امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۷/۰۶/۲۲
کد خبر : 117905
چاپ خبر :

پیام رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج  در سال 97 با شعار وحدت،ایستادگی و پیشرفت

لازمه تشکیل بسیج در آغازین روزهای انقلاب اسلامی به دستور معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) صورت گرفت؛ آن زمانی که  دشمن با هدف براندازی نهال نوپای انقلاب در نقطه نقطه کشورمان آشوب و نا آرامی ایجاد کرد

بسمه تعالی

پیام رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج  در سال 97 با شعار وحدت،ایستادگی و پیشرفت

بسیج یعنی نیروی توانمند کشور برای همه میدان ها
حضرت امام خامنه ای مدظله العالی

لازمه تشکیل بسیج در آغازین روزهای انقلاب اسلامی به دستور معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) صورت گرفت؛ آن زمانی که  دشمن با هدف براندازی نهال نوپای انقلاب در نقطه نقطه کشورمان آشوب و نا آرامی ایجاد کرد .و این موضوع تاجایی پیش رفت که پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران،تهدیدهای دشمن آشکار شد و ایران اسلامی را در شرایط رویایی با یک دشمن زخم خورده قرارداد.

در چنین شرایطی وجود نیروی بصیر،انقلابی،توانمند و دارای مهارت رزمی، لازمه دفاع از کیان انقلاب بود.و این نیروی ولایی اولین آزمون خود را در جنگ تحمیلی سر فراز پشت سر گذاشت و البته فصل جدید رویش این نهاد مقدس،در عرصه بازسازی و نوسازی کشور پس از جنگ  تحمیلی آشکار شد  که البته در آن سالها،برخی زمزمه ها از بلندگوهای رسانه ای آمریکایی و زخم خوردگان از انقلاب، عافیت طلبان و متأثران از رسانه های غربی و غرض ورزان ومنفعت طلبان ،با هدف برچیده شدن بسیج، به گوش می رسید.

دیده بان بصیر انقلاب،حضرت امام خامنه ای در  پاسخ به این یاوه گوییها فرمودند:« خیلی‌ها می‌خواستند بعد از تمام شدن جنگ، چنین وانمود کنند که بسیج تمام شد. این، یک تلقین شیطانی بود که شاید دست‌های دشمن هم در آن بی‌تأثیر نبود. اما من عرض می‌کنم که بسیج تمام شدنی نیست. بسیج باید روز به ‌روز توسعه پیدا کند و قوی شود. روحیه‌ی بسیجی و معرفت بسیجی باید فراگیر شود، تا این کشور بتواند بار سنگینی را که بر دوش دارد – که همان بار هدایت الهی و سعادت انسان‌هاست – به سر منزل برساند…»

اما مهمتر آن است که بسیج یک تفکر بنیادین است و می بایست تفکر پویای  بسیج در جامعه جریان پیدا کند و البته این همان تفکر انقلاب اسلامی است که در سه اصل به هم پیوسته یعنی در یک  انسان مومنِ متخصصِ پا به رکاب خلاصه می شود یعنی همان عمل به هنگام و به اندازه و توأم با اخلاص که توصیه مکرر امامین انقلاب خطاب به بسیجیان و مردم شریف ایران اسلامی است.یعنی مضمون هرآنکه قلبش برای تعالی و اعتلای نظام بتپد او نیز بسیجی است حتی اگر بسیجی شناسنامه ای نباشد.

و اما این اندیشه که برخی بسیج را عضو جناح های مختلف بدانند یک اشتباه بزرگ و محاسباتی است، چرا که بسیج خود جریانی خروشان است به سمت اهداف  متعالی انقلاب و این راهبرد بسیج است که برخی آن را درک نکرده و به آن واقف نیستند.

امروز این جریان پویا نه تنها در بخش های نظامی بلکه در بخش های علمی،صنعتی ،پزشکی،فرهنگی ،سیاسی و اقتصادی بنا به نیاز جامعه و در راستای پیشبرد اهداف نظام اسلامی و صیانت از دستاوردهای انقلاب در صحنه عمل برگ های زرینی را بر تارک تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی نقش زده است.

تفکر بسیجی نشأت گرفته از فرهنگ ظلم ستیز عاشوراست و استکبارستیزی جزء تفکیک ناپذیر بسیج است و امام راحل عظیم الشأن که خود افتخار به بسیجی بودن را در پرونده مبارزات خود دارد یکی از بزرگترین پیشتازان جبهه حق علیه باطل در عصر حاضر است.

شجره طیبه بسیج افتخار دارد که در صف ولایتمداران و دوستداران نظام با تأسی از مکتب انسان ساز عاشورا ،الگوسازی جهانی برای ایجاد تشکل های مردمی  در کشورهای مختلف در راستای صدور انقلاب  صورت داده است و این مهم توانسته قسمت عمده ای از نقشه های دشمنان را در منطقه خنثی نماید.

تقارن هفته دفاع مقدس و عاشورای حسینی در امسال، خواب شیطانی مثلث شوم فتنه را پریشان خواهد ساخت و نقشه های پوشالی اتاق فکرهای آمریکا و ایادی مزدور آن را نقش بر آب خواهد کرد.دشمنان بدانند که انقلاب اسلامی در آستانه چهلمین سالگرد  خود ،مستحکم تر و شکوفاتر از دیروز به  راه خود ادامه خواهد داد و این مهم نیز جز با وحدت و استقامت حاصل نخواهد شد که نتیجه این دو، پیشرفت و تعالی نظام را به دنبال خواهد داشت. که البته لازمه هایی دارد که به این شرح است:

-عدم ترس و هراس از تهدیدهای پوشالی دشمنان خارجی مخصوصاً آمریکا و رژیم صهیونیستی

2-پیوند  مستحکم میان مردم و مسئولین در راستای گذر از مشکلات و معضلات کشور

3- عمل به هنگام و به اندازه در راستای تثبیت مبانی فکری و اعتقادی انقلاب

4-توجه به توان داخلی در راستای برون رفت از مشکلات و قطع امید کردن از کدخدا و توکل بر خدا

5-استفاده مسئولین از ابرظرفیت های بسیج در راستای برون رفت از مشکلات و بحران ها و با هدف خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن

6-دوری از یأس و نامیدی برای گذر از گردنه های سخت فشارهای سه گانه اقتصادی، روانی و عملی دشمن

7- تاکید بر مولفه های قدرت و اقتدار نظام همچون، پشتوانه مردمی، صنعت هسته‌ای، سامانه های دفاعی و  موشکی و موقعیت ممتاز منطقه‌ای جمهوری اسلامی با  هدف ناامید کردن دشمن از حربه تحریم و فشار

8-قدردانی از خداوند متعال به خاطر نعمت های بزرگ نظام اسلامی همچون رهبری حکیم و دشمن‌شناس، که نقشه‌های دشمنان را دقیق و به موقع برای امت خود افشا کرده و  راه مقابله با آن را هم بیان می‌دارد و ملتی بصیر و هشیار که در مواقع نیاز لبیک گوی ولایت هستندو خنثی کننده توطئه های دشمن

براساس آنچه برشمردیم،وعده خداوند محقق خواهد شد که «هذا ماوعدنا الله و رسوله» که هنگامه فتح و ظفر نزدیک است هر چند خرمشهرها در پیش باشد.

والسلام علی من اتبع الهدی

21 شهریور 1397

رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج سپاهیان حضرت محمد رسول الله 2

ناحیه مقاومت بسیج سپاه گلپایگان

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات