امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۲/۰۹/۱۸
کد خبر : 772
چاپ خبر :

مصاحبه با ورزشکار موفق و مدال آور شهرستان

22

سلام

بیان : لطفاً خودتونو معرفی کنید؟

بنده ایمان گل محمدی متولد 67/07/11 در شهرستان گلپایگان هستم.دانشجوی فوق لیسانس تربیت بدنی دانشگاه تهران

بیان : از افتخارات و فعالیت ورزشی خودتان برایمان بگویید و چند سال است که به ورزش کاراته به صورت حرفه ای روی آورده اید؟

از سال 74 فعالیت ورزشی خودم را در رشته ژیمیناستیک در سالن شهید فلاحی شروع کردم.در سال 77 رشته بسکتبال رفتم.همزمان در سال 80 رو به رشته ورزشی کاراته در باشگاه شهید صافی زیر نظر استاد مجید صافی آوردم.پس از مدتی به دلیل تداخل کلاس های کاراته و بسکتبال مجبور به کاهش فعالیت خودم در رشته بسکتبال شدم. کاراته به خاطر علاقه خیلی زیاد و داشتن مربی خوب روز به روز شیرین تر و جذاب تر برای من می شد.

در سال 83 اولین مدال استانی من در مسابقات کاشان کسب شد و این مدال جرقه ای برای شروع ورزش قهرمانی من بود.در سال 84 در مسابقات قهرمان کشوری اولین قهرمان کشوری را در مسابقات WSKF کسب کردم و مجوز حضور در مسابقات بین المللی ایران رزمی را پیدا کردم.در مسابقات بین المللی مدال نقره جزء شیرین ترین مدال های ورزشی ام بود که به دست آوردم.پس از آن این روند ادامه پیدا کرد و امروز بیش از 30مقام کشوری و چندین مقام بین المللی در کارنامه دارم.در مسابقات مختلف دانشجویی؛هلال احمر،بسیج کشور و سبک های مختلف کاراته کشور موفق به کسب مدال شدم.

88

همچنین در مسابقه عضویت در لیگ های مختلف کاراته :

مقاومت اصفهان 86-85،سنگ آهن بافق یزد 88-87،شهاب گاز سوز قم 89،مقاومت همدان 89،فولاد مبارکه سپاهان 92-91-90،و هم اکنون در تیم فولاد مبارکه سپاهان در سوپر لیگ کشور فعالیت دارم.

بیان : در این مسیر پرتلاطم که تاکنون طی کرده اید در عرصه ورزش با چه مشکلاتی روبه رو هستید ؟

با توجه به این که در حین ورزش قهرمانی مربیگری هم می کردم،با پشتوانه برادر عزیزم سید محمد حسن علوی دیگر هیچ نگرانی از بابت باشگاه نداشته و ندارم و از خداوند سلامتی برایش آرزومندم.

بیان : مشوق اصلی شما در این مسیر چه کسانی بوده اند؟

اول،مشوق من مربی و خانواده عزیزم بوده است.

بیان : جایگاه این رشته ورزشی را در استان چگونه می بینید؟

با توجه به شرایط بد اقتصادی هیئت های ورزشی و تعطیلی یک سری از هیئت های کاراته استان،تقریباً این رشته فعال به کار خود ادامه می دهد.در گلپایگان با مدیریت حاج حمید مخلصی روند خوبی را طی می کنیم.

بیان : بهترین پیروزی و بدترین شکست شما در کدام مسابقات بوده است؟

مقام بردهای من بهترین بوده است.چه استانی و چه کشوری و چه بین المللی برای من شیرین و هر روز انگیزه و ذوق بیشتر از قبل هست.تمامی باخت ها هم برای من تلخ بوده.مخصوصاً باخت در دور آخر انتخابی تیم ملی که 2-0 از حریف قهرمان جهان خود پیش بودم ولی در پایان تساوی و سپس حریف پیروز مسابقه شد.

بیان : شما مربیگری هم می کنید؟توضیح بدید؟

بله.از سال 87 فعالیت مربیگری را با مربیگری در کانون فرهنگی تربیتی شهید باهنر شروع کردم و اکنون با یاری خدا و تلاش همراه دوست و برادر عزیزم آقای سید محمد حسن علوی در سه باشگاه(باشگاه فرهنگی ورزشی ایرانیان- کانون فرهنگی تربیتی شهید باهنر- کانون فرهنگی تربیتی پیام)مجموعاً 100 شاگرد دور هم جمع کرده و در امر ورزش به آنها آموزش می دهیم.

اکنون علاوه بر مربیگری در این سه مجموعه مربیگری تیم شهید صافی گلپایگان در لیگ آینده سازان کشور در کنار استاد امین مسیحی و نادر جنت هستیم.

بیان : چه صحبتی با مسئولان به عنوان یک ورزشکار دارید؟

من اگر مسئول می شدم با قهرمانان و مربیان فعال حرف می زدم و درد و دل آن ها را گوش می کردم.شاید اندکی مشورت با کسانی که اهل ورزشند و در محیط فرهنگ و ادب و نظم بزرگ شده اند به همه بُعد شهر کمک کنه.شاید با استفاده از فکر نخبگان بتوان درآمدزایی هم کرد.امیدوارم روزی این اتفاق در شهر ما هم بیفته.تا شاهد جدایی و گوشه گیری نخبگان در هر زمینه ای نباشیم.یک ورزشکار حرفه ای حرفه اش ورزشی است و معمولاً حرفه ی دیگری ندراد.پس باید با توجه به حرفه اش در بحث اشتغال هم از او حمایت کرد.

بیان : نظر شما درباره دوهفته نامه بیان؟

دو هفته نامه بیان نوپاست.امیدوارم با اختصاصی تر شدن مطالب این دوهفته نامه در زمینه های مختلف مخاطبان بیشتری را به خود جذب نماید.

بیان : با پدر مادرتون سخنی بگید:

دوستتون دارم و امیدوارم بتونم زحمتتانو جبران کنم و ازتون میخام دعای خیرتون همیشه بدرقه راهم باشه.

بیان : و صحبت پایانی اگر دارید بفرمایید:

تشکر فراوان از دو هفته نامه بیان بابت حسن توجه به بنده و دوست خوبم آقای علی محمد اسدی بابت زحمات فراوان ایشان.

مصاحبه از علی محمد اسدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات