چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

شهرستان گلپایگان تنها شهرستانی که کلیه وقایع حیاتی در آن به ثبت رسیده است/ نود درصد مردم شهرستان کارت ملی دریافت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری بیان  غفاری رییس اداره ثبت احوال شهرستان گلپایگان در ستاد ثبت وقایع حیاتی که صبح روز گذشته در محل فرمانداری شهرستان برگزار گردید ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت : بحث تعویض شناسنامه و کارت ملی را در دستور کار قرار دادیم و با دهیاران و شهرداران گلپایگان و گوگد و گلشهر به این نتیجه رسیدیم که ثبت فوت حتما با گواهی پزشک انجام شود .

وی با بیان اینکه در چهار ماهه سال جاری 220 فقره فوت داشتیم و علت فوت با گواهی پزشک صورت گرفته است گفت : بنابراین مردم شهر و روستا دیگر مشکلی برای مشخص کردن علت فوت و تاریخ آن ندارند و این همدلی دهیاران و شهرداران و خانه بهداشت و درمان و نیروی انتظامی بوده است.

?رییس اداره ثبت احوال شهرستان گلپایگان ابراز داشت : شاید گلپایگان تنها شهرستانی باشد که کلیه وقایع حیاتی در مهلت قانونی و بدون ایراد ثبت شده است.

غفاری در ارتباط با کارت ملی اذعان داشت : واجدین شرایط کارت ملی 73917 نفر هستند که 66048 کارت ملی دریافت کرده اند.

وی افزود : کارت ملی های قدیمی دیگر جایی کاربردی ندارد.

وی با بیان اینکه در زمینه تعویض کارت ملی عملکرد خوبی داشتیم گفت : امیدواریم ده درصدی که باقیمانده اند سریعتر برای تعویض کارت ملی مراجعه نمایند.

غفاری تصریح کرد : در ارتباط با تعویض شناسنامه حتما باید شناسنامه های قدیمی به مکانیزه تبدیل شود

وی ادامه داد : ما آمادگی داریم که حتی برای یک یا دو نفر در روستاها حضور پیدا کنیم همانطور که قبلا این کار را انجام داده ایم.

رییس ثبت احوال احوال شهرستان گلپایگان با عنوان اینکه تاکنون عملکرد خوبی داشته ایم اذعان داشت : با اعزام تیم سیار به مناطق و یا مراجعه به دفاتر ما ظرف 48 ساعت تعویض شناسنامه صورت خواهد گرفت.

غفاری اضافه کرد : روستاهای در و تیکن و شورچه بخاطر دور بودن و بعد مسافت مراجعات شان کمتر است و طبق آمار هنوز تعداد زیادی مانده است.

وی بیان داشت : در 4 ماه گذشته در شهرستان 370 مورد ولادت ، 204 مورد فوت که با اعلام گواهی پزشک به ثبت رسیده است و 200 ازدواج داشتیم

وی یادآور شد : آمار طلاق خیلی دقیق نیست ، اما آمار های دیگر با آمار استان و کشوری اختلاف زیادی ندارد .

غفاری گفت : ولادت 19 درصد نسبت به سال های قبل کم شده ، متاسفانه فوت6/8درصد افزایش داشته و ازدواج 7 درصد نسبت به سال 97 رشد داشته است.

وی ضمن تشکر از سرلک معاون فرمانداری جهت تهیه دستگاه سیار عنوان کرد : دستگاه سیار تهیه کرده ایم چنانچه خانواده ها جهت تعویض شناسنامه و کارت ملی قادر نیستند مراجعه کنند و امکان حضور نداشته باشند با اعلام اکیپ سیار در منزل حضور پیدا خواهند کرد

وی ابراز داشت : از دهیاران و شهرداران خواهانیم همچنان همکاری لازم را داشته باشند که بتوانیم به مردم خدمت کنیم .

وی با اشاره به اینکه اکیپ سیار هفته ای یکبار به گوگد و گلشهر فرستاده می شود بیان کرد : اعلام به دهیاران خیلی مثبت بود و این خواهش را داریم که همکاری کنند تا ده درصد باقیمانده را به صفر برسانیم.

وی گفت : تعداد7800 نفر واجد شرایط در شهر و روستا داریم و تقریبا نود درصد کار به اتمام رسیده است.

غفاری خاطر نشان کرد : نگرانی که داریم این است که برخی شناسنامه و کارت ملی را در مغازه ها به امانت می گذارند اگر کارت ملی در اختیار دیگران قرار گیرد سواستفاده های فراوانی می شود.

وی ادامه داد : بعضی ناآگاهانه کارت ملی یا شناسنامه خود را یا در اختیار کسی قرار می دهند یا به امانت می گذارند که این در شهرستان کمتر اتفاق می افتد.

رییس اداره ثبت احوال شهرستان گلپایگان تصریح کرد : شناسنامه های نمونه قدیم برای افراد مشکل ساز است .

وی تاکید کرد : برای سهولت و جلوگیری از هزینه ها هر موقع روستا ها اعلام کنند اکیپ سیار اعزام می کنیم.

غفاری اضافه کرد : زمان صدور کارت هم نیاز به بررسی های میدانی دارد هم زمان بر است ، اما کسی که ثبت نام کند از همان زمان خدمات می گیرد

وی ادامه داد : کسی در شهرستان سراغ نداریم که ظرف 48 ساعت شناسنامه تحویل نگرفته باشد مگر مشکل خاصی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد : در شهریور ماه اکیپ سیار به کلیه روستاها فرستاده خواهد شد و اکنون نیز هفته ای یکبار در مدارس گوگد و گلشهر اکیپ فرستاده می شود که نیاز به مراجعه به مراکز ما نباشد.

وی تاکید کرد : امیدواریم با همکاری دهیاران و شهرداران شهر و روستا شناسنامه های طرح قدیم را تا دی و بهمن ماه و قبل از انتخابات صفر کنیم.

غفاری در خاتمه ازنیروی بسیج در گلشهر و گوگد که در این جهت کمک صددرصدی داشتند تشکر و قدردانی نمود.

خبرنگار بیان مریم محمدی

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 121509 و در روز پنجشنبه 17 مرداد 1398 ساعت ۱۴:۱۹:۲۶
2024 copyright.