امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۴/۳۰
کد خبر : 5141
چاپ خبر :
حمایت پرهزینه اما ارزشمند از فلسطین

همدردی کریستین رونالدو با دردهای غزه + تصاویر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان به نقل از مشرق، همزمان با تشدید حملات رژیم صهیونیستی به خاک غزه، رشد نفرت از این رژیم در جهان قابل تامل است. اکنون شاهد افزایش حمایت از مردم غزه به خصوص زنان و کودکان بی دفاع از سوی ستارگان هنر و ورزش هستیم.

658789_576

در دنیای فوتبال حرفه‌ای تقابل با رژیم صهیونیستی و همدردی با مردم فلسطین تبعات زیادی دارد. شاید برای یک شهروند الجزایری یا یک ایرانی حمایت از مردم غزه هزینه زیادی نداشته باشد و در یک پیغام نمادین خلاصه شود؛ اما یک ابرستاره برای حمایت از مردم فلسطین باید هزینه کند. هزینه زیادی که گاه با از دست دادن حامی مالی و تحت فشار قرار گرفتن از سوی باشگاه همراه می‌شود.
کریستیانو رونالدو دو ماه قبل از سفر رئال مادرید به تل آویو (تابستان 2012)، از فلورنتینو پرس می‌خواهد او را از این سفر معاف کند، او به صورت کاملا جدی به مقامات باشگاه هشدار می‌دهد در این راستا تا پای جدایی از تیمش ایستادگی خواهد کرد. رئال مادرید که نمی‏ تواند بهانه خوبی برای غیبت رونالدو در این سفر داشته باشد، کل سفر را به بهانه فنی لغو می‌کند.
658790_953
کریس تا کنون و به استناد آمار ثبت شده در رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی چهار بار به صورت احتصاصی از سوی سران عالی رتبه این رژیم برای بازدید از اماکن تاریخی سرزمین‌های اشغالی دعوت شده و هر بار به صراحت و روشنی این دعوت را رد کرده است. این در حالیست که همین ستاره پرتغالی در بازه زمانی 2 هفته ای که بین یک بازی از جام حذفی و یک بازی از لالیگا برگزار می‌شد، به فلسطین سفر کرده و در بازسازی چند بیمارستان و جاده و تهیه مواد غذایی غنی شده تحت نظارت یونیسف نقشی پررنگ ایفا می‌کند.
658783_311
مذاکره یوهان کرایف سرمربی تیم ملی موسوم به کاتالونیا که بودجه خود را از باشگاه بارسلونا دریافت نمی‌کند!
سخنان کریس 9 ماه پیش در جمع هوادارانش، بسیاری از تحلیلگران را متعجب ساخت. کار به جایی رسید که نویسنده هاآرتص در بخش ورزشی چنین آورد: “گستاخی این مرد پرتغالی بی جواب نمی‌ماند!”
رونالدو گفت: “کافی است به دعوت رئیس جمهوری اسرائیل پاسخ مثبت بدهم؛ آن وقت هر سال توپ طلا را به من خواهند داد. اما مظلومیت کودک فلسطینی را از دست نمی‌دهم و آن را به رئیس جمهوری اسرائیل نمی‌فروشم.”
658784_903
این سخنان در شرایطی بر زیان کریس جاری می‌شد که بازیکنی چون لیونل مسی همراه باشگاه راهی سرزمین های اشغالی شده بود و در کنار مقامات جنایتکار صهیونیستی عکس یادگاری می‌گرفت. البته مسی و سایر بازیکنان مطیع دستور باشگاه بوده و هستند؛ باشگاهی که پیش از این به مدیریت خوان لاپورتا رنگ اسرائیلی خود را به جهان ثابت کرده بود.
658788_676
هر چند مقامات صهیونیستی با سفر به کشورهای مختلف به بهانه برگزای تورهای موسوم به صلح و دوستی، بازیکنان تحت قرارداد یک باشگاه را به برای گرفتن عکس یادگاری در کنار خود جمع می کنند؛ اما مشخص است که این بازیکنان هرگز با حقیقت بیگانه نیستند.
658794_309
بازیکنان زیادی در دنیای فوتبال در چند روز گذشته از فلسطین و غزه حمایت کرده‌اند. سمیر نصری، فقولی، کانوته، دیوید بکام، تیه‌ری آنری، ریبری، ادن هازارد …
658795_113
برای آنکه به ارزش این حمایت ها پی ببرید، بد نیست بدانید انتشار حمایت یک خطی در اینستاگرام سمیر نصری در یک ساعت 12 هزار هوادار او را به نفرین و اعلام نفرت از اسرائیل ترغیب کرد. برای او هیچ اهمیتی ندارد که به این دلایل از سوی باشگاهش تحت فشار قرار بگیرد یا خیر.
جام بین المللی باشگاه‌های بزرگ دنیا بین رئال مادرید، رم، اینتر میلان و منچستر یونایتد به میزبانی آمریکا تا هفت روز دیگر برگزار خواهد شد. بسیاری از منابع خبری وابسته به رژیم صهیونیستی نگران پیغام هایی هستند که ابرستارگان این 4 باشگاه بزرگ مقابل دوربین عکاسان و خبرنگاران منتشر می‌کنند.
658785_209
عدم تعویض پیراهن با بازیکن تیم ملی موسوم به اسرائیل توسط کریستیانو رونالدو از دیگر حوادثی بود که بر محبوبیت این ستاره پرتغالی نزد مسلمانان جهان افزود. فارغ از این که کریس پیراهن خود را با کسی تعویض می کند یا خیر، انتشار این دست اخبار در رسانه های معتبر دنیا برای ابرستارگان هزینه تراش است؛ اما آنها را به مردم دنیا نزدیک تر می‌سازد.

 

 

 

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات