امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۵/۱۲/۲۶
کد خبر : 95139
چاپ خبر :

فرا رسیدن زودهنگام بهار و تخریب اکوسیستم اروپا

دانشمندان اقدام به طراحی ساختاری کرده اند که به کمک آن می توان آب و هوای بازه های نزدیک را پیش بینی کرد و به این ترتیب دریافته اند که قاره اروپا شاهد فرا رسیدن جریان هوای گرم بهاری زودهنگام خواهد بود که این امر می تواند بسیار خطرناک باشد.

androidonlinenewsimage-14

به گزارش خبرگزاری بیان،  دانشمندان اقدام به طراحی ساختاری کرده اند که به کمک آن می توان آب و هوای بازه های نزدیک را پیش بینی کرد و به این ترتیب دریافته اند که قاره اروپا شاهد فرا رسیدن جریان هوای گرم بهاری زودهنگام خواهد بود که این امر می تواند بسیار خطرناک باشد.
شبیه سازی های آب و هوایی جدید انجام شده در دانشگاه نیو ساوت ولز در سیدنی نشان دهنده این است که امواج هوای گرم بهاری ظهور زود هنگام شکوفه ها و برگ های بهاری به خاطر تغییرات آب و هوایی زمین را در اروپا تقویت کرده است. این جریان هوای گرم بهاری می توانند منجر به تخریب اکوسیستم های مختلف و آسیب رسیدن به محصولات کشاورزی شوند.
محققان با شبیه سازی گرمای 30 روز اول بهار به این نتیجه رسیدند که این تغییر تقسیم آب در محیط را تغییر می دهد و هر ساله جریان های هوای گرم بهاری را تقویت می کند. از دهه 1970 میلادی، رشد گیاهان بهاری در هر قرن به میزان 2 الی 5 روز جلو افتاده است.
محققان با شبیه سازی گرمای 30 روز اول بهار به این نتیجه رسیدند که این تغییر تقسیم آب در محیط را تغییر می دهد و هر ساله جریان های هوای گرم بهاری را تقویت می کند. از دهه 1970 میلادی، رشد گیاهان بهاری در هر قرن به میزان 2 الی 5 روز جلو افتاده است. علاوه بر این از آن تاریخ تا به امروز جریان های هوای گرم بهاری شدید تر شده و یک روز به مدت زمان آنها افزوده شده است و از طرف دیگر این جریان ها نیز به اندازه یک درجه سانتی گراد گرم تر شده اند.

با این حال نتایج این تحقیق نشان دهنده این است که رشد زود هنگام گیاهان در اثر گرمای بهاری، تنها بر روی این فصل خاص موثر بوده و تاثیری بر روی امواج گرمای تابستانی نداشته است. این نتایج حاکی از این هستند که اگر چه گیاهان بر روی دمای هوا تاثیر می گذارند اما اثرات یاد شده طولانی مدت نخواهد بود.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات