امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۱۲/۰۹
کد خبر : 111768
چاپ خبر :

۲ جریان فکری و سیاسی از ابتدای پیروزی انقلاب در تعارض بودند/ فتنه‌های احتمالی احمدی‌نژاد ممکن اما بی‌اثر است

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: از نشانه‌های استیصال دشمن در شکست انقلاب اسلامی در منطقه و عرصه بین‌المللی این است که تمرکز خود را روی جریان دومی قرار داده که از ابتدا با جریان انقلابی و مدافع نظام اسلامی در تعارض بوده است.

به گزارش خبرگزاری بیان؛ حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در همایش مسئولان بسیج مداحان کشور و فعالان عرصه ستایشگری اهل‌بیت(ع) با اشاره به رسالت و نقش سازمان بسیج مداحان در افکارعمومی، ظهور و بروز هیئت‌های مذهبی با شکل انقلابی و آرمانی را یکی از فرصت‌های انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: هیئت‌های مذهبی در دهه‌های اخیر نقش خود را در حفظ، تقویت و گسترش باورها و ارزش‌های دینی و حتی در برخی موارد ملی ایران ایفا کرده‌اند.

وی افزود: دشمن با درک این واقعیت مهم تلاش می‌کند با ایجاد انحراف در مسیر حرکت هیئت‌های مذهبی و حملات سازمان یافته آشکار و گاهی پنهان به این پدیده مؤثر آسیب وارد کند.

بسیج مداحان باید پرچمدار مقابله با انحراف و تحریف هیئت‌ها باشد

این استاد دانشگاه تأکید کرد: در چنین شرایطی، سازمان بسیج مداحان رسالت مراقبت از این حوزه را بر عهده دارد و باید به عنوان پرچمدار مقابله با انحراف و تحریف تلاش کند و به عنوان یک نهاد پیشرو در مسیر رشد و ارتقا این فرصت طلایی گام بردارد.

مقدم‌فر به ظهور جریان‌های انحرافی در جامعه مداحی اشاره کرد و گفت: جریان سازمان یافته‌ای که این روزها معروف به تشیع انگلیسی است، تلاش می‌کند تا با نفوذ و تأثیرگذاری، هیئت‌های مذهبی را به انحراف بکشد، به صورتی که حداقل تأثیر آن سکولاریزه کردن هیئت‌های مذهبی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی پس از گذشت 40 سال از پیروزی، هیچگاه  به اندازه امروز مقتدر نبوده است، تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا و مجاهدت‌های رزمندگان به عنوان یک قدرت بزرگ جهانی شناخته می‌شود.

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: دشمنان خارجی برای اینکه پیام انقلاب اسلامی را مهار کنند و جلوی سرعت رشد و گسترش آن را در جهان بگیرند به این نتیجه رسیده‌اند که باید انقلاب اسلامی را در درون کشور درگیر مسائل داخلی خود کنند تا فرصت نفوذ و تأثیرات بیرونی را از آن بگیرند.

مقدم‌فر با اشاره به وجود دو جریان‌ فکری و سیاسی که از ابتدای انقلاب تاکنون در داخل کشور در تعارض بوده‌اند،گفت: از سوی دیگر امروزه در تعارض بیشتری قرار گرفته‌اند.

وی افزود: جریان انقلابی به دنبال پیشرفت و حفظ انقلاب و جریان دوم به دنبال بی‌ثباتی، رکود و براندازی انقلاب است و در این مسیر راهبردهایی مثل ایجاد دو قطبی بین نظام و مردم  را برای تحقق اهداف خود دنبال می‌کنند. آنان می‌خواهند القا کنند که این نظام دیگر کارایی ندارد و نمی‌تواند مشکلات را برطرف کند تا مردم را ناامید کنند.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی با اشاره به نارضایتی‌های اخیر مردم و علل آن خاطرنشان کرد: مردم ناراضی هستند، اما دلیل این نارضایتی فشارهای خارجی مثل تحریم‌ها و همچنین  مدیریت ناکارآمد مدیران اجرایی است.

وی افزود: راهپیمایی دهها میلیونی مردم در 22 بهمن دو پیام اساسی و مهم برای دشمن داشت؛ ابتدا دریافت اشتباه در تحلیل و برآورد اطلاعات خود از مردم ایران در رویگردانی آنان نسبت به انقلاب و در وجه دوم یأس و ناامیدی از ظرفیت‌هایی بود که برای فروپاشی نظام امید بسته بود.

مقدم‌فر در بخش پایانی سخنان خود به تحرکات اخیر احمدی‌نژاد و رفتارهای نامعقول وی اشاره کرد و گفت: یکی از جلوه‌های بارز ریزش و اسارت نفس، پدیده‌ای مثل رئیس جمهور سابق است؛ او سعی می‌کند خود را پرچمدار عدالت معرفی کند اما همگان می‌دانند عکس آنچه بیان می‌کند به دنبال حمایت و دفاع از دوستان فاسد خود است و ادبیات و مواضع امروز او در برابر ساختارهای رسمی نظام تفاوتی با ضد انقلاب و اپوزیسیون خارجی و داخلی ندارد.

مقدم‌فر تأکید کرد نیروهای انقلابی باید مراقب فتنه‌های احتمالی احمدی‌نژاد باشند هرچند که او ظرفیت اجتماعی ندارد و فتنه او بی‌اثر است.

منبع: تسنیم

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات