سرمایه آقای «آخوندی» نمیگذارد که بداند کارگر یعنی چه!
به گزارش خبرگزاری بیان نادر قاضیپور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سهشنبه 29 فروردین) قوه مقننه در تشریح سؤال خود از عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی درباره علل بیبرنامگی در بخش حمل و نقل ریلی، گفت: انتظار میرفت وزارت راه و حتی دولت علیرغم اینکه با کمبود منابع مالی روبرو هستند نسبت به توسعه سیستم ریلی کشور اهتمام بیشتری داشته باشند.
وی تصریح کرد: حمل و نقل ریلی یکی از ارزانترین وسایل حمل و نقل است که میتواند باعث اشتغالزایی و پیشبرد کارهای خدماتی باشد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه هر چقدر حمل و نقل ریلی توسعه یابد، حساسیت نگهداری آن بیشتر میشود، افزود: اگر حمل و نقل ریلی توسعه یابد، دیگر شاهد حوادثی به مانند آتشسوزی قطار در هفتخوان سمنان نخواهیم بود که شاهد بودیم تعدادی از هموطنانمان زنده در آتش سوختند.
قاضیپور ادامه داد: حمل و نقل ریلی یکی از کمخطرترین وسایل برای محیط زیست است و چون ما در برابر آیندگان برای حفظ محیط زیست مسئول هستیم، باید این نوع حمل و نقل را توسعه دهیم.
وی با خطاب قرار دادن وزیر راه و شهرسازی گفت: آقای وزیر چرا سهم وزارت راه و شهرسازی از فروش نفت را از وزارت نفت دریافت نکردهاید تا با آن حمل و نقل ریلی را توسعه دهید؟ این نشان از ضعف در وزارتخانه شماست.
نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به واردات ریل از کشورهای چین، هند و ترکیه، اظهار داشت: البته سرمایه آقای آخوندی نمیگذارد که بداند کارگر یعنی چه!
قاضیپور افزود: در حالی که ریلهای وارداتی با بهترین کیفیت و استاندارد جهانی در داخل تولید میشود، از ترکیه، هند و چین واردات داشتهایم که این با شعار سال یعنی اقتقصاد مقاومتی، تولید و اشتغال مغایرت دارد و باعث نگرانیهایی شده است.
وی ادامه داد: واردات ریل، تولید داخل را فلج کرده و اگر از داخل خریداری میشد برخی از پروژهها تاکنون اتمام یافته بود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه در بودجه سال 92 تصویب شد که راهآهن قم از داخل شهر جمعآوری شود، گفت: آقای آخوندی شما که از اهالی شهر قم هستید. گویا با منطقه نیروگاه این شهر مشکل دارید، اگر ویلای شما در کنار این خط راهآهن بود و شما را صبحها با صدای قطار از خواب بیدار میکرد، آیا آن را جمعآوری نمیکردید؟
قاضیپور تصریح کرد: به عنوان مثال راهآهن ارومیه – مراغه که یک پروژه کوچک است، قرار بود در سال 88 افتتاح شود، اما پس از سالها هنوز برنامه افتتاح آن مشخص نیست.
وی تصریح کرد: 4 سال است که قرار شده یک زیرگذر در شهرستان مراغه برای یک منطقه که خط آهن از آن میگذرد، بسازند که تاکنون ناتمام مانده است.
منبع: تسنیم
کد خبر : 97125 و در روز سه شنبه 29 فروردین 1396 ساعت ۱۱:۵۶:۵۷