امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۷/۰۶/۲۴
کد خبر : 118115
چاپ خبر :
گروه سیاسی پایگاه خبری بیان

تضعیف کنندگان جایگاه امام جمعه در شهرستان چه منفعتی می برند ؟

متاسفانه پس از گذشت یک هفته از خبر استعفای امام جمعه گلپایگان جریانات و افراد آلوده که همواره از تحکیم این جایگاه از زمانهای گذشته تا بحال هراسان بوده اند عرصه را برای اعمال و افکار ناجوانمردانه و حقیر خود گشاد دیده واز هیچ کاری دریغ نورزیدند ،در این بین نقش برخی پستو نشینان که همواره در مواقع حساس با عث تضعیف حرکت انقلاب در شهرستان شده اند بی تاثیر نیست

به گزارش خبرگزاری بیان نماز جمعه هم‌مرکز عبادت و هم‌مرکز آگاهى معنوى و سیاسى است که این آگاهى موجب نلغزیدن، راه کج نکردن و به‌زانو درنیامدن یک ملت است. این جایگاه در اسلام چنان اهمیت دارد که در روایات به قول نبی اکرم (ص) آمده که نماز جمعه حج مستمندان،سبب آمرزش گناهان و سبک شمردن آن سبب بی برکتی در کارها می شود.
بمب‌گذاری‌ها در نماز جمعه‌های اوایل انقلاب و ترور ائمه جمعه از اقداماتی بود که دشمنان از اوایل انقلاب بر آن تأکید داشتند اما باگذشت زمان نقش موثر این نهاد برآمده از متن اسلام و انقلاب جایگاه خود را باز کرد نوع مواجهه با آنرا تغییر دادند در این دوران که دشمنان ایران اسلامی تمام عیار پا به میدان گذاشته و تلاش دارند با استفاده از نفوذی های خود مردم را مقابل حاکمیت و دولت قرار دهند و خود را مطالبه گر نشان داده و اهداف خود را دنبال کنند ائمه جمعه با درک درست از شرایط زمان ضمن تآکید بر حمایت از دولت و تقبیح بی تدبیریها با دادن راهکارهای مناسب سعی دارند تا نگذارند نوع مطالبه صحیح عدالت خواهی و تنگی معیشت مردم که بیشتر سوء تدبیر داخلی دارد از مسیر صحیح منحرف شود ولی برخی سعی بر شبه افکنی و جناحی نشان دادن این جایگاه دارند. تا ضمن تضعیف این جایگاه مردم را از خیر خواهان واقعی خود گمراه نمایند و هم به خواست خود که تضعیف انقلاب است برستد. امام جمعه مطلوب از دیدگاه این جریان شخصی است که فقط از دین و دینداری و رفتار انفرادی و پرهیز از روشنگری و بصیرت افزائی صحبت کند و درکنار آنهم هیچ کاری به سوء تدبیرها و بی عدالتی ها و مفاسد نداشته باشد. در واقع این افراد که هم از پول کثیف و هم از رسانه های مواجب بگیر برخوردارند به دلیل لقمه های حرام دچار قلوب مریضی هستند و شنیدن صدای حق برای آنان ثقیل است سعی بر تقلیل و تضعیف جایگاه نماز جمعه دارند .
? نماز جمعه قبل از هر چیز یک عبادت بزرگ دست جمعی است و اثر عمومی عبادات را که تلطیف روح و جان و شستن دل از آلودگیهای گناه و زدودن زنگار معصیت از قلب می‌باشد در بر دارد به خصوص این که مقدمتاً دو خطبه دارد که مشتمل بر انواع مواعظ و ‌اندرزها و امر به تقوی و پرهیزگاری است. و اما از نظر اجتماعی و سیاسی یک کنگره‌ عظیم هفتگی است که بعد از کنگره‌ سالانه حج، بزرگترین کنگره‌ اسلامی می‌باشد و به همین دلیل در روایتی که قبلاً از پیغمبر اکرم (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) نقل کردیم آمده بود که جمعه حج کسانی است که قادر به شرکت در مراسم حج نیستند.
? در حقیقت اسلام به سه اجتماع بزرگ اهمیت می‌دهد: اجتماعات روزانه که در نماز جماعت حاصل می‌شود. اجتماعی هفتگی که در مراسم نماز جمعه است. و اجتماع حج که در کنار خانه‌ خدا هر سال یک بار انجام می‌گیرد، نقش نماز جمعه در این میان بسیار مهم است به خصوص این که یکی از برنامه‌های خطیب در خطبه نماز جمعه ذکر مسائل مهم سیاسی و اجتماعی و اقتصادی است و به این ترتیب این اجتماع عظیم و پرشکوه می‌تواند منشاء برکات زیادی شود، همانگونه که حرکت عظیم حج فقط عبادی نیست و ابتکار امام راحل (ره) در برگزاری مراسم برائت از مشرکین خواب از سر استکبار و عوامل مزدورش ربود همانگونه نیز ایادی استکبار و مزدوران داخلی با وجه سیاسی نماز جمعه مشکل دارند و به همین دلیل آنرا در حد یک جایگاه سیاسی برای یک تفکر سیاسی تقلیل می دهند .
?? از برکات نمازجمعه

الف: آگاهی بخشیدن به مردم در زمینه‌ معارف اسلام و رویدادهای مهم اجتماعی و سیاسی.
ب: ایجاد همبستگی و انسجام هر چه بیشتر در میان صفوف مسلمین به گونه‌ای که دشمنان را به وحشت افکند و پشت آنها را بلرزاند.
ج: تجدید روح دینی و نشاط معنوی برای توده‌ مسلمانان است.
د: جلب همکاری برای حل مشکلات عمومی.
? به همین دلیل همیشه دشمنان اسلام و جریانات سیاسی آلوده از یک نماز جمعه جامع الشرایط که دستورهای اسلامی دقیقاً در آن رعایت شود بیم داشته‌اند. انقلاب اسلامی با تقویت جایگاه نماز جمعه به دنبال تحکیم پایه های اسلام وبرکات یاد شده است .
اما با نهایت تاسف این مراسم عبادی ـ سیاسی که می‌تواند مبداء حرکت عظیمی در جامعه گردد به خاطر زیاده خواهی و فساد برخی جریانات و افراد آلوده تضعیف می شود و بیشتر به دنبال مراسمی تشریفاتی و نمایشی هستند.

متاسفانه پس از گذشت یک هفته از خبر استعفای امام جمعه گلپایگان جریانات و افراد آلوده که همواره از تحکیم این جایگاه از زمانهای گذشته تا بحال هراسان بوده اند به توهین ها و تحقیرهای خود افزوده و ضمن سرزنش متدینین بر حمایت از این جایگاه مهم ماهیت خود را بر ملا کرده و عرصه را برای اعمال و افکار ناجوانمردانه و حقیر خود گشاد دیده واز هیچ کاری دریغ نورزیدند ،در این بین نقش برخی پستو نشینان که همواره در مواقع حساس با عث تضعیف حرکت انقلاب در شهرستان شده اند در این ماجرا بی تاثیر نیست .افرادی که بجای نزدیک شدن به نخبگان و دلسوزان واقعی و انقلابی فقط به دلیل سفره داری وزبان بازی برخی افراد که مانند توپ هر بار در اختیار یک نفر هستند قشر واقعی ودلسوز شهر را کنار زده و ندیدند. افرادی که بجای پیدا کردن و بهاء دادن به جوانان نخبه و خوش فکر انقلابی همچنان ترجیح می دهند فقط خود و افکار خود را ببینند چرا؟چون جوان انقلابی و یک فرد دلسوز انقلابی توان پهن کردن سفر ه رنگارنگ ندارد !چون پاک زندگی کرده و به غیر از ولایت و خط و مشی اهداف انقلاب کدخدا مسلکی را نمی پسندد!چاپلوسی را ناپسند می داند و زبان بازی بلد نیست و مقهور مقام و قدرت نیز نمی شود.درست هنگامی که حرکت اصیل انقلابی در شهر در حال شکل گیری بود باید این اتفاق نامبارک رخ می داد که امام جمعه محترم را وادار به استعفاءکرد .وقتی فرمانده و سربازی را به میدان جنگ می فرستیم نمی شود اختیار تفکر و فرماندهی را از او گرفت و در مواجهه با دشمن در اتاق شیشه ای دستور داد. همیشه آن چیزی که در خط مقدم جبهه با آنچیزی که فرماندهان در اتاق خود بر اساس اخبار بدست می آورند تفاوت فاحش دارد مگر اینکه فرماندهان خود از نزدیک میدان نبرد را لمس کنند. بهر حال این اتفاق تلخ اگر فکر مناسبی برای آن در نظر گرفته نشود چه ایشان بماند و چه هربزرگوار دیگری جایگزین شود وقتی تضعیف شده بماند نقش محوری خود را نخواهد داشت و به یک جایگاه تشریفاتی مطابق میل سیاست بازان خناس مبدل خواهد شد.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات