امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۷/۰۶/۰۳
کد خبر : 117554
چاپ خبر :

چرا حساب شبکه‌های بین‌المللی رسانه‌ملی را مسدود کردند؟

معاونت برون مرزی در بیانیه‌ای علت مسدود شدن حساب شبکه‌های فعال و پرطرفدار در برخی از شبکه‌های اجتماعی، واکنش به روشنگری‌ها در ارائه خبرها و گزارش‌های صحیح و دقیق از اتفاقات و رویدادهای خبری در جهان دانست.

به گزارش خبرگزاری بیان  معاونت برون مرزی سازمان صدا و سیما در بیانیه‌ای با اعتراض به مسدود شدن حساب برخی از شبکه‌های بین المللی این معاونت در شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک، توییتر، یوتیوب و گوگل پلاس آن را نشانه اثرگذاری این شبکه‌ها در فضای رسانه‌ای جهانی دانست.

معاونت برون مرزی در این بیانیه علت مسدود ساختن حساب این شبکه‌های فعال و پر طرفدار در برخی از شبکه‌های اجتماعی را روشنگری و استقلال آنان در ارائه خبرها و گزارش‌های صحیح و دقیق از اتفاقات و رویدادهای خبری در جهان به ویژه در منطقه خاورمیانه ارزیابی کرده و آن را یک سانسور بین‌المللی دانسته است.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«طی روزهای گذشته حساب‌های برخی شبکه‌های برون مرزی رسانه ملی در شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، توییتر، یوتیوب و گوگل پلاس مسدود شده است. در بیانیه منتشر شده از سوی اداره این شبکه‌های اجتماعی علت مسدود‌سازی، گمراه‌سازی این حساب‌ها از طریق انتشار اطلاعات نادرست درباره منشا بارگذاری و انتشار مطالب ذکر شده است.

معاونت برون مرزی صدا و سیما ضمن تقبیح و محکوم کردن این اقدام آن را مصداق بارز سانسور و جلوگیری از انتشار حقایق و دیدگاه‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی جهانی می‌داند. مسدودسازی رسانه‌های مستقل در نتیجه تصمیمی اداری توسط اداره شبکه‌های اجتماعی یادشده یا متأثر از فشارهای بیرونی صاحبان ثروت و قدرت سیاسی و امنیتی در ایالات متحده آمریکا یا متحدان آن، در هر حال یک افتضاح سیاسی و رسانه ای است که در عصر ارتباطات و آزادی رسانه ها رخ می‌دهد.

رسانه‌های مستقلی چون پرس‌تی‌وی، هیسپان‌تی‌وی، العالم، سحر، الکوثر و… جز انتشار واقعیت‌هایی که دولت آمریکا و متحدانش علاقه‌ای به انتشار آن ندارند، جرم دیگری مرتکب نشده‌اند که مستحق مسدودسازی و بسته شدن باشند. جرم شبکه هیسپان‌تی‌وی که با بیش از نیم میلیون نفر دنبال کننده در یوتیوب هویتی کاملاً آشکار و اعلام شده دارد، نه گمراه‌سازی، بلکه افشای جنایات رژیم صهیونیستی و اربابان آن و به تصویر کشیدن جنایاتی است که علیه بشریت در فلسطین و یمن و مناطق دیگر جهان می‌شود. جرم شبکه‌ای شناخته شده مانند العالم که سال‌ها است در مسیر افشای توطئه‌های دشمنان ملت‌های منطقه از سوریه گرفته تا عراق و بحرین و لبنان و فلسطین و… پیشتازی می‌کند، نه اطلاعات نادرست که عریان ساختن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کودک کشی رژیم سعودی در یمن است.

جرم شبکه پرس‌تی‌وی مقابله با گمراه‌سازی افکار عمومی غرب و خنثی‌سازی نقشه‌های سیاسی و تبلیغاتی آمریکا و متحدانش در اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی دروغین است نه آنچه در بیانیه فیس بوک تحت عنوان اقدامات گمراه کننده،ادعا شده است .

اقدامات چند روز اخیر صاحبان سازمان‌های شبکه های اجتماعی جهانی چون فیس بوک و یوتیوب و توییتر و … در خفه کردن صدای رسانه‌های مستقل این واقعیت را آشکار می‌سازد که گویی شعارهای زیبای آزادی بیان و جریان آزاد اطلاعات تنها زینت المجالس سلطه‌گران جهان است که در سایه آن گروه‌های تروریست و آدمکش‌های حرفه‌ای چون داعش و رژیم های کودک‌کش در منطقه با آسودگی خاطر به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و حقیقی با استفاده از تمامی ظرفیت‌های رسانه‌ای مشغولند و در مقابل رسانه‌های مستقل افشاگر حامی حقوق مظلومان و ستم دیدگان محکوم به خاموشی و سکوت هستند.

معاونت برون مرزی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی بار دیگر با محکومیت مسدودسازی رسانه‌های ایرانی مستقل در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت و تکذیب قاطع ادعای اداره کنندگان آن تاکید می‌کند این رسانه‌ها با سربلندی و افتخار همواره به شعار دفاع از مظلومان و افشای جنایات نظام سلطه و ایادی آن در منطقه و جهان و انعکاس صدای بی‌صدایان در جهان وفادار خواهند ماند و حق اقدامات حقوقی و پیگیری بین‌المللی قانونی علیه اقدام‌کنندگان به ایجاد محدودیت برای رسانه‌های برون مرزی جمهوری اسلامی را محفوظ می‌دانند. این فشارها و محدودسازی‌ها بی‌تردید نشان از تاثیرگذاری قابل توجه رسانه‌های مستقل بر افکار عمومی علیرغم هیاهوی گوش خراش تبلیغات و جریان‌های رسانه‌ای سلطه‌گران مستکبر و هراس آنان از روشن شدن واقعیت‌ها و افشای حقایق دارد و این مسیری است که رسانه‌های برون مرزی جمهوری اسلامی ایران با قدرت و اعتماد به نفس همچون گذشته در آن گام برخواهند داشت.»

منبع: تسنیم

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات