امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۷/۰۱/۱۶
کد خبر : 113420
چاپ خبر :

روایت سردار باقرزاده از آخرین اخبار تفحص/۴۲۰۰شهید تا اتمام پرونده تفحص شهدا

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح گفت: بعد از ۴۰هزار شهیدی که تاکنون پیدا شده، با این ۴هزار شهید که پیدا خواهند شد، می‌توانیم بگوییم توانسته‌ایم بخش اعظمی از شهدا را به کشور بازگردانیم.

به گزارش خبرگزاری بیان؛ سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به روند کار تفحص شهدا گفت: کار تفحص شهدا کار مستمری است. پایان سال گذشته توانستیم 118 شهید را از مناطق عملیاتی جنوب عراق یعنی استان‌های بصره و العماره و جزایر ام‌الرصاص و بوارین، همچنین در منطقه کتیبان (محدوده عملیاتی رمضان) و منطقه زبیدات عراق مربوط به عملیات محرم و تک دشمن در سال 67 به کشور بازگرداندیم. 68 شهید را در جزیره بوارین از منطقه باتلاقی به‌صورت دسته‌جمعی پیدا کردیم.

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام اینکه کار تفحص شهدا با شدت ادامه پیدا کرده است، گفت: کار در داخل خاک ایران چند سالی است که به اتمام رسیده، در 9 جزیره داخل خاک عراق باید کاوش انجام می‌شد که کار 4 جزیره از جمله فاو به اتمام رسیده است. نقاطی وجود دارد که باید بازبینی مجدد شود کما اینکه بسیاری از مناطق را 4 یا 5 بار مجدداً کاوش کرده‌ایم. در جزیره مجنون هنوز کار زیادی داریم و در مناطق عملیاتی والفجر مقدماتی و والفجر1 نیز کارهایی مانده است.

وی افزود: در غرب عراق اخیراً با موافقت وزیر دفاع عراق برای کاوش در منطقه مندلی مجوز گرفته‌ایم و تعدادی از شهدای عملیات مسلم‌بن عقیل و کربلای6 را آنجا پیدا کرده‌ایم که در ماه‌های آینده تعدادی از آن‌ها وارد کشور می‌شوند. به‌دلیل شرایط خاصی که در اقلیم کردستان حاکم شده است، کار تفحص در کردستان عراق فعلاً متوقف شده است تا با هماهنگی دولت مرکزی کار دوباره شروع شود. چیزی حدود 4200 شهید دیگر را می‌بایست کاوش کنیم تا پرونده به اتمام برسد یعنی بعد از 40 هزار شهیدی که تا کنون پیدا شده با این 4 هزار شهید که پیدا خواهند شد، می‌توانیم بگوییم توانسته‌ایم بخش اعظمی از شهدا را به کشور بازگردانیم.

منبع: تسنیم

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات