع: فارس

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 120596 و در روز جمعه 30 فروردین 1398 ساعت ۰۷:۲۱:۱۲
2024 copyright.