چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

 در پاسخ به خبر درج شده در خصوص مشکل آلودگی آب شرب ناشی از کارخانه پتروشیمی در ۱۹ روستای این شهرستان،

https://www.isna.ir/news/98050804248/آلایندگی-پتروشیمی-در-گلپایگان-عامل-سرطان-در-برخی-از-روستاها

به گزارش خبرگزاری بیان در پاسخ به خبر درج شده به نقل از یکی مسئولان محترم محلی شهرستان گلپایگان در خصوص مشکل آلودگی آب شرب ناشی از کارخانه پتروشیمی در ۱۹ روستای این شهرستان، ضمن تکذیب این موضوع، به استحضار کلیه روستائیان عزیز می رسانیم:
۱. آزمایشگاه مرکزی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان به عنوان یک آزمایشگاه معتبر، تمامی گواهینامه های کیفی را از مراجع مربوطه دریافت نموده و با کسب گواهینامه بین المللی ۱۷۰۲۵، نتایج آزمایشهای انجام شده در آن، در خارج از کشور نیز اعتبار دارد.
۲.حفظ کنترل کیفیت آب، اولویت اصلی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان است و در این راستا، آب شرب شبکه توزیع روستاهای تحت پوشش و منابع تامین را به صورت مستمر از نظر شیمیایی، میکروبی و فلزات سنگین در آزمایشگاه های مجهز خود مورد پایش قرار می دهد و در صورت مشاهده کوچکترین آلودگی، سریعا اقدامات کنترلی مورد نیاز را انجام می دهد. علاوه بر کارشناسان کنترل کیفی این شرکت، کارشناسان مرکز بهداشت شهرستانها نیز بر کیفیت آب شرب روستاها به صورت دقیق و جدی نظارت دارند و در صورت مشاهده موارد آلودگی، منبع تامین آب را از مدار مصرف خارج می کنند.

۳. مخازن ذخیره آب شرب روستاها هر شش ماه یکبار شست و شو داده می شود و کلرسنجی شبکه ها و مخازن آب نیز به صورت روزانه انجام می شود.

بنابراین با اطمینان و قاطعیت اعلام می کنیم که آب شرب روستاهای شهرستان گلپایگان بر اساس آزمایشهای انجام شده، کاملا سالم بوده و عامل انتقال هیچ نوع انگل و بیماری نیست.
با توجه به اهمیت موضوع تامین آب شرب در شرایط کنونی و دشواریهای آن، امیدواریم شاهد اظهارنظرهای غیرکارشناسی و نادرست که باعث ایجاد شبهه در افکار عمومی می شود و تلاشهای بی وقفه خدمتگزاران به مردم در صنعت آب و فاضلاب کشور را تحت الشعاع قرار می دهد نباشیم.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 121465 و در روز شنبه 12 مرداد 1398 ساعت ۱۸:۲۹:۴۹
2024 copyright.