امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۱۲/۰۸
کد خبر : 111676
چاپ خبر :
در دومین سالگرد مرحوم فرج‌الله سلحشور عنوان شد

تیرانداز: سلحشور مسیر بندگی را انتخاب کرده بود/ رسانه باید نقش بیدار کننده داشته باشد

مدیرعامل خبرگزاری فارس گفت: ‌در نگاه اسلامی و انقلابی نه تنها نگاه سرگرم‌کننده به رسانه را مخرب می‌دانیم بلکه اعتقادمان بر این است که رسانه باید نقش بیدار کننده داشته باشد و انسان را به حرکت وا دارد.

به گزارش خبرگزاری بیان؛ مراسم دومین سالگرد مرحوم فرج‌الله سلحشور به همت خبرگزاری فارس و مؤسسه فرهنگی تبیان در سالن اجتماعات خبرگزاری فارس برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در ابتدای این مراسم پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس، گفت: در جامعه کنونی با خلاء نظری و نگاه نظری مواجه هستیم و اثری که به همت آقای عباسی و بستگان مرحوم سلحشور تحت عنوان یک کتاب گردآوری شده برایمان ارزشمند و راه‌گشا است.

وی ادامه داد: یکی از مباحثی که در فضای رسانه‌ای با آن مواجه هستیم غفلت از مأموریت است و این نکته برای خیلی‌ها مطرح است. برخی‌ها رسانه را ابزاری برای سرگرمی می‌دانند اما در این میان مرحوم سلحشور به درستی این را تشخیص داد که رسانه فقط سرگرمی نیست و این کتاب که قرار است در این مراسم از آن رونمایی شود پاسخی به این نیاز بود.

مدیرعامل خبرگزاری فارس در ادامه بیان داشت: ‌در نگاه اسلامی و انقلابی نه تنها نگاه سرگرم‌کننده به رسانه را مخرب می‌دانیم بلکه اعتقادمان بر این است که رسانه باید نقش بیدارکننده داشته باشد و انسان را به حرکت وا دارد.

تیرانداز ادامه داد: این فعل و انفعالات باید در مدرسه شکل بگیرد که امام (ره) فرموده بودند صدا و سیما باید دانشگاه باشد و من این جمله را به رسانه هم تعمیم می‌دهم و می‌گویم رسانه هم باید دانشگاه باشد که این آموزه‌ها را توسط معلمین به شاگردان منتقل کنند.

وی در ادامه افزود: مرحوم سلحشور قبل از اینکه فیلمساز باشد، معلم بود، او در این مسیر ثبات قدم هم داشت از داد و قال‌ها گرفته تا … سلحشور فردی مؤلف بود که نگاه‌ها را عوض می‌کرد. اگر صداو سیما می‌خواهد اصلاح شود باید از این داد و قال‌ها نهراسد و مسیری که پیش رو قرار دارد را تغییر ندهد.

تیرانداز در پایان گفت: این مسیر، مسیر بندگی است که سلحشور آن را انتخاب کرده بود و برای همه ما راهگشاست .

منبع: فارس

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات